مقاله اختلال هويت جنسی

مقاله اختلال هويت جنسی

تعداد صفحات: 52

نوع فایل: ورد ،

دسته بندی:

قیمت: 15500 تومان

تعداد نمایش: 163 نمایش

ارسال توسط:

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

مقاله اختلال هويت جنسی

مقدمه

سرآغاز وجود هر كدام از ما هنگامي است كه يك اسپرم با يك اوول با يكديگر در مي آميزند و هستي ما را به بار مي نشانند (سيمونه، ترجمه سلطانيه، 1376. ص26).

با انتقال اسپرم توسط پدر، تأثير مستقيم او در جنبه وراثتي بپايان رسيده و مادر تا 9 ماه ديگر رابطه فيزيكي و عاطفي اش را با كودك ادامه خواهد داد. (شكوهي يكتا 1373، ص14) 3 ماه بعد از ازدواج اسپرم و اوول جنسيت فيزيولوژيك اين موجود ناشناخته بيولوژيكي مشخص مي گردد، در ادامه بعد از ادا و كاهش مسوليت توسط ژن ها و هورمون ها، تكامل جنسيت (جنسيت فيزيكي، هويت جنسي، رفتار جنسي) توسط شاخص هاي پر رنگ تري چون عوامل رواني، اجتماعي و فرهنگي ادامه پيدا مي كند. (گولومبوك و همكاران، شهر آراي، 1378، ص7).

محققين عقيده دارند كه جنين از هيجده هفتگي مي شنود، تحقيقات ديگر توسط دستگاه هاي گريه نگاري از جنين هاي نارس مويد آن است كه تاريخ ظهور حافظه و يادگيري از 5 ماه پس از تشكيل نطفه آغاز مي گردد.

بر اساس يكي از مطالعاتي كه به كمك سنجش امواج مغزي انجام گرفت، نشان داد كه جنين بعد از تولد حتي در خواب هم صدا را مي شنود، مغز نوزاد مي تواند در هر دو مرحله فعال و آرام خواب، صداي يك تيك ساده در حد 60 دسيبل را ضبط كند (بي چمبرلين، زاهدي و همكاران، 1379، ص 26 و ص 27).

يكي از طبقه بندي هاي اجتماعي عمده در هر جامعه اي جنسيت است. غالباً اولين سوالي كه در مورد يك بچه مي پرسند اين است كه بچه پسر است يا دختر؟ در فرهنگ ما و ساير فرهنگ ها مجموعه اي از علايق، خصوصيات شخصيتي و رفتارها، زنانه يا مردانه تلقي مي شوند.

كودكان در همان آغاز كه هنوز كوچكند، اين معيارهاي فرهنگي را مي آموزند و كسب مي كنند (ما سن و همكاران، ترجمة ياسايي، 1373 ، ص 340).

كسب هويت جنسيتي از ازمنة قديم بصور آموختن مهارتهاي خاص مردانه چون سواركاري، تيراندازي، رقابت و … توسط پسران و يادگيري مهارت هاي زنانه چون بچه داري، آشپزي و … از جانب دختران؛ و امروزه بصورت همانند سازي مستقيم و غير مستقيم بواسطه وجود والدين، كتاب هاي داستان، تلوزيون و … صورت مي گيرد (محسني، 1368، ص91).

اگر قدم به قدم، روند رشد جسمي ـ رواني يك انسان به زير ذره بين برده شود، كم كم به مرحله اي رسيده خواهد شد خيره كننده و طوفاني؛ اين مرحله كه به تأييد اكثر انديشمندان به عنوان تولد دوباره از آن ياد شده است، مرحله اي نيست جز مرحلة نوجواني.

اگر بعد از بلوغ به زير لاله هاي ديگر اين دوران (نوجواني) نظري افكنده شود، مسائل و بحران هاي ديگري چون، بحران هويت، استقلال و غيره در ذهن ها پر رنگ مي شوند كه هر نوجواني به گونه اي با آن دست به گريبان شده و براي كسب شخصيت بهنجار به ستيز معقولانه با هر يك از اين بحران ها بواسطه كمك اطرافيان بايد بپردازد، يكي از اين بحران ها، بحران هويت مي باشد.

نوجوان به اقتضاي سن خود در جستجوي هويت خويش مي باشند. بعلت تغيير و تحولاتي شديد در جسم و روح. نوجوان به خود آمده و دورة خود شناسي و تطبيق آموخته ها با واقعيات را انجام داده و ماحصل اين تعاملات، تثبيت هويت شخصي در شاهراه فكري اش مي باشد.

بديهي است كسب متعادل هويت، رفتاري متعارف در جامعه را باعث مي گردد (فرهاديان، 1370، ص 38).

هويت به انواع گوناگوني چون هويت شغلي، تحصيلي و غيره تقسيم مي گردد كه يكي از انواع آن ها هويت جنسيتي مي باشد كه روند رشد آن از اوان كودكي آغاز شده و به واسطه مكانيزم همانند سازي تا دوران بلوغ به اوج خود مي رسد.

در اين بين افرادي يافت مي گردند كه بعلل مختلف از جمله پرورش نادرست توسط اطرافيان الخصوص والدين و نتيجتاً همانند سازي با جنس مخالف، ديگر از جنس فيزيولوژي و بدنبال آن افكار و رفتارهاي جنس خود راضي نبوده و بر اثر تنفر از خود، دست به دامن روانپزشكان يا پزشكي قانوني شده و اقدام به تغيير جنسيت مي كنند، كه به اين افراد اصطلاحاً تبدل خواه جنسي مي گويند.

با كمي تفكر در روند آسيب تبدل خواهان جنسي، بزودي به اين استنباط خواهيم رسيد كه، اغلب اين آسيب ديدگان را آسيب ديدگان را آسيب ديدگان بعد اجتماعي آن تشكيل داد، كه علت عمدة آن، عدم همانند سازي صحيح با هم جنس خود مي باشد.

اين افراد با وجود اينكه مي دانند به گروه جنس موافق خود تعلق دارند ولي خود را داراي تفاوت هاي محسوسي

اين فقط قسمتي از فایل است . جهت دريافت کل فایل ، لطفا آن را خريداري نماييد
اگر تمایلی به پراخت انلاین ندارید می توانید مبلغ فایل را به شماره کارت واریز کنید و رسید را به واتساپ یا تلگرام ما ارسال کنید تا براتون ایمیل بشه
خرید این محصول از دکمه مقابل:
یا تلگرام ارسال کنید تا براتون ایمیل بشه .

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شودو یک نسخه برای شما ایمیل می شود.

پاسخ دهید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.