کارآموزی پایگاه داده

کارآموزی پایگاه داده

تعداد صفحات: 50

نوع فایل: ورد ،

دسته بندی:

قیمت: 12500 تومان

تعداد نمایش: 733 نمایش

ارسال توسط:

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

کارآموزی پایگاه داده

مقدمه:

چندي است که اصلاحاتي همچون سيستم مديريت بانک هاي اطلاعاتي و بانکهاي اطلاعاتي و پايگاه داده ها و نظاير آن نقل محافل علمي-فني و علمي است.

اينک حتي وضع چنان است که به خاطر ريزپردازنده ها و انواع آن نرم افزارهاي سهل الاستفاده روي کامپيوتر هاي شخصي، هرکسي مي تواند بانک اطلاعاتي شخصي خود را داشته بلشد.

مبالغه نيست ، اگر گفته شود که ديگر لزومي نيست کسي در رشته کامپيوترتحصيل و يا در محيط هاي کامپيوتري کار کند تا بتواند از کامپيوتر استفاده کند و مخصوصا داده هاي عملياتي مورد نياز خود را که به طور روزانه با آنها سر و کار دارند به صورت اتوماتيزه ذخيره، بازيابي و پردازش کنند.

تعداد زيادي از بانکهاي اطلاعاتي بسيار بزرگ در جهان وجود دارند که در سيستمهاي اطلاع رساني جهاني از آنها به گستردگي استفاده مي شود.

تامين اين پوشش گسترده اطلاعاتي با استفاده از تکنولوژي بانکهاي اطلاعاتي ريز پردازنده ها، ابرکامپيوترها و شبکه هاي کامپيوتري امکان پذير شده است.

نگاهي حتي گذرا به تاريخ تمدن بشر نشان مي دهد که انسان هميشه به اطلاعات نياز داشته است. انسان داده ها را جمع آوري و بر اساس آنها داده هاي جديد يا اطلاعاتي ديگر توليد و از آنها استفاده مي کند.

به تدريج حجم اطلاعات فزوني يافت ديگر صرف ذخيره سازي آنها بر رسانه ها و بازيابي آنها کافي نبوده بلکه مي بايست بر اساس يک سيستم مشخص اسناد و مدارک خود را نگهداري مي کرد تا هم بازيابي آنها سريعتر ممکن شود و هم اصلاح و تغيير و به طور کلي پردازش آنها و احيانا توليد اطلاعات جديدتر امکان پذير شود.

نرم افزار هاي گوناگوني براي ايجاد بانک هاي اطلاعاتي به کار مي رود و هر کدام قدرت منحصر به فردي در ايجاد بانک هاي اطلاعاتي دارند يکي از سيستم هايي که در اين مورد استفاده مي شود اکسس مي باشد که يکي از محصولات مايکروسافت بوده که نسخه هاي گوناگوني از آن به بازار آمده است.

سهولت طراحي حرفه اي ترين سيستم هاي کاربردي بدون نياز به برنامه نويسي، اکسس را به يک برنامه مناسب جهت طراحي سيستم هاي اطلاعات مديريت يعني MIS تبديل شده است.

با اينکه تمام ابعاد طراحي يک سيستم حرفه اي بدون آشنايي با برنامه نويسي در اکسس امکان پذير شده است. با اين وجود يک محيط برنامه نويسي بسيار قوي با اکسس ارايه شده که در سطح و کيفيت برنامه پاسکال و امکانات برنامه نويسي تحت ويندوز است.

در کنار پيچيده ترين امکانات و ابزار کار براي طراحي سيستم هاي کاربردي، مديران، متخصصين و کارشناسان و کاربران نيز مي تواند خود طراح نياز هاي خود باشند.

در برنامه اکسس بر خلاف ساير برنامه هاي بانک اطلاعاتي تمام ساختار بانک اطلاعاتي در يک پرونده به نام بانک اطلاعاتي جمع شده است.

هر پرونده اکسس مي تواند تا 1 گيگا حجم و 34769 عنصر اطلاعاتي مانند جدول اطلاعاتي، ايندکس، فرم، سؤال، فرم چاپ، ماکرو و برنامه را در خود نگهداري کند.

ارتباط جدولهاي اطلاعاتي

ارتباط جدولها در اکسس از نظر کيفي کامل و پيشرفته است. هر نوع تغيير در ارتباط يا ايجاد ارتباط جديد به سادگي و با استفاده از يک محيط گرافيکي انجام مي شود.

پس از برقراري ارتباط بين جدولهاي اطلاعاتي ورود داده هاي جديد در هر يک از جدولهاي مذکور از نظر درستي ارتباط، به طور اتوماتيک کنترل مي شود.

سؤال

در اکسس بالغ بر 8 نوع سؤال با روشهاي مختلف قابل طراحي است.

حداکثر تا 32 جدول را مي توان در طراحي يک سؤال وارد کرد. تعداد سؤالهاي مرتبط مي تواند تا 50 سطح باشد.

اين ابعاد در نوع خود بي نظير و جديد است.

پاسخ سؤال قابل ويرايش است. در اين صورت تغييرات جديد در جدول يا جدولهاي اصلي منعکس مي شود. از سؤال علاوه بر نمايش استفاده هاي ديگري نيز مي شود:

  • ايجاد جدول جديد
  • حذف رکورد ها از جدولها
  • اضافه کردن رکورد هاي جديد به جدولها
  • تغييرات اتوماتيک در جدولها

در اکسس تصوير، صدا و حتي ويديو در کنار داده هاي معمول در بانکهاي وارد شده و ضبط مي شود.

علاوه بر مديريت بانک اطلاعاتي در زمينه هاي ديگر مانند تهيه بروشور، صورت حسابهاي تبليغاتي و امثال آن از اکسس استفاده مي شود.

کارآموزی پایگاه داده

اين فقط قسمتي از فایل است . جهت دريافت کل فایل ، لطفا آن را خريداري نماييد
اگر تمایلی به پراخت انلاین ندارید می توانید مبلغ فایل را به شماره کارت واریز کنید و رسید را به واتساپ یا تلگرام ما ارسال کنید تا براتون ایمیل بشه
خرید این محصول از دکمه مقابل:
یا تلگرام ارسال کنید تا براتون ایمیل بشه .

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شودو یک نسخه برای شما ایمیل می شود.

پاسخ دهید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.