پاورپیونت چگونه ابرها تشکیل می شوند

پاورپیونت چگونه ابرها تشکیل می شوند

دسته بندی:

قیمت: 15500 تومان

تعداد نمایش: 166 نمایش

ارسال توسط:

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

پاورپیونت چگونه ابرها تشکیل می شوند

ابرها ازمیلیون ها قطره کوچک و خیلی سبک آب یاازذرات یخ درست شده اند. هنگامی که هواسرد می شود و دمابه پایین ترازنقطه شبنم می رسد یا از آن هم پایین تر می اید،تراکم صورت شوند.

می پذیرد وابر درست میشود. تراکم در هوای خیلی تمیز وشفاف صورت نمی پذیرد، بلکه بخار آب همیشه در میان ذرات دود،گردوغبار،ونمک که در هوا معلق هستند متراکم می

معمولی ترین طرز تشکیل ابرها، درهوایی که روبه سردی گذاشته است، وقتی اغاز می شود که یک قطعه زمین گرم هوای متصل به خودش را حرارت می دهد و حباب عظیمی ازهوای گرم، در بالای خود، به وجود می آورد. این حباب مانند بالنی که پر از هوای گرم است از میان هوای سردتر ومتراکم تر اطراف خود با لا می رود و همچنانکه بالا می رود، سرد و منبسط می شود. وقتی دمای آن به نقطه شبنم برسد تشکیل ابر می دهد. هنگامی که این حباب بیش از اندازه سرد می شود و سنگینی آن اجازه نمی دهد بالاتر برود، ابر تشکیل شده در همانجا متوقف می گردد.

ابرهای دیگر در میان لایه های گسترده هوا تشکیل می شوند و غالبا جدا از هم نیستند. حبابهای هوا که درحال صعود هستند و تا دمای پایین تر از نقطه شبنم سرد شده اند،به”سقف” یا “سپر” هوای گرمتری می رسند، که در بالای آنها قرار دارد. این سپر، دمای معکوس دارد. در گشتکره دمای هوا معمولا، مانند فشارآن، به خا طر ارتفاع زیاد،پایین می افتد؛ ولی دمای هوا در وضعیت معکوس بالا می رود یا به سبب ارتفاع زیاد، در همان وضعی که دارد ثابت می ماند. چون حبابهای در حل صعود به اندازه کافی خاصیت شناوری ندارند تا از میان این سپر عبور کنند،در زیر آن به اطراف پراکنده می شوند و توده ها و قشرهای ابری را تشکیل می دهند.

دمای معکوس می تواند در سطح خیلی نزدیک به زمین هم اتفاق بیفتد. مثلا، در شبی که آسمان صاف و بدون ابر است، هوایی که در تماس با زمین قرار می گیرد به سرعت سرد می شود و تا پایین تر از نقطه شبنم می رسد. در نتیجه از هوای بالا تر از خود خیلی سردتر است. مه غلیظ یا مه رقیق(ابر خیلی پایین) در زیر این دمای معکوس به وجود می آید وهمانجا به دام می افتد.  در شهرهای دودآلود، ایجاد دمای معکوس غالبا به دود مه یا “اسماگ” (مه مملو از دود) منتهی می شود.

اين فقط قسمتي از فایل است . جهت دريافت کل فایل ، لطفا آن را خريداري نماييد
اگر تمایلی به پراخت انلاین ندارید می توانید مبلغ فایل را به شماره کارت واریز کنید و رسید را به واتساپ یا تلگرام ما ارسال کنید تا براتون ایمیل بشه
خرید این محصول از دکمه مقابل:
یا تلگرام ارسال کنید تا براتون ایمیل بشه .

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شودو یک نسخه برای شما ایمیل می شود.

پاسخ دهید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.