پاورپوینت آسیب های روانی دوران کودکی و نوجوانی و خشم در کودکان

پاورپوینت آسیب های روانی دوران کودکی و نوجوانی و خشم در کودکان

اندازه: 367kb

تعداد صفحات: 182

نوع فایل: پاورپوینت ،

دسته بندی:

قیمت: 18000 تومان

تعداد نمایش: 575 نمایش

ارسال توسط:

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

پاورپوینت آسیب های روانی دوران کودکی و نوجوانی و خشم در کودکان

این پاورپوینت در موردآسیب های روانی دوران کودکی ونوجوانی و خشم در کودکان در 182 اسلاید کامل با افکت مناسب و شامل: آسیب های روانی دوران کودکی ونوجوانی و خشم در کودکان،روان‌شناسی نوجوان وانواع اختلالات روانی کودکان و نوجوانان,روان‌شناسی نوجوان ,انواع اختلالات روانی کودکان و نوجوانان,اختلالات روانشناسی,خشم در کودکان،روانشناسی خشم و…ومنابع می باشد

قسمتی از متن:

شخصيت عبارت از مجموعه‌‌يي از صفات و خصوصيات مي‌باشد كه فرد را از ديگران متمايز مي‌سازد. پيرامون شخصيت انسان قرآن مباحث جالب و گسترده‌يي دارد]، چنان كه انسان را موجود دوبعدي مي‌داند يعني بعد مادي و معنوي كه اين دو بعد فرهنگ انسانيت و شخصيت اجتماعي او را در بستر تاريخ شكل مي‌دهد و رشن مي‌سازد . اينكه انسان از لحاظ اسلام چگونه خلق مي‌شود؟ رگه‌هاي شخصيتي او در جهان هستي چگونه خلق مي شود؟ روانشناسي مي‌كوشد تا به اين پرسشها و هزاران پرسش پاسخ گويد. از لحظه‌اي كه خداوند به فرشتگان خطاب مي‌كند كه من مي خواهم جانشيني براي خود در زمين انتخاب و خلق كنم از اينجا فضيلت و برتري انسان در زمين روشن مي شود و بزرگي شخصيت و انديشه فرهنگي او در نظام هستي چهره درخشان و روشن به  خود مي‌گيرد . به گفته دانشمندي كه انسان در اين جهان آنقدر كوچك است مي‌تواند آنقدر بزرگ شود كه جهان در برابرش كوچك شود كه در جهان معاصر عملا ما شاهد كوچك شدن جهان از لحاظ ارتباطات هستيم.

كه جهان را به صورت يك دهكده درآورده است. تشكيل شخصيت انسان در نخستين مرحله از زندگي در خانواده گذاشته مي‌شود. اينكه كدام عوامل باعث رشد و تشكيل شخصيت انسان مي‌شود و كدام است؟ و عواملي كه باعث رشد و تشكيل شخصيت انسان مي‌شود عبارتند از:

1-     نقش خانواده:

خانواده يك گروه كوچك اجتماعي كه شامل يك زوج و فرزندان مي‌باشد و در خانه يكديگر زندگي مي‌كنند. و خانواده، نماد فرهنگي اجتماعي و بهترين دانشگاه براي رشد شكل گيري شخصيت، آموزش و پرورش و تكوين هويت كودكان است. اگر فرهنگ خانواده مبتني بر عدالت آزادي مناسب، قانون و دموكراسي باشد و تمام نيازهاي رواني و حياتي آنان به نحو مطلبوب بر آورده شود آينده كودك هويت پر معني،‌شخصيت اجتماعي،‌حقوقي و سلوك هدفمند مي‌باشد. خانواده شبيه يك ساختماني است كه نيازي به يك طراح و معمار ماهر دارد. چنانچه فرويد داشنمند و روانشناسي معتقد بود كه در نخستين روزهاي زندگي وقتي كودك كلمات من و تو را به زبان مي‌آرود شخصيت او شكل مي‌گيرد و از آن به بعد پيوسته در حال رشد مي‌باشد. و شخصيت انسان از سه نوع فرآيند پويا و متعادل ساخته شده كه بعبارتی از نهاد من و فرامن مي‌باشد او از همان لحظه به هويت خويش پي مي برد كه من كه هستم؟ به كجا آمدم؟ و چطور زندگي كنم؟ و داراي كدام ويژگيهاي حقوق ميباشم؟

خانواده بايد همواره در رعايت حقوق كودكان شان كه باعث رشد شخصيت اجتماعي و سياسي مي شود توجه نمايد.

بعضي از جنبه‌هاي رعايت حقوق اطفال عبارت است از: پذيرش اعلام سرور،نوازش و برخورد خوب، برخورد خوش،‌گوش دادن به او، قبلو عذاو،‌به حساب آوردن ا و،‌عدم تبعيض در خانواده احوال پرسي و احترام و توجه به او مي‌باشد كه رعايت موارد فوق به كودكان نه تنها هويت مي‌دهد بلكه موقفشخصيت او در جامعه آشكار مي‌شود. كودكان زماني مي‌توانند هويت انسان بودن خود را درك نمايد كه به حرفها و سخنان او به مهرباني و بدون تبعيض گوش داده و احترام به نام او را يك اصل و اسلامي و وجداني و حقوقي بداند. بنا گفته مي‌توانيم كه تا زماني ما خانواده‌ةاي تربيت يافته نداشته باشيم فرزندان تربيت يافته نداريم و خانواده نقش اساسي ر ا در تشكيل و رشد شخصيت كودكان دارد و فضاي عاطفي، اخلاق، تعليمي و تربيتي نقش اساسي را در رشد شخصيت كودكان دارد.

 

اين فقط قسمتي از فایل است . جهت دريافت کل فایل ، لطفا آن را خريداري نماييد
اگر تمایلی به پراخت انلاین ندارید می توانید مبلغ فایل را به شماره کارت واریز کنید و رسید را به واتساپ یا تلگرام ما ارسال کنید تا براتون ایمیل بشه
خرید این محصول از دکمه مقابل:
یا تلگرام ارسال کنید تا براتون ایمیل بشه .

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شودو یک نسخه برای شما ایمیل می شود.

پاسخ دهید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.