مقاله در مورد درخت چنار

مقاله در مورد درخت چنار

تعداد صفحات: 40

نوع فایل: ورد ،

دسته بندی:

قیمت: 14500 تومان

تعداد نمایش: 273 نمایش

ارسال توسط:

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

مقاله در مورد درخت چنار

مقدمه

تاريخچه

چنار از خانواده platanaceae است . تاريخ پيدايش ان به دوران كرتاسه مي رسد ولي براي اولين بار در قرن شانزدهم آن را شناختند . انتشار جغرافيايي جنس platanus.l در شرق مديترانه امريكاي شمالي و نيمكره شمالي تا كروئلند است . درخت چنار ابتدا در جزيره تريميتي كاشته شد و در حدود 390 سال قبل از ميلاد مسيح آن را به ايتاليا بردند . سالها بعد روميان چنار را به فرانسه بردند و در سال 1551بيكن چنار را براي اولين بار به انگلستن برد .

مشخصات درخت چنار:

الف – گياه شناسي چنار

چنار درخت بزرگ و زيبايي است با تنه ي مستقل ، تاجي گسترده و شاخه هاي قوي . اين ويژگيها موجب شده اند تا چنار در رديف مهمترين درختان سايه دار پاركها و حاشيه خيابانها قرار گيرد .

بلندي درختان چنار در گونه هاي مختلف كم و بيش متفاوت است . چنانچه در گونه p.orientalis.l به 30 متر و در گونه p.occidentalis به 40 متر مي رسد قطر تنه چنار نيز زياد است و گاه در تمام گونه هاي ان به بيش از 10 متر مي رسد .

ريشه اصلي چنار از ابتداي رشد قوي و عميق در خاك فرو مي رود و در سنين بالا مي تواند تا 4 متر در خاك مساعد فرو رود و از رطوبت عميق خاك استفاده كند .

ساقه و تنه ي چنار دانه زاد ، استوار ، استوانه اي و نسبتا پر چوب است . شاخه ها از ارتفاع معيني از تنه منشعب مي وشند و تاج درخت را بوجود مي آورند . در حالي كه ساقه درختان شخه زاد چنار معمولا باريك و بلند و گاه كج و معوجند و با بالا رفتن سن درخت ، تنه اش صاف مي شود .

پوست ساقه چنا ردر جواني مغرغي رنگ است ولي ريتيدوم ان خاكستري رنگ است هر ساله در فصل رويش از تنه درخت جدا شده مي ريزد . محل ريزش ريتيدم روي تنه درخت به صورت لكه هاي سبز مايل به مغرغي مشاهده مي شود . شاخه هاي اصلي قطور و محكم چنار درجهات مختلف مي رويند و مجموعا تاج نامنظم درخت را بوجود مي اورند . شاخه هاي فرعي نيز به صورت نامنظم از شاخه هاي اصلي منشعب مي شوند .

بر روي درخت چنار 3 نوع جوانه مشاهده مي شود . جوانه اصلي كه در انتهاي ساقه و شاخه هاي اصلي قرار مي گيرد و سبب رويش طولي ساقه و شاخه هاي مي  شود . اين جوانه ها درشت و خمره اي شكلند و از فلسهاي قرمز مايل به قهوه اي پوشيده شده اند .

جوانه فرعي كه از رويش آنها شاخه هاي فرعي بوجود مي ايد روي شاخه ها قرار دارند و از جوانه هاي اصلي كوچكتر اند . اين جوانه ها مخروطي اند و از فلسهاي قهوه اي رنگ پوشيده شده اند .

اين فقط قسمتي از فایل است . جهت دريافت کل فایل ، لطفا آن را خريداري نماييد
اگر تمایلی به پراخت انلاین ندارید می توانید مبلغ فایل را به شماره کارت واریز کنید و رسید را به واتساپ یا تلگرام ما ارسال کنید تا براتون ایمیل بشه
خرید این محصول از دکمه مقابل:
یا تلگرام ارسال کنید تا براتون ایمیل بشه .

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شودو یک نسخه برای شما ایمیل می شود.

پاسخ دهید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.