مقاله جوانان و انقلاب اسلامی

مقاله جوانان و انقلاب اسلامی

تعداد صفحات: 23

نوع فایل: ورد ،

دسته بندی:

قیمت: 15500 تومان

تعداد نمایش: 151 نمایش

ارسال توسط:

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

مقاله جوانان و انقلاب اسلامی

چکیده :

امروز شاهدیم که، درخت تناور انقلاب اسلامی با جان نثاریها و ایثارگریهای جوانان این مرزوبوم، در مقابل انواع توطئه‌های داخلی و خارجی دشمنان بیمه شده است. به‌برکت انقلاب‌اسلامی، زمینه حضور جوانان در همه عرصه‌های نظام اسلامی فراهم گردیده و مشارکت آنان در عرصه‌های مختلف دستاوردهای گرانبهایی برای جمهوری اسلامی در پی داشته است. با گسترش امکانات آموزشی و دانشگاهی در کشور، خیل عظیمی از جوانان وارد مراکز علمی کشور شدند و زمینه تربیت مدیرانی خلاق برای آینده کشور فراهم شده است. جوانان، حامل‌ومروج ارزش‌های دینی انقلاب هستند ونقش مهمی درحفظ و انتقال آنها برعهده دارند.
خودباوری جوانان رمز پویایی، ماندگاری و اقتدار انقلاب و نظام اسلامی طی سالیان اخیر بوده است زیرا اعتماد به نفس و خودباوری نقش مهمی در اقتدار نظام و دستیابی به قله رفیع پیشرفت و توسعه ایران اسلامی دارد و در سایه خودباوری بسیاری از معضلات و مشکلات کشور حل خواهد شد. حضرت امام (ره) با نفی هر گونه خودباختگی برخودباوری و اعتماد به نفس تاکید می کنند و می فرمایند ” یک ملت وقتی که یک مطلب را باور کرد که می تواند انجام بدهد انجام خواهد داد اساس باور این دو مطلب است باور ضعف و سستی و ناتوانی و باور قدرت و توانایی ، اگر ملت این باور را داشته باشد که ما می توانیم در مقابل قدرتهای بزرگ بایستیم این باور اسباب این می شود که توانایی پیدا می کنند و در مقابل قدرت های بزرگ ایستادگی می کنند “.
مقام معظم رهبری نیز از اعتماد به نفس و خودباوری به عنوان داروی فکری و روحی برای ملتها یاد می کنند و معتقدند که خودباوری و اعتماد به نفس نیروی حرکت ساز و حیات بخش جنبش های درخشانی بوده که در طول تاریخ برای برانداختن نظام سلطه و زور رخ نموده است.

مقدمه :

امروز حضور جوانان در تمامی عرصه ها و صحنه های نظام ضامن حفظ و تداوم انقلاب اسلامی و نوید بخش ساختن ایرانی آباد است. اعتماد به جوانان و واگذاری مسئولیتها به آنان زمینه ساز تقویت حس مسئولیت پذیری و خودباوری در جوانان و پیشرفت و تحول همه جانبه در کشور است.

این جوانان که به برکت انقلاب اسلامی و اندیشه های نورانی حضرت امام (ره) متحول شدند، در دوران انقلاب اسلامی بویژه در سالهای دفاع مقدس که صحنة رویارویی تمام کفر با تمام اسلام بود آنگونه حماسه آفریدند که نوجوان 13 ساله ای همچون شهید فهمیده مدال افتخار و رهبری از بسیجی راحل حضرت امام (ره) گرفت.

حضرت امام (ره) همیشه به جوانان عشق می ورزیدند و به نیروی بالقوه و بالفعل جوانان انقلاب ایمان کامل داشتند، به جوانان بها دادند و جوانان را امید و نوید خود می خواندند و در نهایت انقلاب را به‌دست جوانانی سپرد که آن را به پیروزی رسانده بودند. ایشان می فرمودند:” شما جوانان برومند شما محصلین ارجمند که امید من هستید و نوید من هستید باید در هر جا که هستید در هر جای ایران که هستید باید بیدار باشید با بیداری از حقوق خودتان دفاع کنید”. حضرت امام (ره) در ادامه به ضرورت تربیت جوانان و نوجوانان اشاره کرده و با تاکید بر تربیت

اين فقط قسمتي از فایل است . جهت دريافت کل فایل ، لطفا آن را خريداري نماييد
اگر تمایلی به پراخت انلاین ندارید می توانید مبلغ فایل را به شماره کارت واریز کنید و رسید را به واتساپ یا تلگرام ما ارسال کنید تا براتون ایمیل بشه
خرید این محصول از دکمه مقابل:
یا تلگرام ارسال کنید تا براتون ایمیل بشه .

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شودو یک نسخه برای شما ایمیل می شود.

پاسخ دهید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.