مقاله آب و هوای آمریکا

مقاله آب و هوای آمریکا

تعداد صفحات: 6

نوع فایل: ورد ،

دسته بندی:

قیمت: 8500 تومان

تعداد نمایش: 165 نمایش

ارسال توسط:

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

مقاله آب و هوای آمریکا

با توجه به وسعت زیاد و پراکندگی توپولوژی در آمریکا، آب و هوای آن در نقاط مختلف به طور باورنکردنی متغیر است. اگر بخواهیم یک آب و هوای کلی برای آمریکا در نظر بگیریم باید بگوییم آب و هوای آن معتدل است، البته در فلوریدا و هاوایی آب و هوایی گرمسیری (حاره ای)، در آلاسکا سردسیری، در دشتهای بزرگ (Great Plains) نیمه خشک و در قسمت جنوبی ناحیه جنوب غربی (Southwest) آب و هوایی خشک وجود دارد. محدوده درجه حرارت از 62- درجه سانتیگراد در آلاسکا تا 57 درجه سانتیگراد در بعضی نقاط کالیفرنیا در تابستان متغیر است.

بطور کلی ایالات شمالی آمریکا سردترین ایالات هستند که زمستانهای سخت همراه با یخبندان دارند به ویژه در نواحی دشتها (Plains)، غرب میانه (Midwest) و شمال شرق (Northeast). در مقابل، درجه حرارت ایالات جنوبی آمریکا – که به کمربند خورشیدی (sunbelt) معروفند – به ندرت به زیر صفر می رسد. به غیر از ایالات اورگان و واشنگتن و منطقه نیوانگلند، بقیه نقاط آمریکا معمولا تابستانهای داغی دارند. ایالات شمال غربی آمریکا در مجاورت اقیانوس آرام (Pacific Northwest) دارای آب و هوای معتدل هستند در حالیکه بخشهای جنوبی، ایالات شمال شرقی آمریکا در مجاورت اقیانوس آرام (Pacific Northeast) و غرب میانه آمریکا (Midwest)  آب و هوای مرطوب دارند.

فصول بهار و پاییز در آمریکا معمولا معتدل، گرم و آفتابی هستند. (البته رطوبت در برخی نواحی به ویژه Pacific Northwest وجود دارد.)

همچنین فصل توفانهای تورنادو بین آپریل و جون است و از بخش غرب میانه آمریکا وارد می شوند، گردبادها نیز معمولا در اوایل تابستان در طول ساحل جنوب شرقی و ساحل خلیج مکزیکو وجود دارند.

در نقشه زیر مناطق Northweat, Midwest, Northeast, Southeast, Southwest, Great Plains مشخص شده اند:

آب و هوای نیمه خشک
آب و هوای مرطوب نیمه استوایی، تابستان های داغ و مرطوب و زمستان های خنک
آب و هوای اقیانوسی، تابستان های خنک و زمستان های خنک
آب و هوای مدیترانه ای، تابستان های خشک و گرم و زمستان های بارانی و خنک
آب و هوای مرطوب قاره ای، تابستان های گرم و زمستان های سرد
آب و هوای مرطوب قاره ای، تابستان های خنک و زمستان

اين فقط قسمتي از فایل است . جهت دريافت کل فایل ، لطفا آن را خريداري نماييد
اگر تمایلی به پراخت انلاین ندارید می توانید مبلغ فایل را به شماره کارت واریز کنید و رسید را به واتساپ یا تلگرام ما ارسال کنید تا براتون ایمیل بشه
خرید این محصول از دکمه مقابل:
یا تلگرام ارسال کنید تا براتون ایمیل بشه .

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شودو یک نسخه برای شما ایمیل می شود.

پاسخ دهید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.