ترجمه مقاله خطا یابی و طراحی برای قابلیت خطایابی

ترجمه مقاله خطا یابی و طراحی برای قابلیت خطایابی

تعداد صفحات: 55

نوع فایل: ورد ، پی دی اف ،

دسته بندی:

قیمت: 18500 تومان

تعداد نمایش: 184 نمایش

ارسال توسط:

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

ترجمه مقاله خطا یابی و طراحی برای قابلیت خطایابی

در سال های اخیر ، مسئله خطایابی معماری های پیچیده SoC ، به علت اهمیت و دشواری فزاینده آن در بین توسعه دهندگان مدار های الکتریکی ، نظر محققان را به خود جلب کرده است .

در دنیای دستگاه های الکترونیکی ، خطایابی به فرآیندی سیستماتیک اطلاق میشود که برای اطمینان حاصل کردن از تولید سالم و عاری از خطای یک IC استفاده میشود . این اطمینان از سالم بودن IC به وسیله اِعمال ورودی های مناسب ( که الگوهای خطایابی یا مسیر های خطایابی نامیده میشوند ) و مشاهده و بررسی واکنش مدار ، که باید با نتایج مورد انتظار از شبیه سازی های پیشین برابر باشد ، حاصل میشود . این فرآیند که پیش از نصب و استفاده IC در سیستم های الکترونیکی بزرگتر انجام می پذیرد ، خطایابی صنعتی نامیده میشود . خطایابی صنعتی که تنها یک بار بر روی IC ساخته شده انجام میشود ، بخش مهمی از هزینه های تولید IC  را تشکیل میدهد . فرایند خطایابی میتواند متعاقبا و در مراحل بعد که IC جهت استفاده عرضه میشود ، انجام گیرد . این کار برای حصول اطمینان از عملکرد صحیح IC پس از نصب روی دستگاه های نهایی می باشد .

این مرحله که خطایابی دوره ای ، یا – یا متصل(درون خطی) نامیده میشود ، فرآیندی ضروری است ، زیرا مداری که به طور صحیح و درست ساخته شده و طی فرایند ساخت نیز به صورت گسترده خطایابی شده و عاری از خطا تشخیص داده شده است ، باز ممکن است به علت عوامل متعدد در هنگام استفاده ، عملکرد آن دچار نقص و ایراد گردد . از جمله این عوامل میتوان به عمر بالای دستگاه اشاره کرد . همچنین برخی عوامل خارجی مانند دما های بسیار بالا ، ارتعاشات ، میدان های الکترو مغناطیسی ، ذرات القائی و غیره .

حتی ذرات نسبتا ریز و کم انرژی ، به علت ابعاد بسیار کوچک IC هایی که امروزه طراحی و تولید میشوند ، میتوانند در تکنولوژی های امروزی که در سطح میکرونی و حتی کوچکتر تولید میشوند زیان آور باشند . از این رو ، دیگر خطایابی برای اطمینان از عملکرد صحیح یک تراشه ، عملی یک مرحله ای نیست که فقط در طی فرایند تولید صورت گیرد . جهت تشخیص خطاهای عملیاتی ، باید طی عملکرد طبیعی تراشه در محیط مورد نظر ، در فاصله های زمانی منظم ، عمل خطایابی انجام گیرد . [1]

از لحاظ مفهومی ، پیچیدگی خطایابی یک سیستم الکترونیکی ( تراشه یا برد یا یک سیستم) به دو بخش ، که با هم ارتباط نزدیکی دارند ، تقسیم میشود . بخش اول پیچیدگی ایجاد آزمایش ها ، یا الگوهای آزمایش مناسب و کافی برای سیستمی که قرار است خطایابی شود ، میباشد . به این مرحله پیچیدگی ایجاد (انجام) آزمایش گفته میشود . بخش دوم پیچیدگی انجام عملی آزمایش ها است . به این مرحله پیچیدگی اعمال (انجام) آزمایش گفته میشود . ایجاد (طراحی) آزمایش عملی است که فقط یک بار انجام میشود و هزینه آن برای تمامی دستگاه های تولید شده مشابه ، ثابت میباشد ، در حالی که هزینه انجام آزمایش برای هر یک از دستگاه های تست شده محاسبه میشود . در ادامه وارد جزئیات شده و توضیح میدهیم که چگونه این دو بخش پیچیدگی های خطایابی به هم ارتباط پیدا میکنند .

ایجاد (طراحی) آزمایش معمولا به صورت ترکیبی از اعمال دستی و همچنین استفاده از ابزارهای EDA انجام میشود . البته ، رشد فزاینده ابعاد دستگاه های الکترونیکی تولید شده ، موجب افزایش نیاز به استفاده حداکثری از اتوماسیون سازی فرایند ایجاد و طراحی آزمایش گردیده است . با اینحال ، حتی امروزه  در بعضی موارد خاص ، مهندسان خطایابی متخصص و خبره ، میتوانند موثرتر از ابزار های اتوماتیک باشند .

طراحی و ایجاد آزمایش ، با اینکه فرآیندی زمان بَر است و به تعداد زیادی اصلاحات و تکرار نیاز دارد ، عملی است که در تمامی موارد و برای یک نوع طراحی مشخص ، فقط یکبار انجام میشود . زمانیکه با یک سری الگوهای آزمایش ، به یک سطح مناسب از پوشش خطا[2] میرسیم ، تمام IC های مشابه که متعاقبا قرار است تولید شوند ، با همان سلسله  آزمایش ها ، خطایابی میشوند و “فرایند ایجاد آزمایش” دیگری نیاز نیست مگر اینکه طراحی تغییر کند . ایجاد و طراحی یک سلسله آزمایش ها برای طراحی های پیچیده ، زمان محاسباتی و نیروی انسانی فراوانی مطالبه میکند ، اما پس از طراحی این سلسله آزمایش ها  ، و اطمینان از اینکه سطح پوشش خطای بالایی دارند ، فرآیند ایجاد آزمایش ، موفقیت آمیز تلقی میشود .

سخت ترین بخش طراحی و ایجاد آزمایش ، زمان لازم برای ایجاد یک مجموعه آزمایش نیست ( این زمان میتواند از چندین ساعت یا روز تا چندین ماه متغیر باشد ) . بلکه توانایی خودِ فرآیند تولید

[1] خطاهای عملیاتی در سطوح ریز میکرونی ، به صورت زیر طبقه بندی میشوند . خطاهای دایمی که به صورت پایان ناپذیر در همان محل و مکان وجود دارند و به تغییرات فیزیکی برگشت ناپذیری منجر میشوند . خطاهای متناوب که در همان مکان مکررا رخ می دهند و فقط زمانی که فعال شوند منجر به ایجاد خطاهای پشت سر هم می شوند . این خطاها به علت وجود ابزارآلات ناپایدار یا حاشیه ای ناشی از نوسانات فرآیندی نمایان شده و بوسیله تغییرات محیطی فعال میشوند . در بیشتر موارد ، خطاهای متناوب مقدمه رخ دادن خطاهای دائمی را فراهم میکنند . خطاهای ناپایدار (گذرا ، کوتاه) که به صورت نامنظم در مکان های مختلف رخ داده و و مدت زمان کوتاهی طول میکشند . از عوامل ایجاد این خطاها میتوان به ذرات نوترون و آلفا ، نویز های ناشی از اتصالات ، تداخل الکترومغناطیسی و تخلیه بار الکترو استاتیکی اشاره کرد .

[2]  پوشش خطایی که توسط مجموعه ای از الگوهای خطایابی به دست آورده میشود ، برابر است با درصدی از تعداد کل خطاهای تراشه ، که توسط مجموعه ای از خطایابی ها شناسایی میشوند . خطاها به مدلی از خطا تعلق دارند که انتزاعی از مکانیسم های خطای فیزیکی میباشند .

اين فقط قسمتي از فایل است . جهت دريافت کل فایل ، لطفا آن را خريداري نماييد
اگر تمایلی به پراخت انلاین ندارید می توانید مبلغ فایل را به شماره کارت واریز کنید و رسید را به واتساپ یا تلگرام ما ارسال کنید تا براتون ایمیل بشه
خرید این محصول از دکمه مقابل:
یا تلگرام ارسال کنید تا براتون ایمیل بشه .

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شودو یک نسخه برای شما ایمیل می شود.

پاسخ دهید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.