ترجمه مقاله تولید همزمان برق و حرارت مهارت شده با ذخیره چندین هدفی جدید و با توزیع اقتصاد پویا

ترجمه مقاله تولید همزمان برق و حرارت مهارت شده با ذخیره چندین هدفی جدید و با توزیع اقتصاد پویا

تعداد صفحات: 38

نوع فایل: ورد ، پی دی اف ، پاورپوینت ،

دسته بندی:

قیمت: 15500 تومان

تعداد نمایش: 162 نمایش

ارسال توسط:

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

ترجمه مقاله تولید همزمان برق و حرارت مهارت شده با ذخیره چندین هدفی جدید و با توزیع اقتصاد پویا

چکیده:

واحدهای نیرو وگرمای ترکیب شده نقش روز افزون را در نیرو گاههای متداول ایفا می کنند که بخاطر مزیت هایی از قبیل  توزیع های کاهش یافته وپس انداز هزینه عملیاتی می باشد.این مقاله یک فرمول بندی عملی تر توزیع اقتصاد پویا با چندین هدف غیر خطی ونا مسطح وغیر محدب پیچیده را مورد بررسی قرار می دهد که گرمای مختلط وواحدهای نیرو را ترکیب می کند .

تلفیق این انواع واحدها وبازدارنده های رمپ نیرو، یک ابزار کارآمد را برای شامل کردن مشخصات مشترک نیرو وگرما ملزوم می کند. بی شباهت به رویکردهای قبلی، تجهیزات ذخیره چرخان این سیستم بطور واضح در مسئله فرمول بندی می شود. دراین روش، بهینه سازی با چندین هدف براساس یک الگورتیم مطرح می شود که مجموعه ای از راه حل های چند بعدی بدست آید. یک پارامتر انطباق جدید روی یک مکانسیم بی نظم و استراتژی های جهش احتمالی خود سازشگربکار می رود تا اجرای کلی الگورتیم بهبود یا بد. نتایج عددی نشان می دهند که چگونه چار چوب مطرح شده در بررسی ها با زمان واقعی عملی بوده اند.

مقدمه

در بعضی کشورها سیستم CHP ( تولید  همزمان برق وحرارت) در شبکه برق تلفیق شده  است که حرارت وبرق مفید ایجاد شود ویک افزایش بزرگ در درآمد صورت گیرد که بخش های سوخت فسیلی کاهش یابد، در حالیکه در هزینه های عملیاتی برای تولید نیرو با بدست آوردن مقداری یا همه محصول جنبی  گرمایی، صرفه جویی شود. در واحدهای حرارتی، تمام انرژی گرمایی به برق  تبدیل نمی شود بنابراین مقادیر زیادی از انرژی در شکل حرارت تلف می شود. CHP از حرارت استفاده می کند و می تواند بطور بالقوه از یک کارایی تبدیل  انرژی  تقریبا تا %80 بدست آید. این بدان معناست که سوخت  کمی لازم است که  برای تولید همان مقدار انرژی سودمند  مصرف شود.

امروزه واحدهلی CHP بطور جامع   توسط صنعت ساختمان تجاری در سیستم های انرژی شهری بهره برداری می شوند و از آنجاییکه تعداد این واحدها هنوز در حال رشد هستند ، تجزیه خیلی زیادی لازم است که از آنها بطور کار آمدتر بهره برداری شود به این منظور که در انرژی بیشتر صرفه جویی شود. چندین مشخصه مشترک  وتقاضا از گرما ونیروی واحدهای CHP با یک رویه پیچیده در فرایند برنامه ریزی شان معرفی می شود.

بررسی های قبلی  در مورد این موضوع دردسترس می باشد.

دراین بافت، این مقاله واحدهای CHP را در مسئله ” توزیع با اقتصاد پویا (DEED) ترکیب می کند که یک نقش محوری را در ارسال سیستم نیرو ایفا می کند.  CHPDEEP (تولید همزمان برق وحرارت با توزیع اقتصاد پویا) یک مسئله بهینه سازی با چندین  هدف غیر خطی  مهار شده می باشد که برای مشخص کردن توزیع  بهینه همه واحدهای تولید کننده بکار می رود تا هزینه عملیاتی کل وپخش ها به حداقل برسد در حالیکه کیفیت وبازدارنده های نا برابری روی یک دوره کوتاه مدت  به  حداقل برسد.

رویکردهای گزارش شده قبلی همچنین (1) توزیع  اقتصاد ی چند دوره ای معروف به DED یا (2) SRR های در نظر گرفته شده (ملزومات ذخیره چرخشی) را در DED معروف به RCDED (DED مهار شده ذخیره) یا (3) توزیع های اقتصادی واقتصاد حل شده برای نیروگاهها به همراه  واحدهای CHP معروف به CHPED ، CHPEE وبدون واحدهای  CHP معروف به ED، EED یا (4) پیشنهادشده با یک ویژگی چندین هدفی مسئله DEED را نشان داده اند.

با این حال  هیچ روشی برای توزیع اقتصادی با ترکیب کردن واحدهای CHP در یک  مسئله  بهینه سازی چندین هدفی  وبا چندین دوره درنوشته های قبلی   وجود نداشته که اخیرا دردسترس باشد. گذشته ازاین بازدارنده هایی از قبیل میزان بار نیرو ومیزان بار گرما، حدود  میزان رمپ واحدهای بازدارنده هایی از قبیل میزان بار نیرو ومیزان  بار گرما، حدود  میزان رمپ واحدهای حرارتی (TUها)،  اثرات نقطه – سوپاپ ، و  وابستگی متقابل گرما ونیرو دقیقا مورد توجه  قرار می گیرند. دراین مورد، بازدارنده های رمپ نیرو برای واحدهای SRR  ,  CHP ها در فرمول بندی RCCHPDEED (HPDEED) مهارت شده ذخیره) مدل سازی شده اند .

در نتیجه یافتن یک راه حل مطلوب برای هدف واحد وPOF (نمای مطلوبیت پاریتو) در مورد  مسئله چندین هدفی سخت است.

چارچوب پیشنهاد شده یک ماهیت غیر خطی ، غیر محدب ونامسطح دارد که  برنامه سازی ریاضی  ممکن است قادر نباشد که به بهینه های جهانی دست یابد. برای فائق آمده  براین سختی، یک  روش انتخاب مبنی بریک الگورتیم تکاملی تحقق یافته است. بدین ترتیب یک EFA(الگورتیم  فایر فلای افزوده ) جدید بکار برده شده است که POH در طول شبیه سازی بدست آید. FA

اين فقط قسمتي از فایل است . جهت دريافت کل فایل ، لطفا آن را خريداري نماييد
اگر تمایلی به پراخت انلاین ندارید می توانید مبلغ فایل را به شماره کارت واریز کنید و رسید را به واتساپ یا تلگرام ما ارسال کنید تا براتون ایمیل بشه
خرید این محصول از دکمه مقابل:
یا تلگرام ارسال کنید تا براتون ایمیل بشه .

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شودو یک نسخه برای شما ایمیل می شود.

پاسخ دهید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.