مقاله محاسن و معایب شغل معلمی

مقاله محاسن و معایب شغل معلمی

تعداد صفحات: 3

نوع فایل: ورد ،

دسته بندی:

قیمت: 8500 تومان

تعداد نمایش: 1612 نمایش

ارسال توسط:

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

مقاله محاسن و معایب شغل معلمی

آگاهی بر مزایا و محاسن و دشواری های یک شغل سب می شود که شخص به ارزش و موقعیت خود پی ببرد و این نیز او را به رشد و گسترش اطلاعات و تجارب حرفه ای خویش ترغیب و تحریک خواهد کرد.

محاسن شغل معلمی:

  1. تدریس، فعالیت را بر می انگیزد، تدریس فرصتی است برای فعالیت و افزایش معلومات شغلی و این نیز میل شخص فهمیده را برای کسب فضیلت ارضا می کند. تدریس کار مهم و پرارزشی است. اهمیت و ارزش هر کار، با نقش و تاثیر اجتماعی آن، نسبت مستقیم دارد و نیز روشن است که هیچ کاری به اندازه تربیت و تدریس که معمولاً کار و وظیفه معلم است. در ایجاد تغییرات مطلوب در یک اجتماع تاثیر ندارد.

از این رو چه در گذشته و چه در حال همیشه اشخاص فهمیده معلم را خض قابل احترام دانسته و می دانند. البته باید این واقعیت را بپذیریم که ارزش هر حرفه را کسانی بهتر درک می کنند که نقش اجتماعی آن را دریابند. و معلم هم نباید از همه مردم انتظار داشته باشد که ارزش واقعی شغل او را بفهمند زیرا همیشه در یک اجتماع، عده کمی بوده و هستند که معلم و معلمی را درک می کنند و برای آن احترام لازم قایل اند.

  1. تدریس، فعالیت ذهنی را بر می انگیزد. معلم به اقتضای حرفه اش با کودکان و نوجوانان سر و کار دارد و یکی از خصایص طبیعی ایشان کنجکاوی و افزایش مداوم تجارب است و همین خاصیت ایشان را به پرسش وا می دارد و معلم ناگزیر است پاسخ های لازم را بداند.

از سوی دیگر، معلم باید با رویدادهای علمی روز آشنا باشد تا بتواند دایره ی اطلاعات و تجارب دانش آموزان را گسترش دهد. برای پیدایش این آمادگی باید به منابع و مآخذ و متخصصان مراجعه کرد و اطلاعات مورد نیاز را به دست آورد و بدین ترتیب ذهن معلم پیونسته در فعالیت و نوآوردی خواهد بود و از دچار شدن به حالت رکود و جمود مصون خواهد ماند مگر معلمی که برای خود و کارش ارزشی قائل نباشد.

اين فقط قسمتي از فایل است . جهت دريافت کل فایل ، لطفا آن را خريداري نماييد
اگر تمایلی به پراخت انلاین ندارید می توانید مبلغ فایل را به شماره کارت واریز کنید و رسید را به واتساپ یا تلگرام ما ارسال کنید تا براتون ایمیل بشه
خرید این محصول از دکمه مقابل:
یا تلگرام ارسال کنید تا براتون ایمیل بشه .

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شودو یک نسخه برای شما ایمیل می شود.

پاسخ دهید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.