مقاله در مورد دامداری

مقاله در مورد دامداری

تعداد صفحات: 19

نوع فایل: ورد ،

دسته بندی:

قیمت: 8500 تومان

تعداد نمایش: 4118 نمایش

ارسال توسط:

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

مقاله در مورد دامداری

پیشگفتار :

این یک حقیقت مهم است که دور نگه داشتن گوساله های جوان برای یک شروع خوب دارای مزایای بعدی می باشد . این حالت فراهم آوردن هر موقعیتی برای گوساله در هشت هفته اول زندگیش بوسیله سازگاری با رویه های مدیریت صوتی و ارائه جای اسکان حالتی مناسب است . در هر حال تلاش برای یافتن آب دردناک یا بطری در خیلی از واحدها عادت شده است ، هنگامی که اجرای معیارهای پیشگیرانه باید دستور روز باشد . و مسائل تنفسی از متداول ترین موارد مسأله سلامتی در طول چند ماه اولیه زندگی گوساله می باشد. برای مثال تا اندازه 20٪ همه گوساله ها با پاک کردن در چند روز اولیه زندگی شان تحت تأثیر قرار می گیرند و برآورد می شود که مشکل هزینه ای به اندازه 30 پوند به ازای هر رأس برای مداوا و تولید از دست رفته در طول زندگی حیوان داشته باشد یعنی بطور متوسط بیش از 3000پوند در هر 100 واحد گاو و بیش از 70 میلیون پوند برای صنعت .

اینها ترتیب کمبودهایی هستند که شما نمی توانید از عهده آنها برآیید . نه تنها آنها کنترل شیر و مزایای ماهانه را خراب می کنند بلکه نیز از حیث اقتصادی کاربردهای رفاهی غیرقابل محاسبه ای وجود دارد .

اطلاعات این کتابچه که توسط شرکت مشاوره ای تحقیقاتی لبنیات و سرویس ملی اطلاعاتی بیماری حیوانات با حمایت مالی MDC گردآوری شده است ، برای کمک به شما و دامدار شما طراحی شده است تا به مهارتها و تکنیکهایی که این نقایص را کاهش دهند سرعت ببحشد . این همچنین به شما آخرین اطلاعات قانون رفاه اتحادیه اروپا را که در ژانویه سال 1998 معرفی شده است یادآور می شود .

دامداری کلید موفقیت :

پرورش گاو مهمترین وظیفه واحد لبنیات است و کلید موفقیت آن در دست دامدار شماست . پرورش گاو به عنوان کار ثانویه یکی از کارهایی که می تواند بین دیگران مناسب شود زمانی که در حقیقت به میزان مهارت و فداکاری نیاز دارد تلقی می شود . لذا اطمینان پیدا کنید که شخصی که گوساله ها را می پروراند این اهمیت را در مورد بقیه واحد درک می کند . بطور ایده ال همان شخص باید مسئول واحد گوساله بطور روزانه یا شبانه باشد . اغلب پس از آخر هفته یا تعطیلات است که پای گروه کارکنان امدادی به مسائل اتفاق افتاده کشیده می شود ، لذا آموزش افراد از قبل با دامدار گوساله تان بطور منظم ضروری است .

قبل از توجه به جزئیات موارد عادی مدیریت گوساله اجازه دهید نگاهی به مدیریت گاوهای بی شیر در حاملگی دیر هنگام که بر روی قدرت گوساله و مقاومت آن در برابر بیماری دارند بیندازیم.

مدیریت گاو بی شیر :

یک گاو شیرده لازم است بمدت 6 تا 8 هفته قبل از اینکه برنامه ریزی شود که گوساله بزاید برای اطمینان از اینکه پستان جانور می تواند برای گوساله تازه متولد شده آغوز تولید نماید خشک شود . اندام گاو باید مناسب باشد نه چاق و در شرایط بین نمره 5/2 تا 3 حفظ شود . در گاوهای گوساله دار که بیش از حد تغذیه می شوند هنگام گوساله زاییدن بیش از اندازه چاق می شوند ، در دوران شیردهی اولیه کمتر می خورند و اندوخته بدنی بشتری را بحرکت در     می آورند و خیلی مستعد ابتلا به بیماری متابولیکی مانند کتوز و تب شیری هستند . بنابراین در گاوهای گوساله دار که در علفزار نگهداری می شوند باید خیلی کم ذخیره شود در حالیکه به آنهایی که در خانه نگهداری می شوند باید به میزان محدود غذا داده شود یا محتوی انرژی با وارد کردن کاه به برنامه غذایی رقیق شود . ( شکل 1 را ببیند )

برای اطلاعات بیشتر در تحقیق MDC در کتابچه تمرین شماره 25 مدیریت گاوهای بی شیر و پرهیز از مشکلات زاییدن گوساله را ببینید .

تصویر 1- انرژی نمونه ME و نیازهای پروتئینی MP از یک گاو 600 کیلو گرمی در طول اواخر دروان شیردهی ، دروه خشک شدن و شیردهی اولیه .

گوساله ماده باید در منطقه ای که برای زاییدن گوساله مشخص شده است حداقل از دو هفته قبل اسکان داده شود و این کار به آنها زمان

مقاله در مورد دامداری

اين فقط قسمتي از فایل است . جهت دريافت کل فایل ، لطفا آن را خريداري نماييد
اگر تمایلی به پراخت انلاین ندارید می توانید مبلغ فایل را به شماره کارت واریز کنید و رسید را به واتساپ یا تلگرام ما ارسال کنید تا براتون ایمیل بشه
خرید این محصول از دکمه مقابل:
یا تلگرام ارسال کنید تا براتون ایمیل بشه .

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شودو یک نسخه برای شما ایمیل می شود.

پاسخ دهید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.