تحقیق در مورد بهداشت مو

تحقیق در مورد بهداشت مو

تعداد صفحات: 21

نوع فایل: ورد ،

دسته بندی:

قیمت: 19500 تومان

تعداد نمایش: 5681 نمایش

ارسال توسط:

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

تحقیق در مورد بهداشت مو

توجه به اين نكته ضروري است كه هر چند مو از سلول هاي مرده تشكيل شده ولي خود از وضع درون انسان حکايت مي کند. نگهداري از مو از جمله حساسيت هاي يك فرد اجتماعي است و مو كه خود سلولي بي جان است به انسان جان مي بخشد تصور يك انسان بدون مو، ابرو و مژه كه بيشتر به يك روح شبيه است تصوري ترسناك است. متأسفانه برخي محصولات آرايشي و به اصطلاح بهداشتي بيش از سودي كه به مو برسانند ضرري مي رسانند كه تا سال ها ماندگار و پابرجاست! استفاده از مواد نفتي چون پارافين يا روغن هايي كه از تركيبات آن كسي جز سازنده اش آگاه نيست (چون نظير انواع واكس و كرم مو و…) براي بعضي از مردم علي الخصوص جوانان عادت شده و جالب اينجاست كه انتظار ريزش و يا سفيد شدن يك دانه مو را هم ندارند. استفاده از موادي كه هيچ بار تغذيه اي براي بدن ندارند، فقط شكم پركن هستند و بدن را با فقر مواد غذايي روبرو مي كنند كه خود از عوامل مؤثر ريزش مو سفيد شدن و… است. موادي چون چيپس، پفك، تخمه و…از همين دسته اند. يكي ديگر از علل بسيار مهم ريزش و ضعف مو در مردان، استعمال دخانيات است كه حتي با علم به ضرر آن باز هم شاهد ترويج آن در بين جوانان و حتي پزشكان هستيم. سيگار کشيدن باعث جمع شدن چربي زائد در اطراف پياز مو و مانع رسيدن مواد غذايي به آن مي شود. انجام برخي كارها كه البته نياز به همت و اراده دارد در مراقبت از مو از اهميت زيادي برخودار است. مثلاً كمتر خانواده اي است كه برنج اين منبع بزرگ ويتامين به خصوص ويتامين هاي خانواده «B»  را به طور صحيح مصرف كند و آن را آبكش نكند. ما به پوست «برنج» كه همان سبوس است به چشم ماده اي زائد و كاه صفت نگاه مي كنيم در حالي كه در کشورهاي غربي با استفاده از آن انواع داروها را براي سفيد شدن پوست و سياه شدن مو و… مي سازند و با چند برابر قيمت به كشورهاي مصرفي مي فروشند. چند دستور راحت كه فقط نياز به كمي رعايت دارد را براي شما مي آوريم:

1- سعي كنيد در برنامه غذايي خود از سبزيجات  و ميوه  هاي تازه بسيار استفاده شود. خوردن سبزيجاتي چون كرفس، جعفري، كاهو و اسفناج توصيه مي شود. اسفناج جدا از تقويت غده هاي رنگينه اي مو، منبع عظيم آهن است كه باعث تقويت استخوان، ناخن و مو مي شود. ذكر اين نكته ضروري است كه اسفناج در حالت عادي در بدن داراي جذب بسيار پاييني است و بايد همراه آبليمو يا ماست خورده شود.

2-  بعد از استحمام اگر موهاي شما پف مي كند به جاي استفاده از ژل ها كه باعث خفه شدن مو مي شود، از روغن هاي مفيد گياهي استفاده كنيد و البته به ياد داشته باشيد كه هيچ روغني نبايد بيش از 3 ساعت روي سر بماند و پس از آن بايد با يك شامپوي خوب شسته شود.

3- از حنا – اين گياه مفيد – استفاده كنيد. خود حنا به هيچ وجه با شامپوهاي حنا قابل مقايسه نيست. اگر از رنگ دادن حنا خوشتان نمي آيد مي توانيد از پودر گل ختمي استفاده كنيد. به اين ترتيب ديگر حنايتان رنگ نمي دهد، به علاوه از خواص خود ختمي نيز بهره برده ايد.

4-شلتوك يا همان سبوس برنج، گياه ارزان قيمتي است كه در هر عطاري يافت مي شود. مي توانيد براي سفيد شدن پوست و سياه شدن مو از دم كرده آن مانند چاي استفاده كنيد.

5-  از رسيدن گرد و خاك و دود به موهايتان جلوگيري كنيد كه دشمن مو هستند.

سعي كنيد موهاي خود را با شانه پلاستيكي شانه نكنيد؛ بهترين شانه شانه چوبي است. در ضمن استفاده از سشوار نيز به هيچ وجه توصيه نمي شود و اگر مجبور به استفاده از آن هستيد حتي الامكان از درجه بسيار گرم آن استفاده نكنيد. به علاوه از شانه كردن موي خيس خودداري کنيد يا به علاوه ، در حالي که موهايتان خيس هستند، آنها را شانه نکنيد.

  • براي داشتن موهايي زيبا چه كاري انجام دهيم؟

اگر دوست داريد هنگامي كه مقابل آينه ايستاده ايد و به شانه كردن موهاي خود مشغول هستيد، از برق و زيبايي موهايتان به وجد بياييد؛ رعايت نكاتي را كه مي تواند كمك بسياري به اين امر بكند در برنامه زندگي خود قرار دهيد.در اين جا به برخي نكات اشاره مي كنيم:

1-انتخاب يك شامپوي مناسب مهمترين راه براي حفظ سلامت موي سر است. شامپو مسئول پاك كردن موها از هرگونه آلودگي، گرد و خاك و چربي است كه بر روي سر انباشته شده و برايش دردسر ساز شده اند. حال اگر شامپوي انتخابي ما توان از بين بردن اين مواد زايد را نداشته باشد، در واقع به مهمترين وظيفه خود عمل نكرده است.

هيچگاه سشوار داغ را روي موي خيس نگيريد چرا كه اين كار باعث شكنندگي مو مي شود. اگر هم عجله به خشك شدن سريع مو داشتيد، سشوار را روي گرماي كم يا متوسط بگذاريد و آن را از فاصله دور به شكلي كه مرتب آن را روي قسمت هاي مختلف مو مي چرخانيد نگه داريد. هيچگاه براي چند دقيقه بر روي يك نقطه متوقف نشويد.

2-هميشه با توجه به نوع و جنس مو شامپوي خود را انتخاب كنيد. شخصي كه موي چرب دارد نبايد از شامپويي كه مختص موهاي خشك است استفاده كند.

3-به نحوه شستن موها دقت كنيد. به آرامي موها را بشوييد و به تميز شدن تمامي قسمت هاي آن توجه نماييد.

4-براي نرمي مو از نرم كننده استفاده كنيد. اگرچه بسياري از توليدكنندگان ادعا مي كنند كه شامپوهايشان حاوي نرم كننده است، اما بسياري از آنها فاقد اين ماده هستند و در نتيجه شخص نياز دارد تا از يك نرم كننده جانبي نيز بهره ببرد.

5-پس از شستن، موهاي خود را به آرامي با يك حوله خشك كنيد. توجه داشته باشيد كه هيچگاه سشوار داغ را روي موي خيس نگيريد چرا كه اين كار باعث شكنندگي مو مي شود. اگر هم در خشك کردن سريع مو عجله داشتيد، سشوار را روي گرماي كم يا متوسط بگذاريد و آن را از فاصله دور به شكلي كه مرتب آن را روي قسمت هاي مختلف مو مي چرخانيد نگه داريد. هيچگاه براي چند دقيقه بر روي يك نقطه متوقف نشويد.

تحقیق در مورد بهداشت مو

اين فقط قسمتي از فایل است . جهت دريافت کل فایل ، لطفا آن را خريداري نماييد
اگر تمایلی به پراخت انلاین ندارید می توانید مبلغ فایل را به شماره کارت واریز کنید و رسید را به واتساپ یا تلگرام ما ارسال کنید تا براتون ایمیل بشه
خرید این محصول از دکمه مقابل:
یا تلگرام ارسال کنید تا براتون ایمیل بشه .

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شودو یک نسخه برای شما ایمیل می شود.

پاسخ دهید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.