مقاله انرژي تجديد پذير چيست

مقاله انرژي تجديد پذير چيست

تعداد صفحات: 9

نوع فایل: ورد ،

دسته بندی: -

قیمت: 7500 تومان

تعداد نمایش: 788 نمایش

ارسال توسط:

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

مقاله انرژي تجديد پذير چيست

تغيير آب و هوا و گرمايش جهاني و همچنين دلهره‌هايي كه در دل دولتمردان غربي از بالا رفتن قيمت نفت ايجاد شد، آنها را بر آن داشت تا به انرژي‌هاي جايگزين بيانديشند. انرژي‌هايي با نام انرژي‌هاي تجديدپذير.

انرژي‌هاي تجديدپذير از منابع طبيعي مانند نور خورشيد، باد و گرماي دروني زمين به دست مي‌آيند كه معمولا هم دوباره بازسازي مي‌شوند.

بيشترين ميزان انرژي‌هاي تجديدشونده با كمك روش‌هاي سنتي مثل سوزاندن چوب به دست مي‌آيد. نيروي هيدروژني دومين نوع انرژي‌هاي تجديدشونده است كه در جهان مصرف مي‌شود.

بعضي‌ها اين ايراد را به تكنولوژي توليد انرژي‌هاي تجديدشونده وارد مي‌دانند كه هنوز چندان قابل اعتماد نيست، با اين حال استفاده از اين نوع انرژي هر روز در جهان در حال گسترش است.

در سال 2006 ميلادي در حدود دو هزار مگاوات برق از طريق سلول‌هاي خورشيدي توليد شد و هم‌اكنون آلماني‌ها مصرف‌كنندگان پر و پا قرص سلول‌هاي خورشيدي هستند.

اصلي‌ترين منابع توليد انرژي‌هاي تجديدشونده به طور مستقيم يا غير مستقيم از خورشيد نيرو مي‌گيرند. اين گوي بزرگ آتشين آسمان ساليان سال است كه هيدورژن‌هايش را براي زندگي بشر مي‌سوزاند.

اگر تا امروز اين سوزاندن انرژي تنها به كار رشد گياهان و جانوران و انسان و … مي آمد، چند سالي است كه به شكل‌هاي مستقيم‌تري به كار توليد انرژي مي‌آيد.

انرژي باد و آب ساده‌ترين نوع انرژي‌هاي تجديدشونده هستند كه ساليان درازي است بشر از آنها استفاده مي‌كند.

انرژي هاي تجديد پذير

امروزه با توجه به افزايش بهاي سوخت هاي فسيلي و عوامل زيان آور زيست محيطي در استفاده از انرژي هاي فسيلي استفاده از منابع انرژي تجديد پذير نظير انرژي بادي، انرژي آبي، انرژي زمين گرمايي و انرژي خورشيدي از بخش هاي اساسي سياست انرژي متعهدانه براي آينده است. در اين راستا انرژي خورشيدي يکي از منابع تامين انرژي بدون اثرات مخرب زيست محيطي بشمار مي رود که با اعتبار بالايي از دير باز مورد استفاده بشر قرار گرفته است. ايران به لحاظ موقعيت جغرافيايي و برخورداري مناسب از تابش خورشيد  از  پتانسيل بالايي براي بهره گيري از انرژي خورشيد برخوردار است. در اين راستا بخش ساختمان و مسکن شركت بهينه سازي مصرف سوخت در شهرها و روستاهايي که داراي شرايط اقليمي مناسب براي نصب هستند پروژه استفاده از آبگرمکن خورشيدي خانگي و آبگرمکن خورشيدي عمومي را بعنوان يکي ازاقدامات اساسي در جايگزيني سوخت هاي فسيلي و توجه به انرژي هاي تجديد پذير در دست اقدام دارد.

 

انرژی‌های تجدید‌پذیر در كانادا

كانادا علاقه‌ای روزافزون به انرژی‌های تجدید‌پذیر نشان می‌دهد و به هر شكل ظرفیت عظیم برق آبی آن سبب شده كه كانادا در بالاترین مراتب استفاده‌كنندگان از انرژی‌های تجدید‌پذیر قرار گیرد. «بیل ایگرتسون» از «اتحادیه انرژی‌های نوی كانادا» وضعیت و برنامه‌های توسعه انرژی تجدید‌پذیر در این كشور را بررسی می‌كند.

كانادا علاقه‌ای روزافزون به انرژی‌های تجدید‌پذیر نشان می‌دهد و به هر شكل ظرفیت عظیم برق آبی آن سبب شده كه كانادا در بالاترین مراتب استفاده‌كنندگان از انرژی‌های تجدید‌پذیر قرار گیرد. «بیل ایگرتسون» از «اتحادیه انرژی‌های نوی كانادا» وضعیت و برنامه‌های توسعه انرژی تجدید‌پذیر در این كشور را بررسی می‌كند.

كانادا همواره یكی از تولید‌كنندگان پیشتاز انرژی جهان بوده و رشد اقتصادی آن مرهون صادرات عظیم نفت، گاز طبیعی و ذغال‌سنگ و تا حدی زیادی متكی به سدهای بسیار، تاسیسات عمده بیوماس (زیست‌توده) و ظرفیت بالایی ازانرژی هسته‌ای است. در نتیجه كمبود عرضه هیچ‌گاه دغدغه‌ای ملی نبوده است. پس از گذشت بیش از سی سال از شوك‌های نفتی اوپك، مساله مدیریت انرژی، كه از دیرباز در قلمرو اختیارات ایالتی و باعث كشاكش با دولت فدرال بوده،‌دوباره مطرح شده است. تاكنون همكاری رسمی بین این دو سطح مدیریت كشور در زمینه انرژی‌های تجدید‌پذیر وجود نداشته كه این برخلاف توصیه‌ای است كه برای ایجاد آژانس ویژه توسعه این انرژی‌ها شده و بخش صنعت به شكلی قوی از آن حمایت می‌كند. به لحاظ سیاسی، گرایشی به سوی انرژی‌های تجدید‌پذیر، مبتنی بر دگرگونی آب و هوا و نیاز به كاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای (GHG) است و به هر صورت مخالفان اشاره می‌كنند كه

مقاله انرژي تجديد پذير چيست

اين فقط قسمتي از فایل است . جهت دريافت کل فایل ، لطفا آن را خريداري نماييد
اگر تمایلی به پراخت انلاین ندارید می توانید مبلغ فایل را به شماره کارت واریز کنید و رسید را به واتساپ یا تلگرام ما ارسال کنید تا براتون ایمیل بشه
خرید این محصول از دکمه مقابل:
یا تلگرام ارسال کنید تا براتون ایمیل بشه .

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شودو یک نسخه برای شما ایمیل می شود.

پاسخ دهید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.