مقاله در مورد تئوري مديريت

مقاله در مورد تئوري مديريت

دسته بندی:

قیمت: 8500 تومان

تعداد نمایش: 513 نمایش

ارسال توسط:

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

مقاله در مورد تئوري مديريت

فصل اول

نکته :تئوري هاي مديريت
( بدبختانه هيچ سازمان و مقرراتي نمي تواند در زمينه رشد و توسعه اقتصادي – اجتماهي كشورها موثر باشد مگر مرداني كه آن را اداره مي كنند بدانند چه كاري    مي خواهند انجام دهند ) .

بنيامين هي گيتر

  • تئوري كلاسيك

اهميت مديريت

توجه :امروزه دگرگوني شايان توجهي در روندي كه ثقل آن بيشتر به سوي نظريه پردازي متمايل بوده رخ داده است و توجه و تاكيد بر واقعيتهاي ملموس دنياي سازماني در برنامه ريزيهاي مربوط به آموزش رشته مديريت روند رو به رشدي را يافته است در واقع از بدو ساخت آگاهانه واقعيتهاي اجتماعي و انساني – اقتصادي و غيره مديريت شناخته شد و شيوه اي گرديد براي هدايت كردن و راهنمايي نمودن عقلاني و منطقي امور از طريق سازمان دادن به فعاليتها و تعيين استراتژي ها براي حصول به هدف يا اهداف مورد انتظار به دنبال اين شيوه برخورد دانش مديريت با مهارت كاربرد مي آميزد و بين آن دو توازن لازم برقرار مي گرد در مديريت دانش و مهارت هر دو ضروري هستند تاكيد بر يكي و غفلت از ديگري به عدم تعادل مي انجامد .

تعريف مديريت

سازمان براي نيل به مقاصد خود و جهت دادن به فعاليتهاي كاركنان و در راستاي هدفهايش به سرپرستي ، نظارت ، هماهنگي و هدايت نياز دارد مجموعه وظايفي كه رفتار و فعاليت سازمان را در مسير رسيدن به هدف نظيم ، تصحيح – تقويت و راهنمايي مي كند مديريت ناميده مي شود همه سازمانهاي رسمي براي استمرار و تداوم فعاليت خود به مديريت نياز دارند و فقدان اين موضوع باعث ناهماهنگي – انحراف از هدف اتلاف وقت و انرژي مي شود .

به بياني ديگر مديريت فرآيند برنامه ريزي – سازماندهي – رهبري و كنترل كار اعضاي سازمانهاست و همه ومنابع سازماني در دسترس را براي رسيدن به هدفهاي تعيين شده سازماني به كار مي برد همچنين از نظر بزرگان اين علم ( ماري ياركرفالت ) مديريت هنر انجام دادن كارها به وسيله ديگران تعريف شده است .

به تعبيرسي ديگر بايد مديريت در مهارت تبديل برنامه به اهداف پيش بيني شده در مطلوب ترين كيفيت و همچنين انجام دادن اهداف سازمان از طريق هماهنگي منابع انساني ، مالي فني و اطلاعاتي در متن محيط مشخص و معيني با توجه به عواملي از قبيل بدعت گذاري خلاقيت مسئوليت مشترك و بالاخره داشتن علم و هنر متشكل كردن هماهنگ نمودن رهبري و كنترل فعاليتهاي گروهي به منظور رسيدن به هدف يا هدفهاي مشتركها تعريف  نمود .

( مري پاركرافالت ) از مديريت به عنوان عامل ايجاد تغييرات اجتماعي نام برده و جوهره اصلي آن را هنر و دانش هماهنگ كردن عوامل انساني با ضروريتهاي اجتماعي دانسته است به عقيده ي وي مديريت عبارت از عمل هنر و با سليقه متشكل كردن هماهنگ نمودن رهبري كنترل و اداره فعاليتهاي دسته جمعي براي نيل به هدف در حداكثر كارآيي مي باشد از اين تعريف چنين استنباط مي شود كه مديريت شامل فعاليتهايي است كه انجام اهداف و مقاصدي را هدايت مي نمايد و مديران افرادي هستند كه درگير اين فرآيند  مي باشند .

پرستون وپست مي گويند فعاليتهاي مديريتي بدون توجه به عوامل انساني قابل بحث و گفتگو نمي باشد وموفقيت مديران در سازمانها با فعاليتهايي كه انجام مي دهند معلوم مي گردد با صرف شغل سازماني مديريت به نظر نامبردگان عبارت است از فرآيند هدف گذاري هماهنگي منابع انساني و فني و مالي در متن محيطي مشخص و معين .

( گفتن ) با اندك تفاوت با تعريف فوق مي گويد : ( مديريت عبارت است از هماهنگي منابع مختلف اعم از انساني فيزيكي مالي و اطلاعاتي كه با توجه به اصول سازماندهي برنامه ريزي تصميم گيري رهبري و كنترل انجام   مي شود .

به هر حال مديريت با هر نوع تعريفي كه از آن ارائه شود به اعتقاد ( ابراهام مازلو ) داراي B بعد ساختاري اساي است اول بهره وري اقتصادي وسعي در بالابردن كيفيت كالا ارائه خدمات و غيره كه اين مرحله بعد توجه به توليد را شامل مي شود .

دوم مسائل اجتماعي و انساني يعني مراقبت در رعايت بهداشت كاركنان دادن انگيزش و تشويق آنها در حركت  به سوي خود شكوفايي اعمال روش و تكنيكهاي

مقاله در مورد تئوري مديريت

اين فقط قسمتي از فایل است . جهت دريافت کل فایل ، لطفا آن را خريداري نماييد
اگر تمایلی به پراخت انلاین ندارید می توانید مبلغ فایل را به شماره کارت واریز کنید و رسید را به واتساپ یا تلگرام ما ارسال کنید تا براتون ایمیل بشه
خرید این محصول از دکمه مقابل:
یا تلگرام ارسال کنید تا براتون ایمیل بشه .

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شودو یک نسخه برای شما ایمیل می شود.

پاسخ دهید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.