پاورپوینت مبانی تجارت الکترونیکی

پاورپوینت مبانی تجارت الکترونیکی

اندازه: 544kb

تعداد صفحات: 79

نوع فایل: پاورپوینت ،

دسته بندی:

قیمت: 19500 تومان

تعداد نمایش: 575 نمایش

ارسال توسط:

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

پاورپوینت مبانی تجارت الکترونیکی

این پاورپوینت باموضوع مبانی تجارت الکترونیکی , 79 اسلاید با زیر مجموعه های زیر فصل اول , فصل دوم

3-1 طرحهای کسب و کار ، طرح توجیهی کسب و کار و مدلهای تجارت الکترونیک

یکی از ویژگیهای تجارت الکتونیکی توانمندی ابداع مدلهای جدید کسب و کار می باشد .مدل کسب و کار، روش انجام کسب و کار می باشد، که بوسیله آن شرکت می تواند ایجاد درآمد نموده و در نهایت بقاءخود را حفظ نماید. این مدل بیان می نماید که شرکت در زنجیره ارزش چه موقعیتی دارد. برخی مدلها بسیار ساده می باشند.

طرح های کسب و کار و طرح های توجیهی کسب و کار

طرح کسب و کار، مدرک مکتوبی است که اهداف کسب و کار را شناسایی نموده و طرحی را جهت دستیابی به آنها مطرح می نماید. طرح های کسب و کار به منظور اهداف متنوعی بهکار می روند.کارآفرینان از طرحهای کسب و کارجهت جذب سرمایه از سرمایه گذاران ریسک پذیر استفاده می کنند. با اینکه طرح کسب و کار می تواند به منظور ساختاردهی یا مهندسی مجدد در سازمان مورد استفاده قرار گیرند.

**یک طرح توجیهی کسب و کار مدرکی مکتوب است که توسط مدیران به کار می رود که بتوانند برای پروژه ها و کاربردهای مخصوص تأمین وجه نمایند. تأکید اصلی آن توجیه یک سرمایه گذاری خاص است. طرح توجیهی کسب و و کار معمولا در سازمانهایی ایجاد می شود که می خواهند یک پروژه جدید را شروع نمایند.

ساختار مدلهای کسب و کار

ساختار مدلهای کسب و کار متغیر است زیرا راههای زیادی وجود دارد که شرکتها می توانند درآمد ایجاد کنند. با این وجود همه مدلهای کسب وکار باید مدل درآمدشان را مشخص کنند. یک مدل درآمد بیان می کند که چگونه یک شرکت با پروژه تجارت الکترونیکی درامد کسب خواهد نمود.

مدلهای درآمد نوعی ؛عبارتند از :

کارمزد مبادله: سازمان حق کمیسیونی را در مقابل تعداد مبادلات انجام شده در یافت می کند برای مثال مبلغی که شما هنگام خرید یا فروش یک خانه می پردازید نوعی کارمزد مبادله است. مبلغ بیشتر به کارمزد بالا تر منجر خواهد شد.

**کارمزد حق اشتراک: مشتریان مبالغ ثابتی را معمولا به صورت ماهانه می پردازند تا برخی خدمات استفاده نمایند.

**کارمزد تبلیغات :

شرکت ها از افراد یا شرکتهای دیگر به منظور قرار دادن یک تبلیغ بروی سایتشان مبلغی را دریافت می کنند

**کارمزد آشنا نبودن :

شرکت ها حق کمیسیونی را به منظور ارجاع مشتریان به وب سایت های دیگر دریافت می کنند.

**فروش:

شرکت ها با فروش کالا یا خدمت از طریق وب سایتشان با ارائه یک خدمت درآمد کسب می کنند.

مدل های کسب و کار متداول در تجارت الکترونیکی

انواع بسیاری از مدل های کسب و کارتجارت الکترونیک وجود دارند.

1- بازاریابی مستقیم آن لاین :

واضح ترین مدل، فروش آن لاین از تولید کننده به مشتری است.(با حذف واسطه ها) یا از خرده فروشان به مصرف کننده ( کاراتر نمودن توزیع) چنین مدلی مخصوصا برای محصولات و خدمات دیجیتالی کارا می باشد. این مدل در اعمال می شود.

2- سیستم مناقصه الکترونیکی :

خریداران سازمانی بزرگ، خصوصی یا عمومی، معمولا خریدشان را از طریق یک سیستم مناقصه (پیشنهاد) انجام می دهند که حراجی معکوس نیز نامیده می شود.چنین مناقصا ای می تواند به صورت آن لاین انجام شده و در هزینه و زمان صرفه جویی نماید .

3- مشخص نمودن قیمت مورد نظر:

این مدل به خریداران اجازه می دهد که قیمت مورد نظر خود را برای یک کالا یک خدمت مشخص نماید.

4- یافتن بهترین قیمت:

بر اساس این مدل، مشتری نیازی را مشخص نموده و سپس یک شرکت واسطه همچون آن را به یک بانک اطلاعاتی پیوند زده،کمترین قیمت را معین کرده و آن را به مصرف کننده ارائه می کند.

5- بازاریابی آشناسازی:

توافقی است که در آن یک شریک بازاریابی (یک بنگاه،سازمان یا یک فرد) مشتری را به وب سایت شرکت فروشنده ارجاع می نماید. ارجاع توسط قراردادن یک تبلیغ یا لوگو از شرکت فروشنده بروی وب سایت ” شرکت آشناساز” انجام می شود.

6- بازاریابی سینه به سینه :

بر اساس این مدل یک شخص می تواند آگاهی از یک مارک را و یا حتی فروش آن را افزایش دهد به این صورت که افراد را ترغیب نماید که برای دیگران پیام بفرستند یا دوستان را بکار گیرند تا به برنامه هایی مشخص بپیوندند. این مدل اساسا بازاریابی سینه به سینه مبتنی بروب می باشد.

7- خرید گروهی:

معمولا در خرید های حجیم، تخفیف وجود دارد. تجارت الکترونیک مفهوم تجمع سازی الکترونیکی را گسترش داده است.

8- حراجی آن لاین:

در این حراجی ها خریداران آن لاین، پیشنهادات متوالی و پی در پی را برای کالا ها و خدمات متنوع ارائه می دهند و با بالاترین پیشنهاد کالا و مورد حراجی را بدست می آورند.

و……..

4-1 مزایا و محدودیت های تجارت الکترونیکی

مزایا برای سازمان

مزایای تجارت الکترونیک برای سازمان در چند طبقه اصلی قرار می گیرند که در زیر ارائه می گردند.

تجارت الکترونیک بازار را توسعه می دهد

با حداقل سرمایه گذاری، یک شرکت می تواند به آسانی و به سرعت مشتریان بیشتر، تأمین کنندگان بهتر و شرکای تجاری مناسبتری را به صورت ملی و جهانی بیابد.

تجارت الکترونیک موجب صرفه جویی های مهمی در هزینه ها می شود

با تجارت الکترونیک دیگر لازم نیست که شرکت ها هزینه های ایجاد، پردازش، توزیع، ذخیره سازی و بازیافت اطلاعات مبتنی بر کاغذ را تحمل کنند برای مثال با معرفی سیستم تدارکات الکترونیکی، شرکت ها می توانند هزینه های اداری خرید را تا 85% کاهش دهند.

تجارت الکترونیک موجب بهبود فرآیندها و سازمان کسب و کار می شود

تجارت الکترونیک به بسیاری از مدل های کسب و کار نوآورانه که مزایای استراتژیکی را ارائه کرده و یا سود را افزایش می دهند، امکان ظهور و بروز میدهد.

تجارت الکترونیک تعاملات را ارتقاء می دهد

تجارت الکترونیک این امکان را برای سازمان ها فراهم می کند که با مشتریانشان و شرکای تجاری تعامل نموده و بازخور صحیح و سریعی را دریافت نمایند.

مزایا برای مصرف کنندگان

مزایای تجارت الکترونیک برای مصرف کنندگان غالبا راحتی، سرعت و کاهش هزینه می باشد. تجارت الکترونیک برای مصرف کنندگان این امکان را فراهم می آورد که خریدها و مبادلات خود را هر موقع از سال و 24 ساعت و از هر مکانی انجام دهند. همچنین می توانند انتخاب های بیشتری از محصولات و فروشندگان داشته باشند .آنها می توانند اطلاعات جزئی ومتبط کالا یا خدمت را موقعیت یابی نموده به جای اینکه روز ها یا هفته ها وقت صرف نمایند در کسری از ثانیه مقایسه نمایند .

مزایا برای جامعه

مزایای تجارت الکترونیکبرای جامعه بهبود در استانداردهای زندگی و خدمات عمومی می باشد برای مثال هم اکنون افراد در جوامع کمتر توسعه یافته و درمناطق روستایی می توانند از کالاو خدماتی لذت ببرند که بدون تجارت الکترونیکی غیر قابل دسترسی بودند از جمله فرصت هایی برای یادگیری حرفه های مهارتی یا اخذ مدارک دانشگاهی.همچنین تجارت الکترونیکی افراد بیشتری را قادر می سازد که در خانه کار کرده وبرای کار یا خرید،کمتر سفر نمایند در نتیجه ترافیک و آلودگی هوا کمتر می شود

5-1 انقالاب دیجیتالی و تاثیر اقتصادی آن بر تجارت الکترونیکی

انقلاب دیجیتالی

اقتصاد دیجیتالی به اقتصادی گفته می شود که مبتنی بر تکنوژی های دیجیتالی است و شامل شبکه های ارتباطی دیجیتالی (اینترنت ، اینترانت، اکسترانت و ونهای خصوصی) ، کامپیوترها ،نرم افزار و دیگر تکنولوژی های اطلاعاتی مرتبط می باشد. برخی مواقع به اقتصاد دیجیتالی، اقتصاد اینترنتی، اقتصاد جدید یا اقتصاد وب نیز می گویند.

6-1 مساعدت تجارت الکترونیکی به سازمان

به منظور درک کمک تجارت الکترونیک به سازمان ، بهتر است که محیط کسب و کار امروز، فشاری را که این محیط بر سازمان وارد می آورد، پاسخ های سازمانی به فشارها و نقش بالقوه تجارت الکترونیک در پاسخ به آنها را بررسی می کنیم .

محیط جدید کسب و کار

فاکتورهای اقتصادی اجنماعی و تکنولوژی، محیط کسب و کار رقابت شدیدی را ایجاد کرده اند که در آن مشتریان در حال قدرتمند تر شدن هستند. این فاکتورها می توانند تغییرات سریعی را حتی گاهی به طرق غیر قابل پیش بینی ایجاد کنند.

فصل دوم

اهداف فصل

-بازارهای الکترنیکی را تعریف نموده و اجزاء آن را آنها را ذکر نمائید.

-انواع بازارهای الکترونیکی را ذکر نموده و ویژگی های آنها را تشریح کنید.

-زنجیره تأمین و زنجیره ارزش را تعریف نموده و به نقش آنها پی ببرید.

-نقش واسطه ها در تجارت الکترونیکی را توصیف کنید.

مباحث رقابت، کیفیت و نقدینگی را در بازارهای الکترونیکی تشریح نمائید

-کاتالوگ های الکترونیکی ف چرخ دستی های خرید و موتورهای جستجو را توصیف نمائید.

-انواع مختلف حراجیها را بیان نموده و ویژگیهای آنها را مشخص کنید.

-مزایا، محدودیتها و تأثیرات حراجیها را بیان نمائید.

-تأثیر بازارهای الکترونیکی بر روی سازمان ها را بیان نمائید.

-تجارت سیار را بیان نموده و نقش آنها به عنوان یک مکانیزم بازار توضیح دهید

1-2 بازارهای الکترونیکی

بر اساس نظر بیکس (1998) بازارها نقشی مرکزی را در اقتصاد ایفا می نمایند بدین صورت که باعث تسهیل مبادله اطلاعات ، کالا، خدمات و پرداخت ها می شوند. آنها برای خریداران ، فروشندگان و واسطه های بازار و به طور کلی جامعه، ارزش اقتصادی ایجاد می نمایند. بازارها (الکترونیکی یا غیره )سه وضیفه اصلی به عهده دارند1) وصل نمودن خریدار و فروشنده 2) تسهیل مبادله اطلاعات،کالا ، خدمات و پرداختهای مرتبط با مبادلات بازار 3) ارائه زیر ساختی نهادی، همچون چارچوب های قانونی و مقرراتی، که انجام وظیفه کارای بازار را موجب می شوند.

**تجارت الکترونیکی از طریق فناوری اطلاعات باعث افزایش اثر بخشی، کاهش هزینه تبادل و توزیع، کارایی بیشتر و ایجاد بازاری روان می گردد.

اين فقط قسمتي از فایل است . جهت دريافت کل فایل ، لطفا آن را خريداري نماييد
اگر تمایلی به پراخت انلاین ندارید می توانید مبلغ فایل را به شماره کارت واریز کنید و رسید را به واتساپ یا تلگرام ما ارسال کنید تا براتون ایمیل بشه
خرید این محصول از دکمه مقابل:
یا تلگرام ارسال کنید تا براتون ایمیل بشه .

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شودو یک نسخه برای شما ایمیل می شود.

پاسخ دهید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.