پروژه ذوب ريسي و مسايل مربوط به آن

پروژه ذوب ريسي و مسايل مربوط به آن

تعداد صفحات: 144

نوع فایل: ورد ،

دسته بندی:

قیمت: 11500 تومان

تعداد نمایش: 796 نمایش

ارسال توسط:

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

پروژه ذوب ريسي و مسايل مربوط به آن

چكيده اي از پروژه :

اين پروژه در مورد ذوب ريسي و مسايل مربوط به آن مي باشد . كه در چهار فصل مجزا تقسيم بندي شده است . در ابتداي هر فصل مقدمه و نيز معيار و هدف آن فصل تا حدي بيان شده است .

در فصل اول: درمورد فرآيند چرخشي ذوب بحث مي شود كه به نحوة كار اكسترودر وهمچنين نمودارهاي مربوط به فشار و تنشهايي كه در اين بخش برروي اليافي از قبيل       پلي اتيلن – نايلون و پلي استر صورت مي‌گيرد بحث مي شود .

در فصل دوم :كه مربوط به شبيه سازي كامپيوتري فرآيند ذوب مي باشد به گونه اي عمل شده كه بتوان با يك سري معادلات رياضي كه توسط افراد متخصص در اين رشته صورت گرفته فرآيند رابا كامپيوتر و نرم افزارهاي خاص شبيه سازي كرد .

در فصل سوم:  در مورد فرآيند كشش برروي الياف تهيه شده از طريق ذوب ريسي بحث مي شود نمودارهاي اين فصل بيانگر تنشها و كرنشهايي است كه برروي الياف پلي اتيلن – پلي استر – نايلون 6 – و نايلون 66 ايجاد مي شود . همچنين در اين فصل دستورالعملي درمورد ساخت الياف لطيف از روش ذوب ريسي نيز بيان شده است .

در فصل چهارم :در مورد ساخت يك مخلوط كننده جريان مداوم CFCM)) همراه با نمونه محاسبه اي در هم آميزي نامنظم در يك دستگاه توضيح داده مي شود . از اين روشي يك فيبر دو جزئي توليد مي شود . كه از ساختارهاي فيبريلي كمتر از ميكرون توسط درهم آميزي نامنظم استفاده مي شود .

 

فصل اول :

فرآيند چرخشي – ذوب

  • مقدمه :

فرآيند چرخشي – ذوب  از ساده ترين روش توليد فيبر(رشته) مي‌باشد، به همين دليل آن با مسائلي در رابطه با كاربرد حلال درگير نمي‌باشد.

بنابراين آن متد مطلوبي است، تهيه نمودن پليمر ، ارائه دهنده فرآيند پايدار ذوب مي‌باشد. زمانيكه ريزه‌ها يا خرده‌هاي پليمر براي فرآيند چرخشي ذوب مواد اوليه شكل مي‌گيرند، در ابتدا آنها خشك مي‌شوند و سپس در بيرون ده، ذوب مي‌شوند.

بواسطه كانال‌هاي باريك در سرمادادن سرب؛ ذوب همگن و فيلترشده؛ فوران مي‌شود، در اينجا انجماد رشته گروه‌هاي مايع صورت مي‌گيرد (نمودار4.1). سرانجام چرخش به پايان مي‌رسد قبل از اينكه رشته گروه‌هاي مايع برروي لوله استوانه‌اي شكل چرخانده شوند.

Fig .4-1 A typical melt – spinning line

در طرح‌هاي مدرن؛ پلي‌استر و نايلون در واحدهاي پليمريزاسيون متداومي توليد مي‌شوند، در جائيكه ذوب مستقيماً از آخرين پليمركننده تا واحد چرخشي- ذوب، انتقال مي‌يابد. در مورد پلي پروپپلين ، پليمريزاسيون باعث ايجاد فرآورده‌ جامد مي‌شود، آن از فرآيند چرخشي مجزا مي‌باشد.

عمده‌ترين پيشرفت در ناحيه چرخشي-ذوب در دهه 1970؛ تغيير چرخش متداول در سرعت‌هاي نهايي حدوداً 1-m min1000 تا بالاترين سرعت چرخشي به سرعت 1-m min3000 و بالاتر مي‌باشد.

تا سال 1975، بيش از نيمي از الياف بافته شده در دنيا بر پايه كاربرد اين تكنولوژي در توليد الياف بود. اما تك رشته‌اي تداوم داشت تا نسبتاً در سرعت‌هاي كند چرخشي به دليل مسئله انتقال گرما توليد شود. تكنيك‌هاي رويدادنگاري برتوليد فيبر(رشته) كه بر پايه فرآيند چرخشي – ذوب مي باشد به صورت زير است :

1- فرآيندمتداول : چرخش در 1-m min1500-600. پس الياف تاب خورده (تابيده) در 1-m min1000-400 عموماً به نسبت كشش بين 3 و 5/4 كشيده مي‌شود.

2- فرآيند مستقيم كشش چرخشي : در اين فرآيند بيان شده كه چرخش و كشش در يك عملكرد متداوم به هم مي‌پيوندند، نهايت سرعت ممكن است بالاي 1-m min6000 باشد، اما بعيد است كه سرعت چرخشي متجاوز از 1-m min4000 باشد.

3- فرآيند چرخشي با سرعت بالا : چرخش در  1-m min4000-3000 تا اندازه‌اي الياف جهت‌ياب (POY) را بوجود مي‌آورد، كشش بيشتر از 2 مي‌تواند در طي تركيب كششي همزمان / متوالي مناسب باشد.

4- فرآيند چرخشي با سرعت بسيار بالا : چرخش  در 4000 تا بيش از 1-m min6000 به جهت اينكه افروزه در 1-m min5500 به حالت تابيده در مي‌آيد، هنوز كشش ناچيز بيشتري بايد داشته باشد.

اسامي جامع براي نهايت سرعت هاي تا 1-m min6000 ، سرعت بالاي چرخشي مي‌باشد و سرعت بسيار بالاي چرخشي به سرعت‌هاي متجاوز از 1-m min6000 اشاره دارد.

جالب توجه است كه تكنيك‌هاي (2) ، (3) و (4) همگي برپايه سرعت بالاي چرخشي مي‌باشند. در اين فصل، جنبه‌هاي گوناگون عملكرد فرآيند چرخش – ذوب در سرعت‌هاي متفاوت درنظر گرفته خواهدشد، و هم‌چنين فرآيند مستقيم كشش در چرخش بطور خلاصه شرح داده خواهدشد.

2-1 : خطوط چرخشي ذوب :

1-2-1 : جنبه‌هاي متداول

از لحاظ كلي در نمودار 1-1، خطوط چرخشي- ذوب نشان داده شده است. اصولاً، طرح اوليه خط نمادي از چرخش – ذوب در سرعت‌هاي نسبتاً پايين است كه خرده‌هاي پليمر مانند مواد اوليه به كار گرفته مي‌شوند. از اين خط كه نيازمند به توجه بيشتري مي‌باشد، دو انحراف وجود دارد.

ابتدا، در فرآيند مستقيم چرخشي، ذوب همزمان و قابل چرخش ايجاد شده از طريق پليمريزاسيون ممكن است مستقيماً به سمت ماشيت چرخشي در مرحله پمپ دستگاه؛ انتقال يابد.

دوم، زمانيكه سرعت‌هاي مارپيچي بالا است، ممكن است مستقيماً الياف به سمت انتهاي طرح نزول نمايد، بدون اينكه godets مورد استفاده باشند. واحد صنعتي چرخشي- ذوب فاثد godets در نمودار (a)2-1 نشان داده شده است، درصورتيكه نمودار (b)2-1 نشان‌دهنده بخش پايين‌تر واحد داراي godet مي‌باشند. متون بعدي؛ فشار الياف را برروي دستگاه‌هاي مارپيچي جايز مي‌داند تا كاربرد پوشش- S شكل پيرامون godet سرد كنترل شود.

زمانيكه خرده‌هاي پليمري از مواد اوليه شكل مي‌گيرند، خرده‌هاي بوجودآمده چندين راكتورهاي اتمي پليمريزاسيوني با حداقل دگرگوني گروه به گروه؛ مخلوط مي‌گردد (تركيب مي‌گردد). خرده‌ها خشك مي‌شوند و سپس ذوب مي‌گردند.

در فرآيندهاي همزمان اصلي، ذوب به طور مداوم در ذوب‌كننده‌هاي مارپيچي؛ به انجام مي‌رسد، چونكه اينها ذوب يكنواخت و همزماني را صورت مي‌دهند.

تحت فشار، عمل ذوب پليمر به سمت بلاك‌هاي چرخشي انتقال مي‌يابد، در جايي كه پمپ سنجش‌گر دقيقي وجود دارد، مثلاً پمپ دستگاه ، حتي به شدت باقيمانده‌هاي ذوب را صادر مي‌‌نمايد.

پس فرآيند ذوب پليمر از ميان يك فيلتر مطلوب مهار مي‌گردد. پالايش پليمر ذوب شده صورت مي‌گيردقبل از اينكه آن وارد چرخان شود، ذوب همزمان صورت مي‌گيرد و ناخالصي جامدات مانند ذرات آهني؛ از بين مي‌رود و نيمه جامد باعث تنزل ژلاتين پليمر مي‌گردد و همچنين حباب‌هاي گازدار حذف مي‌شوند.

پالايش پربازده، درهرتوليد هزاركيلوگرمي نسبت انكسار را تا انكسار زير 6، موجب مي‌گردد و همچنين نوسان تكه‌هاي كوچك يا بخش‌هاي كشيده شده در افروزه تابيده شده، كاهش مي‌يابند.

بعد فرآيند پالايش، ذوب در يك ظرف در ميان لوله كم قطري بنام چرخان صورت مي‌گيرد و در اين روش يك جريان مايع شكل مي‌گيرد. پليمر ذوب شده، بواسطه حضور چرخان و بواسطه رهايي از انرژي الاستيك ذخيره شده در طي جريان برش، در ميان كانالهاي باريك، بيرون مي‌زند.

اين عمل مانند تأثير Dieswell شناخته شده مي‌باشند و در فصل 3 مورد بحث و بررسي قرار گرفته است.

پس افروزه‌ها خاموش مي‌باشد و در صورتيكه از انتها كشيده شود، در اتاق خاموش سخت مي‌شوند.

پروژه ذوب ريسي و مسايل مربوط به آن

اين فقط قسمتي از فایل است . جهت دريافت کل فایل ، لطفا آن را خريداري نماييد
اگر تمایلی به پراخت انلاین ندارید می توانید مبلغ فایل را به شماره کارت واریز کنید و رسید را به واتساپ یا تلگرام ما ارسال کنید تا براتون ایمیل بشه
خرید این محصول از دکمه مقابل:
یا تلگرام ارسال کنید تا براتون ایمیل بشه .

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شودو یک نسخه برای شما ایمیل می شود.

پاسخ دهید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.