تحقیق تاثير نوع نخ روي سيستم ديناميكي تابيدن و پيچش ماشين ريسندگي رينگ

تحقیق تاثير نوع نخ روي سيستم ديناميكي تابيدن و پيچش ماشين ريسندگي رينگ

تعداد صفحات: 15

نوع فایل: ورد ،

دسته بندی:

قیمت: 8500 تومان

تعداد نمایش: 468 نمایش

ارسال توسط:

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

تحقیق تاثير نوع نخ روي سيستم ديناميكي تابيدن و پيچش ماشين ريسندگي رينگ

چكيده

در اين مقاله تاثير پارامترهاي جنس نخ روي ديناميك و پايداري شرايط كاري در سيستم تابيدن و پيچش ماشین ريسندگي رينگ در طي پيچش بسته نخ به حالت پودي مورد تجزيه و تحليل قرار گرفته است.يك برنامه كامپيوتري پديده ديناميكي را در طي فرآيند ريسندگي شبيه سازي كرده است كه مبناي اين تجزيه و تحليل مي باشد.تغييرات كشش و شكل بالون كه به نوع نخ بستگي دارد از طريق چگالي خطي الياف تعيين مي شود.همچنين مدول سختي اوليه نخ و ضريب اصطكاك آن مورد آزمايش و بررسي قرار گرفته است.

 

لغات مهم :

ماشین ریسندگی رینگ ، سیستم تابیدن- پیچش، پدیده دینامیکی ، شبیه سازی نخ ،چگالی الیاف نخ،مدول سختی اولیه ، ضریب اصطکاک.

مقدمه

با وجود توسعه روشهاي جديد ريسندگي توليد سنتي نخ با استفاده از ماشين ريسندگي رينگ هنوز انجام مي شود.يكي از دلايل اين است كه ماشين ريسندگي رينگ نخ را در يك محدوده وسيعتر از چگالي خطي در مقايسه با روشهاي ديگر ريسندگي توليد مي كند.با توجه به مزاياي نخ ريسيده شده كلاسيك ،توسعه شرايط كاري و افزايش سطح كارايي هدف ثابت و هميشگي توليد كنندگان نخ مي باشد و اين با بهينه سازي شرايط كاري در سيستم هاي تابيدن و پيچش آميخته مي شود.افزايش سرعت دوك يكي از روشهاي ممكن روي افزايش كارايي ماشين رينگ مي باشد.با اين وجود،افزايش كشش نخ در نهايت منجر به پارگي در يك سطح استاندارد مي شود كه از نتايج اين پديده مي باشدو بايد از آن جلوگيري كرد و مزیت خاصی ندارد.تعداد نخ پارگی های نخ با کاهش کشش نخ در طی فرایند ریسندگی کاهش می یابد.آگاهی کامل از شرایط کاری تاثیر پارامترهای نخ ودستیابی به اطلاعات مر بوط به تاثیر انها و عوامل موثر روی دینامیک سیستم تاب و پیچش بسیار مشکل است. در اين صورت با داشتن اين سطح علمي و روشها موثرترين روش براي جمع آوري اطلاعات مربوط به ديناميك سيستم استفاده از مدلهاي رياضي مي باشد. یک برنامه کامپوتری شبیه سازی در بخش “تکنولوژی و ساختار نخها” طراحی شد و تاثیر عوامل ویژه روی دینامیک سیستم به عواملی که در یک روش رایج و جداگانه عمل می کنند مورد مشاهده و بررسی قرار گرفت.هدف اصلی این کار که بررسی تاثیر ویژگیهای نخ روی شدت پدیده دینامیکی سیستم تاب و پیچش در ماشین ریسندگی رینگ است که با ارزیابی وابستگی بین پارامتر های تشکیل دهنده نخ و دینامیک سیستم ارتباط دارد.ار طرفی یک تجزیه و تحلیل کامل انجام شد و در طی آن تاثیر جداگانه ویژگیهای ظاهری نخ روی روش پدیده دینامیکی سیستم آشکار شد . آخرین مرحله بررسی به تاثیر رایج عوامل ذکر شده روی دینامیک سیستم مربوط می شود و به نتایج ذکر شده در این مقاله منتهی می شود.هدف از این مقاله ،تحقیق و جمع آوری اطلاعات مربوط به تاثیر نخ روی سیستم تاب و پیچش ریسندگی رینگ می باشد.

ریسندگی رینگ با ویژگیهای زیر مشخص میشود:

چگالی مواد-مدول سختی الاستیسیته-ضریب اصطکاک نخ

-برنامه ازمایشی و شرایط آزمایشات شبیه سازی:

تحقيقات انجام شده در اين مقاله شامل تجزيه و تحليل تاثير الياف نخ و ويژگيهاي ظاهري آن روي ديناميك سيستم، در طي فرآيند ريسندگي است و شرايط فني آن از طريق عملكرد زير بررسي مي شود:

عملكرد درست و كامل يك سيستم تابيدن و پيچش كه در آن فقط تنشهاي پايه ظاهر مي شود يعني تنشهايي كه ناشي از هندسه خط ريسندگي است. عملكرد سيستم تابيدن و پيچش به طور ناقص كار مي كند كه درآن بهم خوردگي  نخ داراي يك مشخصه جبري و تصادفي است.

 

 

جدول 1-2 پارامترهای معرفی شده در برنامه که عملکرد ناقص سیستم تاب و پیچش را مشخص می کند:

جدول شماره 3 فهرست پارامتر های تغییر شکل یافته را در آزمایشات مشخص می کند:

– برنامه شبیه سازی دینامیک سیستم:

برنامه بر اساس يك مدل رياضي از ديناميك سيستم تابيدن و پيچش طراحي شده است.اين مدل همچنين بهم خوردگيهاي خارجي را در بر ميگيرد.برنامه به كاربر اجازه ميدهد كه آزمايشات عددي را روي سيستم با هر نوع پارامتر پياده كند.

عملکرد برنامه به شرح زیر است:

تعيين و نمايش گرافيكي شكل پايدار بالون براي پارامترهاي كاري سيستم و براي جرم شيطانك مفروض و كشش نخ.(شكل 1). شبيه سازي فرآيند ديناميكي براي پارامترهاي فني و ساختاري سيستم تاثير گذار در .مشخصه هاي بهم خورگي و اختلال سيستم. (شكل 2). شبيه سازي پارامترهاي جبري و تصادفي كشش در برابر زمان نخ در ريسندگي تاثير گذار در شكل آني بالون.(شكل2). نمايش گرافيكي مسيرهاي كشش در برابر زمان كه به مقايسه شرايط كاري سيستم مربوط مي شود.(شكل 3).

تحقیق تاثير نوع نخ روي سيستم ديناميكي تابيدن و پيچش ماشين ريسندگي رينگ

اين فقط قسمتي از فایل است . جهت دريافت کل فایل ، لطفا آن را خريداري نماييد
اگر تمایلی به پراخت انلاین ندارید می توانید مبلغ فایل را به شماره کارت واریز کنید و رسید را به واتساپ یا تلگرام ما ارسال کنید تا براتون ایمیل بشه
خرید این محصول از دکمه مقابل:
یا تلگرام ارسال کنید تا براتون ایمیل بشه .

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شودو یک نسخه برای شما ایمیل می شود.

پاسخ دهید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.