پروژه سيستم فرمان الكتريكي ESP

پروژه سيستم فرمان الكتريكي ESP

تعداد صفحات: 14

نوع فایل: ورد ،

دسته بندی:

قیمت: 19500 تومان

تعداد نمایش: 641 نمایش

ارسال توسط:

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

پروژه سيستم فرمان الكتريكي ESP

نماي كلي سيستم فرمان

مجموعة سيستم هايي كه در هدايت و تعادل حركت اتومبيل سيستم هستند. شامل سيستم، ترمز،‌سيستم تعليق و سيستم فرمان مي باشند. در اين مقاله با بررسي نوعي سيستم فرمان پيشرفته مي پردازيم.

انواع سيستم هاي فرمان

1- انگشيتي يا مارپيچ 
مكانيكي2- تاج خروسي

3- ساچمه اي

4- غلطكي

 

1-           انگشتي دار

2-            تاج خروسي

پنوماتيكي1- فشار باد به تنهايي

2- فشار باد + هيدروليك

 

الكتريكي1- الكتروموتور ساده

2- هيدروموتور

 

ايمني فرمان:

شامل كليه تدابيري مي شود كه در اتومبيل براي ايمني راننده در هنگام تصادف مي شود.

انواع سيستم هاي ايمني فرمان:

1- سيستم تلسكوپي: در اين نوع سيستم در ستون فرمان (رابط بين غربيلك و جعبه فرمان) مقداري سيم پيچي با طول اوليه تقريباً 5 سانتي متر وجود دارد. كه در هنگام ضربه يا تصادف اين سيم پيچي در هم پيچيده شده و طول آن به حدود 2 سانتي متر رسيده و بدين صورت از انتقال ضربه به راننده جلوگيري مي شود.

2- سيستم ايمني فرمان كشويي:

همانطور كه از اسم آن مشخص است رابط بين غربيلك و جعبه فرمان به شكل كشويي مي باشد كه در هنگام تصادف در داخل هم جمع شده و از انتقال ضربه به راننده جلوگيري مي كند.

3- سيستم ايمني فرمان كمرشكن (خم شونده):

در اين نوع سيستم ايمني رابط بين غربيلك فرمان و جعبه دنده به صورت كوپلينگ (زانويي) مي باشد. اين مورد نيز با تا شدن از انتقال ضربه جلوگيري مي كند.

در همة موارد ذكر شده نوعي ستون فرمان بين غربيلك فرمان و ميل وسط فرمان وجود دارد كه ما در اين مقاله با بررسي نوعي فرمان پيشرفته كه فاقد ستون فرمان مي باشد. به بحث و بررسي مي پردازيم كه از آن با عنوان سيستم فرمان الكتريكي ESP ياد مي شود.

فرمان الكتريكي ESP مخفف جمله Electric Power Steering مي باشد.

 

مقدمه:

در اتومبيلهاي امروزي بسته به نيروي قابل استفاده و مورد احتياجشان با فرمانهاي هيدروليكي – الكتروهيدروليكي – الكتريكي تجهيز مي شوند.

در همة موارد ذكر شده بدون توجه به نوع سيستم هدايتي كه بدان مجهز مي باشند همة آنها از طريق ستون فرمان داراي يك ارتباط مكانيكي بين فرمان و چرخها مي باشد.

اما در سيستم فرمان الكتريكي Steerby wire اين ستون فرمان حذف شده و در اين سيستم بين غربيلك فرمان و چرخها هيچ رابط مكانيكي وجود ندارد كه اين خود دليل برتر شدن اين سيستم نسبت به سيستم فرمانهاي ديگر شده است.

سيستم هدايت الكتريكي كه در عكس شماره 1 نشان داده است با سيستم هدايتي هواپيماهاي مدرن امروزي قابل مقايسه است. كه در آنها دستورات خلبان از طريق يك مدار به دستگاهها و قسمتهاي مورد نظر فرستاده شده و در آنجا دستگاه مورد نظر دستور دريافت كرده و حركت مورد نظر خلبان صورت مي گيرد.

دلايل طراحي سيستم:

1- جلوگيري از قفل شدن و بلوكه شدن در هنگام رانندگي كه راننده در هر زمان كه بخواهند مي تواند فرمان دهد.

2- فرمان نمي تواند خود به خود و بدون دخالت راننده پيچيده شود يعني اينكه هيچ نوع حركت و جهت دهي بدون دستور راننده انجام نمي شود.

3- در هنگام تصادف به علت نبودن ستون فرمان هيچ گونه ضربه اي به غربيلك فرمان و به راننده منتقل نمي شود كه يكي از مهمترين نكات ايمني را برقرار مي كند.

4- به علت نبودن ستون زمان و اهرم بندي آن اولاً به مقدار كمي از وزن سيستم فرمان مي كاهد

اين فقط قسمتي از فایل است . جهت دريافت کل فایل ، لطفا آن را خريداري نماييد
اگر تمایلی به پراخت انلاین ندارید می توانید مبلغ فایل را به شماره کارت واریز کنید و رسید را به واتساپ یا تلگرام ما ارسال کنید تا براتون ایمیل بشه
خرید این محصول از دکمه مقابل:
یا تلگرام ارسال کنید تا براتون ایمیل بشه .

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شودو یک نسخه برای شما ایمیل می شود.

پاسخ دهید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.