مقاله یائسگی در زنان و چگونگی برخورد با آن

مقاله یائسگی در زنان و چگونگی برخورد با آن

تعداد صفحات: 14

نوع فایل: ورد ،

دسته بندی:

قیمت: 19500 تومان

تعداد نمایش: 874 نمایش

ارسال توسط:

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

مقاله یائسگی در زنان و چگونگی برخورد با آن

یائسگی در زنان و چگونگی برخورد با آن – هورمون درمانی ، پیشگیری از پوکی استخوان و عوارض دیگر ( مرجع کامل اطلاعات )

درمان هورموني در يائسگي

درمان هورموني بطور نسبي جايگزين هورمونهائي مي شود که در اثر يائسگي کاهش يافته اند . اين درمان توسط ترکيبي از استروژن و پروژستين انجام مي شود . بيش از 50  سال است که از درمانهاي هورموني استفاده مي شود و در طول اين مدت استفاده از اين درمان مرتباً افزايش يافته است .

شايعترين علت استفاده از اين داروها کنترل علائم يائسگي مي باشد . همچنين امروزه از اين داروها جهت پيشگيري بلند مدت از بيماريهاي شايع در دوران يائسگي مانند پوکي استخوان استفاده مي شود .

عليرغم تجويز بيش از نيم قرن ، عوارض و فوائد درمان هورموني کاملاً مشخص نيست . تخمين زده مي شود که 40-35   درصد زنان يائسه آمريکائي تحت درمان هورموني هستند و بسياري از اينها ظرف يکسال بدلايل مختلفي درمان هورموني خود را قطع مي کنند .

اگر علائم يائسگي شامل گـُر گرفتگي ، نامنظمي قاعدگي و خشکي واژن در حال ايجاد باشد پزشک به شما توصيه مي کند که براي چند سال از درمانهاي هورموني استفاده کنيد تا اين علائم کاهش پيدا کنند . همچنين ممکن است پزشک براي پيشگيري از بيماريهائي مانند پوکي استخوان توصيه به مصرف طولاني تر اين داروها بکند .

نوع درماني که براي شما شروع مي شود بستگي به وجود يا عدم وجود رحم دارد .

درصورت برداشته شدن رحم :

استروژن بدون پروژستين تجويز خواهد شد . اين درمان اختصاصي را ERT يا درمان جايگزيني با استروژن مي نامند . استروژن به اشکال مختلف شامل قرص ، چسب ، کرم يا حلقه واژينال ( براي علائم واژينال ) وجود دارد و بر حسب نياز از يکي از اين اشکال استفاده مي شود . اگر استروژن به تنهائي نتواند علائم را کنترل کند بعضي اوقات آندروژن به آن اضافه مي شود .

اگر رحم برداشته نشده باشد :

مصرف استروژن بهمراه پروژستين توصيه مي شود . استروژن باعث تحريک رشد مخاط پوشاننده رحم ( اندومتر ) شده و در صورت عدم توجه ممکن است به سرطان منجر شود . پروژستين باعث متعادل کردن اثرات استروژن روي رحم مي شود . اگر پروژستين بهمراه استروژن مصرف شود خطر سرطان رحم را کاهش مي دهد . اين درمان را درمان ترکيبي يا درمان جايگزيني هورموني مي نامند .

اشکال هورمون درماني :

شايعترين فرم مصرف هورمون به شکل قرص مي باشد اگر چه اشکال ديگر هورمون نيز در دسترس مي باشند استروژن و پروژستين همچنين بصورت طبيعي و صناعي وجود دارند .

طبيعي :

هورمونهاي طبيعي از لحاظ ساختمان دقيقاً مشابه هورمونهايي هستند که بدن توليد ميکند.

صناعي :

هورمونهاي صناعي از لحاظ ساختمان با هورمونهاي توليد شده توسط بدن متفاوت مي باشند ولي اعمال مهم اين هورمونها را تقليد مي کنند .

الزاماً هورمونهاي طبيعي بهتر از هورمونهاي صناعي نيستند و هر کدام به نوعي روي بدن تأثير مي گذارند . براي مثال در بعضي از زنان پروژسترون طبيعي به نسبت پروستين هاي صناعي ممکن است عوارض جانبي کمتري مثل نفخ و احتباس مايع ايجاد کند و اما در بعضي ديگر از زنان اين حالت بالعکس مي باشد . همچنين مطالعات بيشتري در مورد اثرات استروژنهاي مصنوعي درخانم هاي يائسه انجام شده است .

روش هاي درمانهاي هورموني :

دوره اي :

مقاله یائسگی در زنان و چگونگی برخورد با آن

اين فقط قسمتي از فایل است . جهت دريافت کل فایل ، لطفا آن را خريداري نماييد
اگر تمایلی به پراخت انلاین ندارید می توانید مبلغ فایل را به شماره کارت واریز کنید و رسید را به واتساپ یا تلگرام ما ارسال کنید تا براتون ایمیل بشه
خرید این محصول از دکمه مقابل:
یا تلگرام ارسال کنید تا براتون ایمیل بشه .

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شودو یک نسخه برای شما ایمیل می شود.

پاسخ دهید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.