مقاله در مورد نماز

مقاله در مورد نماز

تعداد صفحات: حدود 60

نوع فایل: ورد ،

دسته بندی:

قیمت: 19500 تومان

تعداد نمایش: 1795 نمایش

ارسال توسط:

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

مقاله در مورد نماز

عنوان مقاله : آثار اجتماعی نماز

نماز علاوه بر این که ستون دین است . امام عمل اسلامی نیز می باشد . زیرا هر یک از اعمال انسانها با معیار و شاخص هایی سنجیده می شود که این معیارها اساسی نماز است .

ماهیت اجتماع از نظر اسلام :‌اجتماع به مفهوم در کنار هم بودن ، با هم زندگی کردن نیست ، آنچه اجتماع تلقی می شود همان تعبیر است که پیامبر اسلام (ص ) از جامعه نموده و آنها به کشتی تشبیه نموده می نماید . در عبادت رمز وحدت اجتماعی نهفته است و نماز از این خصیصه جدایی ناپذیر است . با در نظر گرفتن شرایط حسن فعلی و حسن  فاعلی اثرات اجتماعی نماز ذکر می شود : 1- ظهور جامعه صالح : نماز به عنوان شاخصة ایمان انسان های نیکوکار ایجاد می کند و انسان های نیکوکار محور امت و جامعه صالح هستند . 2- احساس مسئولیت سیاسی : مسئولیت سیاسی ایجاد می کند که نفی شرک و طاغوت است و مسئولیت اجتماعی اش توجه و حساسیت به امور اجتماعی .

امام صادق ( ع ) فرمودند : “بخوان جهاد و مبارزه کن در راه خداو گران قدر”

3- رشد عواطف انسانی : خوی عاطفی انسان ها  از بین می رود و در کنار هم بودن آن ها بسیاری از معضلات فردی  و اجتماعی را از بین می برد . 4- تبعیت ازولایت : خداوند متعال ولی مطلق انسان هاست تأسی به این ولایت پذیرفتن در عمل بوجود می آورد .

امام صادق ( ع ) فرمودند : “رسول خدا و اهل بیت ایشان الگوی ما در راه زندگی هستند” .

7- رسیدن به آرامش :  رسیدن به سکینه و آرامش روحی متناسب با ایمان قلبی انسان ها ایجاد می شود . 8- جلوگیری از منکرات : نماز ذکر اکبر است که حضور قلب در آن اثرات نفسانی اش اجتناب از فحشاء و منکرات است . « مرحوم طباطبائی » 9- رسیدن به منکرا ت : اثر اجتماعی نماز در جامعه مبارزه  با فقر و دوری از حرص و دنیا پرستی است .

امام حسین  ( ع ) فرمودند:  برای سلام کردن 70 ثواب است 69 آن برای سلام کننده و یکی برای جواب دهنده .

عنوان مقاله : نمازو تعاون ( اهمیت و آثار نماز جمعه و جماعت ) .

اساس هستی بر مبنای تعامل و تعاون همة موجودات است ، بطوریکه زندگی هر لحظه ما مر هون خدمات و زحمات متقابل میلیاردها موجوداتی است که در این دنیا به صورت خیلی دقیق و منظم مشغول وظیفه هستند . تعاون اساسی هستی است و دین اسلام نیز یک هستی بخش در نتیجه تعاون (‌جماعت ،‌ ناس ) قلب اسلام است . توجه اسلام به تعاون برای این است که انسان یک موجود اجتماعی است و چون اسلام برای تربیت انسان به تمایلات فطری و خصوصیات اجتماعی آدمی توجه خاصی دارد درنتیجه تأکید بیشتری بر مفاهیم اتحاد و تعاون بخاطر کارآیی فوق العاده این روش در حل مسائل زندگی و تحقق عدالت اجتماعیست .

امام رضا ( ع ) فرمودند : مؤمنان سخن گین و نرم خو هستند .

حدیث قدسی یدالله مع الجماعه (‌دست خدا با جماعت است ) در اشاره به قدرت شگرف نیروی تعاونیست . درمفهوم وسیع تر اصلا بدون اتحاد و تعاون دولتی برقرار نخواهد شد تا مشکلات ملت خود را حل کند . آیات قرآن که فرمان اقیموالصلوة می دهد بلافاصله آتوالذکوة را به دنبال دارد گویا عبارتی که به نفع خلق خدا نبوده و درجهت مقابل آن حتی  د ر حاشیه

مقاله در مورد نماز

اين فقط قسمتي از فایل است . جهت دريافت کل فایل ، لطفا آن را خريداري نماييد
اگر تمایلی به پراخت انلاین ندارید می توانید مبلغ فایل را به شماره کارت واریز کنید و رسید را به واتساپ یا تلگرام ما ارسال کنید تا براتون ایمیل بشه
خرید این محصول از دکمه مقابل:
یا تلگرام ارسال کنید تا براتون ایمیل بشه .

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شودو یک نسخه برای شما ایمیل می شود.

پاسخ دهید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.