مقاله در مورد بیماری ODD

مقاله در مورد بیماری ODD

تعداد صفحات: 10

نوع فایل: ورد ،

دسته بندی:

قیمت: 7500 تومان

تعداد نمایش: 823 نمایش

ارسال توسط:

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

مقاله در مورد بیماری ODD

بیماری ODD چیست یک اختلال روانپزشکی است که با دو دسته از مشکلات متفاوت شناخته می شود . این افراد پرخاشگر هستند و عمدا تمایل دارند که دیگرا ن را  آزار داده و تحریک نمایند . دقیقا به همین دلیل است افراد دنبال درمان می گردند  . هنگامی که ODD با ADHD افسردگی ،teures ، اختلالات اضطرابی یا دیگر اختلالات عصبی و روانی همراه می گردد ، زندگی با این کودک بسیار مشکل تر می شود . به عنوان مثال ADHA همراه با ODD خیلی بد تر از ADHD تنها می باشد به این علت آنقدر دردسر ساز می باشد که باعث می شود ، افراد به دنبال درمان بگردند . ملاک هایی که برای ODD در نظر گرفته می شود عبارتند از : الگویی از رفتار های منفی ، حیورانه و خصومت آمیز که حد اقل شش ماه به طول انجامد که در خلال آن حد اقل چهارتا یا بیشتر علامت های زیر وجود داشته باشد .1- اغلب عصبانی می شوند 2- اغلب با بزرگتران بحث می کنند . 3- اغلب فعالانه افراد را به مبارزه می طلبد و یا از موافقت با درخواست ها یا قوانی بزرگسالان سر باز می زند . 4- اغلب عمدا افراد را آزار می دهد 5- اغلب دیگران را به خاطر اشتباهات یا بدرفتاری هایش مقصر می داند 6- اغلب زود رنج است یا به سادگی توسط  دیگران آزرده می شود . 7- اغلب ناراحت یا بی میل است . 8- اغلب جنگجو و کینه توز است. اختلال در رفتار عامل بروز اختلالات مهم کلینیکی در اجتماع ، آموزشگاه یا عملکردهای شغلی می شود . چه میزانی را اغلب می دانید (اغلب چه قدر است ؟)  همه ملاک هایی که در بالا ذکر شد وازه “اغلب “را شامل می شود اما واقعا این کلمه چه معنایی دارد ؟ مطالعات اخیر نشان داده است که این رفتار ها به درجات متغیری در همه کودکان روی می دهد این تحقیقات نشان داده است که واژه “اغلب” به بهترین شکل توسط معیارهای زیر حل می شود . آیا اصلا در طول 3 ماه گذشته اتفاق افتاده است ؟

  1. کینه توز و ؟؟؟؟ است 5. دیگران را برای بدرفتاری ها و اشتباهاتش مقصر می داند . حد اقل دو بار در هفته اتفاق می افتد . 6.زو درنج است و به راحتی و آسانی توسط دیگران مورد آزار قرار می گیرد 1. زود عصبانی می شود . 2.با بزرگترها جروبحث می کند . فعالانه افراد را به مبارزه می طلبد و از موافقت با درخواست ها یا قوانین بزرگترها امتناع می کند حد اقل چهار بار در هفته اتفاق می افتد ؟7- عصبانی و بی میل است 4. عمدا مردم را آزار می دهد علل بروز آن چیست ؟ شبیه بیشتر بیماری های روانپزشکی سه علت وجود دارد محیط ، وراثت ، مشکلات پزشکی (دارویی )

محیط

اگر مادر طول بارداری دخانیات مصرف کند ، احتمال اینکه بعدا کودک ODD یا CD داشته باشد 2 یا 3 برابر بیشتر می شود .  هیچ کس دقیقا نمی داند  الگوی معمول این است که این مشکلات در سنین بین 1-3 سالگی شروع می شود . اگر در این باره فکر کنید می بینید که تعداد زیادی از این رفتار ها در دوسالگی طبیعی هستند ، اما در کودکانی که دچار این اختلال هستند این رفتارها هرگز از بین نمی رود . این اختلال در خانواده ها سرایت می کند . اگر والدی الکلی باشد و با قانون مشکل داشته است احتمال اینکه  فرزندانش دچار ODD شوند سه برابر می شود . یعنی اینکه 18% کودکانی که پدر یا مادرشان الکلی است و با قانون مشکل داشته است ODD خواهند داشت چه وقت می توانیم بگوییم که یک کودک ODD دارد ؟ ODD هم مانند بسیاری از بیماری های روانپزشکی دیگر کودکان تشخیص داده می شود . لازم است که شما کودک را معاینه کنید ، با او صحبت کنید ، با والدینش صحبت کنید ، تاریخچه پزشکی او را مرور کنید . گاهی اوقات سایر آزمایشات پزشکی لازم است تا مطمئن شویم که اختلال چیز دیگری نیست . مجبورید که شما کودک را از نظر دیگر اختالات روانی نیز بررسی کنید زیرا که داشتن دیگر اختلالات همراه با ODD در بین بچه ها شایع است . 7- بیماری های دیگری که شبیه ODD و ADHD هستند . شماری از اختلالات خواب وجود دارند که می توانند شبیه ODD باشند یا آن را بد تر کنند چه کسانی به این بیماری مبتلا می گردند . کودکان زیادی این عمومی ترین مشکل روانپزشکی کودکان می باشد . بیش از 5% کودکان به این بیماری مبتلا هستند . در کودکان خردسال این بیماری در پسر ها شایع تر از دخترها است . اما هرچه بزرگتر می شوند ،میزان ابتلا در مذکر و مونث ها مشابه ویکسان تر می شود.

Odd به ندرت به تنهایی بروز می کند comorbidity

بسیار نادر است که یک روانپزشک odd را به تنهایی در یک بیمار (کودک) مشاهده کند معمولا کودک بعضی اختلالات دیگر عصبی – روانی نیز همراه با  odd دارد.تمایل برای بروز بیماریها با هم در عمم پزشکی comorbidity نامیده میشود. فهمیدن comorbidity در روانپزشکی کودکان یکی از مهمترین حوزه های تحقیقات امروزه می باشد.

مقاله در مورد بیماری ODD

اين فقط قسمتي از فایل است . جهت دريافت کل فایل ، لطفا آن را خريداري نماييد
اگر تمایلی به پراخت انلاین ندارید می توانید مبلغ فایل را به شماره کارت واریز کنید و رسید را به واتساپ یا تلگرام ما ارسال کنید تا براتون ایمیل بشه
خرید این محصول از دکمه مقابل:
یا تلگرام ارسال کنید تا براتون ایمیل بشه .

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شودو یک نسخه برای شما ایمیل می شود.

پاسخ دهید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.