مقاله برنامه ريزي روستايي و مديريت زمين

مقاله برنامه ريزي روستايي و مديريت زمين

تعداد صفحات: 20

نوع فایل: ورد ،

دسته بندی:

قیمت: 19500 تومان

تعداد نمایش: 552 نمایش

ارسال توسط:

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

مقاله برنامه ريزي روستايي و مديريت زمين

برنامه ريزي روستايي و مديريت زمين

فصل هاي قبلي برنامه هاي روستايي را از ديدگاه بودن برنامه ريزي شده اي بررسي کردند اما در هر فصل مشخص است که بسياري از موضوعات از طريق اندازه گيري برنامه ريزي ها تأثير مي پذيرند، براي مثال سياست جنگلداري طولاني مدت در فصل 3، سياست برقراري  در فصل 4 و سياست انتقال روستايي در فصل 6، هدف اين کتاب بررسي تمام حدود و سياستهاي برنامه ريزي روستايي نيست، زيرا اين اهداف در هر جايي به طور کامل بررسي شده اند، اما در عوض براي فراهم آوردن يک حالت موقتي در مورد اين مناطق است در جائيکه جغرافيدانان روستا بسار فعال بوده اند، نه تنها به عنوان محقق بلکه به عنوان کساني که تغييرات سياسي را به وجود مي آورند يا از طريق کميته هايي که در دولت تشکيل مي دهند يا بسيار ساده تر به عنوان کارمندان دولتي.

با اين وجود جداسازي اثرات واضح برنامه هاي مناطق روستايي بسيار مشکل است، زيرا اندازه هاي برنامه ريزي روستايي بسيار پراکنده است و از هيچ منبعي يا مرجع قانوني منشأ نمي پذيرد و نيز به اين دليل است که در اکثر موارد آنها به صورت دوجانبه اي دربرگيرنده يا متناقض هستند.

علي رغم اين مطالب مشخص کردن تعدادي از مضامين اساسي در تنظيم روستايي ممکن است. براي مثال ديويد سون و ديبرلي (1977) برنامه ريزي روستايي را به دو فعاليت تقسيم کردند: (برنامه ريزي براي توسعه کشاورزي)، زمين زراعي و اوقات فراغت و منابع (برنامه ريزي براي حمايت از منابع، حيات وحش و مناظر). ديگر اهداف برنامه ريزي روستايي در طول 40 سال گذشته در جدول 1-9 نشان داده شده است و از اين جدول مي توان به اين نتيجه رسيد که سه نقش اصلي براي برنامه ريزي روستايي مي تواند تعريف شود: يک نقش توسعه دادن منبع، يک نقش راه حل تضادها، و يک مديريت زمين، نقش احياء و حفاظت از زمين. ارتباط اين نقش ها اکنون مورد بررسي قرار گرفته است. اين بررسي قبل از اينکه به صورت جزيي در ادامه اين فصل مورد بحث قرار گيرد. بصورت سرمقاله در اول فصل 9 آمده است.

 

نقش هاي برنامه ريزي روستايي Rural planning roles

اگرچه هدف کلي برنامه ريزي روستايي بايد خلق موقعيت هايي باشد که تحت آن شرايط فعاليت هاي روستايي بتوانند به وجود بيايند و مبانی حفاظت شوند، علائق و توجهات ديگري نيز وجود دارند که بعضي فعاليت ها را بيشتر از سايرين انعکاس مي دهند، و اينکه شانس هر کدام از سه نقش را که در بالا آمده است در طول 40 سال گذشته به حالت نوسان قرار مي دهد.

با اين وجود بيشتر اين دوره نقش رشد منابع دائمي بوده است. مخصوصاً در متن سايت کشاورزي، در جائيکه بريتانيا و ايالات متحده حجم گسترده اي از نقش حمايت از مزارع و سطح توليد و درآمد زياد از مزارع را پايه ريزي کرده اند.

با اين وجود در اواخر اين دهه، تقريباً ارتباط با سايتهاي توسعه کشاورزي مورد سئوال قرار گرفته است، مانند اثرات جانبي پيشرفت کشاورزي و يک کاهش در ديگر مناطق و اقتصاد روستايي به مرحله ي ظهور رسيده است. علاوه بر اين مشخص است که سياستهاي حمايتي به سمت جائي سوق داده مي شوند که نياز کمتري به وجود آنهاست و در ايالات متحده تخمين زده شده است که تقريباً نيم 2 بيليون دلار در نقص پرداخت در سال 1978 خرج شده است و به 10 درصد از کشاورزان که بيشترين توليد کننده ها بوده اند پرداخت شده است. اگرچه سياست هاي حمايت از کشاورزي هنوز سهم بزرگي از بودجه را به خود اختصاص داده

مقاله برنامه ريزي روستايي و مديريت زمين

اين فقط قسمتي از فایل است . جهت دريافت کل فایل ، لطفا آن را خريداري نماييد
اگر تمایلی به پراخت انلاین ندارید می توانید مبلغ فایل را به شماره کارت واریز کنید و رسید را به واتساپ یا تلگرام ما ارسال کنید تا براتون ایمیل بشه
خرید این محصول از دکمه مقابل:
یا تلگرام ارسال کنید تا براتون ایمیل بشه .

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شودو یک نسخه برای شما ایمیل می شود.

پاسخ دهید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.