دانلود تحقیق تاريخچه بسته بندي در جهان

دانلود تحقیق تاريخچه بسته بندي در جهان

اندازه: 283

تعداد صفحات: 121

نوع فایل: ورد ،

دسته بندی:

قیمت: 10000 تومان

تعداد نمایش: 906 نمایش

ارسال توسط:

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

دانلود تحقیق تاريخچه بسته بندي در جهان

تاريخچه بسته بندي در جهان
تكنولوژي بسته بندي عبارت است از توسعه و دستيابي به روش هاي جديد توليد بسته بندي است بسته بندي ها بايد پيوسته با نيازهاي كمي و كيفي بازار تطبيق داده شود و در اينجا به تاريخچه مختصري از بسته بندي اشاره مي كنيم .
بسته بندي بيش از آن كه توسط انسان ابداع شود به صورتهاي مختلف در طبيعت وجود داشته است . طبيعت نيز خود در ابتداي خلقت به بسته بندي مواد پرداخته است .
هر انسان پرتقال ، تخم مرغ و نارنگي و … را از ظاهر بسته بندي آن مي شناسد به عنوان مثال پوست پرتقال محتوي آن را از خشك شدن ، فاسد شدن ، از دست دادن طعم و عطر و حتي رنگ آن حفظ نموده و به ماندگاري كوتاه مدت آن را تضمين مي كند .
يا محصول ديگر مانند تخم مرغ آيا گمان اين كه تخم مرغ بدون پوست « بسته بندي » باشد ممكن است ؟
هر چند بسته بندي قدمتي طولاني به بلندي طول تاريخ پيش دارد . اما امروزه اكثر محققان معتقد هستند كه بنيان گذاري صنعت بسته بندي به سال 1804 ميلادي باز مي گردد و زماني كه البرت فرانسوي توانست هنر نگهداري شير را ابلاغ كند و از آن زمان ما شاهد و شكوفايي روزافزون اين صنعت باشيم بعنوان مثال از توليد قوطي هاي آلومينيومي در سال 1985 كه خود نقطه عطفي در صنعت بسته بندي مواد غذايي هستند كه هر چند از گذشته هاي دور از اين مواد در زمينه بسته بندي مواد غذايي استفاده مي شده است . « لازم به ذكر است كه اين نوع قوطي هاي فلزي از نوع tp هستند و در سال 1810 توسط فردي بنام پيتر دوراثر ابداع شد » .
امروزه بسته هاي حاصل به لحاظ تنوع در جنس و چه به لحاظ طرح و فرم نسبت به گذشته بسيار متنوع گرديده است .
همچنين آثار حكاكي از بسته بندي از 8000 سال پيش به اين صورت صحيح است كه صورت ظروف ساخته شده و از حصير همچنين ظروف گلي و لعابي در بين النهرين و مصر به كار مي رفته است كه به مرور زمان تبديل به موادي همچون كاغذ و محصولات سلولزي ، شيشه ، فلز و پلاستيك شده اند . در نتيجه اين تحول بزرگ مشكل فروشنده و خريدار را برطرف مي كند حالا براي كالا فروشنده اي وجود دارد و يا بعبارتي ساده تر بسته بندي به عنوان فروشنده خاموش هر زماني كه مشتري بخواهد مي توان تمام اطلاعات مورد نظر را در اختيار او قرار دهد البته جلب نظر يك مشتري خود جايگاه و اهميت خاص خود را داراست . زير كالاي متمايز شده ميان چند محصولات و كالاي مانند خود حرف اول را مي زند و همچنين پيدا كردن يك كالا ميان هزاران محصول و كالاهاي ديگر را در يك فروشگاه كارآساني نمي باشد و نياز به در نظر گرفتن علائم و نمادهاي بسياري دارد از اين رو طرح و بسته بندي كل محصول نيز هم به فروشنده و هم به خريدار كمك نمايد .

بسته بندي در ايران
با وجود تحولات بسياري كه در صنعت بسته بندي در كشور ما رخ داده است . اما هنوز شاهد كمبودهاي زيادي در اين صنعت نوپا در كشورمان مي باشيم كه گذشته از مسائل فرهنگي و اقتصادي كشور نبودن ماشين آلات مدرن و جديد و ناآگاهي نسبت به تأثير اين صنعت در اقتصاد كشور ، و رشد صادرات باعث بي مهري

دانلود تحقیق تاريخچه بسته بندي در جهان

اين فقط قسمتي از فایل است . جهت دريافت کل فایل ، لطفا آن را خريداري نماييد
اگر تمایلی به پراخت انلاین ندارید می توانید مبلغ فایل را به شماره کارت واریز کنید و رسید را به واتساپ یا تلگرام ما ارسال کنید تا براتون ایمیل بشه
خرید این محصول از دکمه مقابل:
یا تلگرام ارسال کنید تا براتون ایمیل بشه .

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شودو یک نسخه برای شما ایمیل می شود.

پاسخ دهید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.