تحقیق ماشینهای کشاورزی و مکانیزاسیون

تحقیق ماشینهای کشاورزی و مکانیزاسیون

تعداد صفحات: 9

نوع فایل: ورد ،

دسته بندی:

قیمت: 19500 تومان

تعداد نمایش: 825 نمایش

ارسال توسط:

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

تحقیق ماشینهای کشاورزی و مکانیزاسیون

اهميت و جايگاه در جامعه

انسان براي ادامة حيات وتأمين ملزومات جهت زندگي بهتر و آسايش بيشتر، نخست بايد توليد فرآوردههاي مورد نياز كه منشأ طبيعي دارند از قبيل : انواع مواد غذايي ،پوشاك و لوازم درماني بپردازد، در نتيجه بايد توليد محصولات كشاورزي و دامداري همگام با رشد جمعيت افزايش يابد و اين مقصود در ساية تبديل كشاورزي ابتدايي و سنتي در مناطق به كشاورزي نوين حاصل می‌گردد. در راه نيل به اين اهداف، بايد امكاناتي فراهم آيد تا كشاورزان بتوانند دستگاههاي مورد نياز خود را به سهولت تأمين كنند و با اتكا به روشهاي نوين و منطبق بر اصول علمي و فني، توليدات كشاورزي خود را در واحد سطح افزايش دهند. با توجه به اين كه ماشينآلات كشاورزي همانند آب وخاك از اهميت ويژهاي برخوردارند، به منظور صرفه جويي و كاهش هزينه هاي توليد، استفادة صحيح از ماشين آلات و دقت در حفظ و نگهداري آنها موجب افزايش عمر مفيد آنها شده، از هزينه هاي مختلف به ميزان قابل توجهي كاسته می‌شود. مكانيزه كردن كشاورزي باعث رشد و ترقي آن و همچنين پيشرفت امور صنعتي كشور خواهد بود و اثرهاي قابل توجهي در اقتصاد كشور خواهد داشت. از طرف ديگر، مهاجرت روستائيان به شهرها كه به علل زير صورت ميگيرد، باعث كاهش نيروي انساني در روستاها شده، زمينة جايگزيني ماشينهاي كشاورزي به جاي نيروي انساني و فعاليت كارشناسان تحصيل كردة اين رشته را مهيا ميكند. از جمله دلايل مهاجرت روستائيان به شهرها: الف- بالا بودن سطح دستمزد دركارهاي صنعتي. ب- آساني كار صنعتي در بيشتر موارد. ج- شرايط بهتر زندگي و وجود مراكز درماني در شهرها. د- استفاده از بيمه و مرخصي وساير امور رفاهي در كارخانهها. هـ- امكان تحصل و ترقي در مشاغل صنعتي. و- وجود زمينه هاي كاري جهت نيروي انساني اعم از ماهر، نيمه ماهر و غيرماهر در كلية فصول سال كه سبب مهاجرت روستائيان به شهرها می‌شود.

  • تواناييهاي لازم براي دواطلبان اين رشته و ادامة تحصيل در آن براي ادامة تحصيل در اين رشته، بانظري اجمالي به سرفصل درسها و باتوجه به كميت و كيفيت درسهايي كه در اين دوره تدريس می‌گردد، مشخص می‌شود كه داوطلب بايد از توان ودانش بالا در زمينه هاي رياضي و فيزيك برخوردار بوده، همچنين قدرت جسماني بالايي داشته و نيز توان تجزيه و تحليل، قدرت تجسم و دقت كافي در مسائل را دارا باشد. شايان ذكر است كه بسياري از كارهاي صحرايي و كارگاهي و طرحهاي عملي در خارج از محيطهاي شهري است و فعاليت نسبتاً زيادي را ميطلبد.
  • تواناييهاي فارغ التحصيلان فارغ التحصيلان اين رشته می‌توانند پس از پايان تحصيلات در موارد همچون موارد زير، به خدمت بپردازند: الف- به عنوان مدير يا مجري واحدهاي مكانيزة توليد دولتي، تعاوني و خصوصي كشاورزي. ب- به عنوان كارشناس صاحب نظر در امور برنامهريزي ماشيني كشاورزي منطقهاي. ج- به عنوان كارشناس متخصص، همكاري در طراحي ماشينهاي كشاورزي در كارخانه ها و كارگاههاي توليدي و ساخت تراكتور، ماشينها و ادوات كشاورزي. د- به عنوان مربي در هنرستانهاي كشاورزي و كمك در امور تحقيقات كشاورزي و مهندسي زراعي در واحدهاي تحقيقاتي.

• موقعيتهاي شغلي و محلهاي كار مراكز مختلفي به صورت مستقيم و غير مستقيم در فعاليتهاي كشاورزي نقش دارند كه هريك به تناسب نوع فعاليت خود، براي رفع نيازهاي مربوط، به جذب فارغ التحصيلان اين رشته اقدام می‌نمایند. وزارتخانه هاي : كشاورزي، جهاد سازندگي، آموزش و پرورش و فرهنگ و آموزش عالي به صورت گستردهتر، و ساير وزارتخانه ها، اداره‌ها و سازمانها و مراكز

تحقیق ماشینهای کشاورزی و مکانیزاسیون

اين فقط قسمتي از فایل است . جهت دريافت کل فایل ، لطفا آن را خريداري نماييد
اگر تمایلی به پراخت انلاین ندارید می توانید مبلغ فایل را به شماره کارت واریز کنید و رسید را به واتساپ یا تلگرام ما ارسال کنید تا براتون ایمیل بشه
خرید این محصول از دکمه مقابل:
یا تلگرام ارسال کنید تا براتون ایمیل بشه .

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شودو یک نسخه برای شما ایمیل می شود.

پاسخ دهید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.