تحقیق قرارداد خودروي ال 90

تحقیق قرارداد خودروي ال 90

تعداد صفحات: 8

نوع فایل: ورد ،

دسته بندی:

قیمت: 19500 تومان

تعداد نمایش: 701 نمایش

ارسال توسط:

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

تحقیق قرارداد خودروي ال 90

ال 90
قرارداد خودروي ال-۹۰ و تأسيس «رنو پارس» در آخرين روزهاي سال ۸۲ نهايي شد. اين طرح به طور كلي از سوي كارشناسان مناسب و مثبت ارزيابي شده است، اما برخي ابهاماتي را نيز درباره آن مطرح كرده اند. رنو تمام نيروي خود را براي تبديل شدن به چهارمين قدرت خودروسازي جهان، كنار زدن رقيب ديرينه خود پژو در ايران و خاورميانه و همچنين در اختيار گرفتن بازار غرب آسيا، به وسيله طرح ال-۹۰ در ايران به كار گرفته است. البته رنو با اين اقدام غيرقابل پيش بيني، به دليل اين كه با خريد سهام نيسان، سامسونگ موتور و داكياي روماني متحمل بدهي شده، ريسك يك سرمايه گذاري بزرگ در ايران را نيز پذيرفته است.

از سوي ديگر به گفته اغلب كارشناسان، اين قرارداد در صورت اجرا شدن درست، سبب جهش صنعت خودروي ايران مي شود. ويسه اين قرارداد را سبب بيمه شدن صنعت خودرو ايران در مواجهه با جهاني سازي مي داند. وي چندي پيش در توضيح درباره اين قرارداد به خبرنگار ايسنا، گفته بود: «تكنولوژي ساخت خودرو و پلات فورم كه ۶۵ درصد آن را تشكيل مي دهد؛ در طرح ال-۹۰ به ايران انتقال مي يابد. در اين طرح از همان ابتدا كار انتقال تكنولوژي صورت مي پذيرد، از ويژگي هاي مهم اين طرح كه در طرح هاي قبلي وجود نداشت، انتقال مهندسي خودرو به داخل كشور است.» ويسه گفت: «دانش طراحي خودرو و پلات فورم در طرح وانت ال-۹۰ كه يكي از خودروهاي مجموعه X90 در ايران است، در اين طرح به كشور انتقال خواهد يافت.» رئيس سازمان گسترش و نوسازي صنايع كشور تأكيد كرد: «در اين طرح حدود ۳۵ تا ۴۰ قطعه ساز اروپايي با قطعه سازان ايراني جهت توليد قطعات ال-۹۰ در ايران مشاركت مي كنند و از اين طريق دانش ساخت قطعات خودرو به ايران انتقال مي يابد و بيش از يك ميليارد دلار در بخش قطعه سازي كشور سرمايه گذاري خواهد شد.» همچنين عليمرادلو، رئيس هيأت مديره شركت رنو پارس، نيز در توضيح بيشتر درباره قرارداد ال-۹۰ به خبرنگار ايسنا گفت: «در طرح خودروي ال-۹۰، ۱۵۰ هزار نفر اشتغالزايي در واحدهاي خودروسازي، قطعه سازي و مهندسي ايجاد مي شود.»

وي افزود: « در طرح ال-۹۰ حدود ۱۴۰ هزار نفر در بخش قطعه سازي اشتغال ايجاد خواهد شد و ۱۵ هزار نفر نيز در شركت خودروسازي وابسته به رنو پارس و ايران خودرو- سايپا مشغول به كار مي شوند. حدود ۶۰۰ نفر نيز در بخش هاي مهندسي رنو پارس مشغول به فعاليت مي شوند.» وي گفت: «در گام اول قطعات بدنه، بلوكه موتور و تزئينات داخلي در ايران ساخته مي شود و در پايان طرح موتور و سيستم انتقال قدرت و شاسي به طور كامل ساخت داخل مي شود.» وي وظيفه شركت رنو پارس را طراحي قالب و ساخت قالب، سرمايه گذاري براي ابزار مخصوص، ايجاد خطوط مونتاژ و كارهاي مهندسي طرح و همچنين راه اندازي خودروسازي نيوكو دانست.
عليمرادلو ادامه داد: «رنو پارس در كارهاي مهندسي و كيفيت، بازاريابي و خدمات پس از فروش ال-۹۰ نيز فعاليت انجام مي دهد. گروه هاي مهندسي رنو پارس براي توليد و انتقال دانش فني و ساخت قطعات اين خودرو در ايران شامل يك گروه مهندسي موتور و سيستم انتقال قدرت و دو گروه در بخش گروه مهندسي خودرو براي توليد و ايجاد خطوط مونتاژ اين خودرو خواهد بود.» وي گفت: «در ساخت بدنه هم از بدنه سازي هايي مانند سايپاپرس براي توليد بدنه استفاده مي كنيم بدنه در كارخانه هاي قطعه سازي در ايران توليد و براي مونتاژ نهايي و اتصال به هم به كارخانجات ارسال مي شود، البته بسياري از بدنه سازي ها بايد توسعه يابند.» وي درباره تهيه قطعات و انجام كارهاي مهندسي قطعه سازي در رنو پارس گفت: «تيم هاي مهندسي در رنو پارس در حال شكل گيري است و سيستم تأمين قطعه كاملاً متفاوت از سيستم سابق در ايران خواهد بود.» وي تأكيد كرد: «در اين طرح شرايط سختي بر قطعه سازان حاكم خواهد بود و تنها قطعه سازي در اين طرح از آنها استفاده مي شود كه قطعه را به موقع تحويل دهند و براساس استاندارد كيفيت و قيمت كه شركت رنو فرانسه مي خواهد توليد قطعه كند.»
همچنين جعفري استاد دانشگاه علم و صنعت، درباره از بين رفتن احتمالي بعضي از قطعه سازان در طرح ال-۹۰ گفت:«پژو جي. ال. ايكس در سال هاي آينده با قيمت ۸ ميليون و پرايد با قيمت ۴ ميليون تومان به بازار عرضه مي شود. در اين بازار رقابتي با اين جامعه قطعه ساز و با اين قيمت ها، اگر شيشه بالابر چيني ارزان تر از ايراني بود، رنو پارس از او مي خرد.» وي ادامه مي دهد: «البته اين ابهام وجود دارد كه اگر فرانسوي ها مي خواهند مديريت كنند آيا اين ۲ هزار قطعه ساز ايراني را مي توانند تحمل كنند يا خير؟ براي پشتيباني خطوط توليد پلات فورم مشترك ايران خودرو و ساير خودروسازان آمادگي را براي اين فعاليت اقتصادي انجام داده اند؛ آناني كه قطعه سازان زيرپله اي را ارتقا دادند و سيستم بخشيدند براي اين پلات فورم مشترك چه مي كنند؟ بايد به اين فكر بود اگر رنو- نيسان اين دو هزار قطعه ساز ما را حذف كردند چه به دست آورده و چه از دست مي دهيم. به همين دليل بايد ديد براي چهار عامل كيفيت، سرعت، خدمات و قيمت كه زنجيره تأمين ما بايد به نمايش بگذارد مديريت پلات فورم چه انديشه و چه راهبردي را در نظر گرفته است؟»
منافع مشترك ايران و فرانسه در قرارداد ال -90

قرارداد خودروي ال-90 و تاسيس رنو پارس در آخرين روزهاي سال 82 نهايي شد. اين طرح به طور كلي از سوي كارشناسان مناسب و مثبت ارزيابي شده است، اما برخي ابهاماتي را نيز درباره آن مطرح كرده‌اند.

رنو تمام نيروي خود را براي تبديل شدن به چهارمين قدرت خودروسازي جهان، كنار زدن رقيب ديرينه خود پژو در ايران و خاورميانه و همچنين در اختيار گرفتن بازار غرب آسيا، به وسيله طرح ال-90 در ايران به كار گرفته است. البته رنو با اين اقدام غيرقابل پيش بيني، به دليل اينكه با خريد سهام نيسان ، سامسونگ موتور و داكياي روماني متحمل بدهي شده، ريسك يك سرمايه‌گذاري بزرگ در ايران را نيز پذيرفته است.

از سوي ديگر به گفته‌‌ اغلب كارشناسان، اين قرار داد در صورت اجرا شدن درست، سبب جهش صنعت خودروي ايران مي‌شود.

تحقیق قرارداد خودروي ال 90

اين فقط قسمتي از فایل است . جهت دريافت کل فایل ، لطفا آن را خريداري نماييد
اگر تمایلی به پراخت انلاین ندارید می توانید مبلغ فایل را به شماره کارت واریز کنید و رسید را به واتساپ یا تلگرام ما ارسال کنید تا براتون ایمیل بشه
خرید این محصول از دکمه مقابل:
یا تلگرام ارسال کنید تا براتون ایمیل بشه .

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شودو یک نسخه برای شما ایمیل می شود.

پاسخ دهید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.