تحقیق صادرات غير نفتي در بودجه سال 85

تحقیق صادرات غير نفتي در بودجه سال 85

تعداد صفحات: 30

نوع فایل: ورد ،

دسته بندی:

قیمت: 19500 تومان

تعداد نمایش: 468 نمایش

ارسال توسط:

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

تحقیق صادرات غير نفتي در بودجه سال 85

مقدمه:
صادرات حضور در بازارهاي خارجي است و اين حضور نياز به صرف هزينه دارد. شركتهاي صادراتي زيادي در كشور هستند كه از عهده پرداخت هزينه هاي صادراتي بر نمي آيند.
صادرات گاهي به قيمت ها و مهندسي خوب پروژه باز مي گردد و گاهي به حمايت سياسي نياز دارد.
صادر كنندگان ما هنوز دچار مشكلات و موانعي هستند و دادن جايزه صادراتي كه در بسياري از كشورها به محض انجام صادرات پرداخت مي شود در ايران پس از يكسال پرداخت مي شود.
و حتي گاهي پرداخت آن فراموش مي گردد. براي متنوع ساختن اقلام صادراتي ، رهايي از اتكاي به يك محصول (نفت ) و جلوگيري از كاهش قابل ملاحظه در تراز بازرگاني بدون احتساب درآمدهاي نفت، بايد سياست اقتصاد بدون نفت را مورد توجه جدي قرار داد و با محوريت بخشيدن به آن در قالب يك برنامه منسجم و هماهنگ با ساير سياستها و خط مشي هاي اقتصادي در اين زمينه اقدام كرد.
اصلاح قانون و مقررات صادرات و واردات ، اتخاذ سياستهاي ارزي و بازرگاني مناسب ، تنظيم تعرفه ها در جهت تشويق صادرات ، حمايت از توليد داخل ، جلوگيري همه جانبه از قاچاق كالا، انسجام و هماهنگي ارگانهاي موجود در امر صادرات كالا ، مشخص كردن مزيت هاي نسبي كشور در بخش هاي كالا و خدمات از جمله اقداماتي است كه بايد مورد توجه قرار بگيرد.
امروزه در رويكردهاي جهاني ، توسعه و صادرات مهمترين راهكار كاهش فقر قلمداد مي شود توسعه صادرات غير نفتي اصلي مهم و اساسي است كه مي بايست منطبق با مدلهاي علمي و مطالعه شده روز دنيا و الزامات كنوني كشورمان انجام گيرد.
از سال 1376 حمايت از صادرات غير نفتي در كانون توجه برنامه ريزان اقتصادي كشور قرار گرفت . برنامه سوم توسعه اقتصادي ، اجتماعي و فرهنگي جمهوري اسلامي ايران براي اولين بار در تاريخ برنامه ريزي كشور با راهبرد جهش صادراتي تدوين گرديد و راهكارهاي موثر و كارآمدي به منظور بستر سازي و هموار شدن راه در راستاي تحقق راهبرد مذكور در بلند مدت در برنامه سوم گنجانده شد كه با همت و تلاش در خور تحسين مديران وقت بخش صادرات كشور به طور كامل در طول سالهاي برنامه سوم به اجرا در آمد.
برنامه جامع توسعه صادرات كشور جهت تدوين و تبيين افق بلند مدت و چشم انداز دراز مدت صادرات كشور كه به اذعان برخي از اقتصاددانان كشور يكي از بهترين و بلندنظرانه ترين استراتژي هاي توسعه مي باشد طراحي و تصويب گرديد. بسته به حمايتي صادرات بر اساس رويكردهاي بين المللي و شرايط بومي كشور روز به روز كامل تر و جامع تر شد.

تحقیق صادرات غير نفتي در بودجه سال 85

اين فقط قسمتي از فایل است . جهت دريافت کل فایل ، لطفا آن را خريداري نماييد
اگر تمایلی به پراخت انلاین ندارید می توانید مبلغ فایل را به شماره کارت واریز کنید و رسید را به واتساپ یا تلگرام ما ارسال کنید تا براتون ایمیل بشه
خرید این محصول از دکمه مقابل:
یا تلگرام ارسال کنید تا براتون ایمیل بشه .

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شودو یک نسخه برای شما ایمیل می شود.

پاسخ دهید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.