تحقیق در مورد گیاهان زینتی

تحقیق در مورد گیاهان زینتی

تعداد صفحات: 25

نوع فایل: ورد ،

دسته بندی:

قیمت: 19500 تومان

تعداد نمایش: 8012 نمایش

ارسال توسط:

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

تحقیق در مورد گیاهان زینتی

گیاهان زینتی بخشی از کل گیاهان موجود در دنیا هستند که بر اساس سلیقه انسان و دارا بودن خصوصیات ویژه ای از جمله رنگ، شکل اندازه گل، برگ و ساقه جزء گروه گیاهان زینتی قرار داده شده اند. یک گیاه را نمی توان به یک گروه خاصی از گیاهان محدود و منحصر نمود. با توجه به این امر مشاهده می شود که روز به روز تعدادی از گیاهان، از یک گروه به گروه دیگری وارد می شوند و بر تعداد گیاهان مشترک در بین گروه های مختلف افزوده می شود. با افزایش شناخت جنبه های مخاطره آمیز و مسمومیت زا در ارتباط با مصرف بی رویه مصرف داروهای سنتزی، علاقه به استفاده داروهای گیاهی در تمام دنیا رواج پیدا کرده است. بسیاری از گیاهان زینتی که هم اکنون در فضاهای شهری مورد استفاده قرار می گیرند، دارای ارزش دارویی می باشند که با شناخت این گیاهان زینتی چند منظوره و استخراج مواد موثره آنها از این گیاهان حداکثر استفاده می گردد. هم اکنون بالغ از ۳۰۰۰۰۰ گونه گیاه زینتی وجود دارد که بیش از ۱۰۰۰۰ گونه به عنوان گیاهان دارویی شناخته می شوند.. از نمونه های بارز گیاهان مورد نظر می توان به موارد زیر اشاره نمود: زنبق(ریزوم)، گل حسرت(پیاز)، سرخس(ریشه) سنبل الطیب(ریشه)، گل صابونی(برگ و ریشه)، عروسک پشت پرده(میوه)، شاهپسند(برگ)، گل انگشت دانه(برگ)، گل سرخ(میوه)، همیشه بهار(گل و برگ)، گل برف یا موگه(گل، برگ و ساقه های زیر زمینی)، بنفشه معطر و سه رنگ(تمام قسمتهای گیاه)، شب بوی خیری(برگ، دانه و گل)، گل صد تومانی(ریشه)، لادن(برگ،گل و شیره گیاه تازه)، گل ساعت (ریشه، برگ و گل)، سرخار گل(ریه)، مخلصه (سرشاخه های گلدار)، گل مغربی (دانه و گل و اعضای هوایی)، گل محمدی (گلبرگ)، تاج الملوک (دانه وگل)، اسطوخدوس(سرشاخه های گلدار و برگدار)، رزماری (برگ و سرشاخه های گلدار)، صبر زرد (برگ).لازم به ذکر است که این قسمتهای گیاهی در درمان اغلب بیماریهای کلیوی، جلدی،روده ای، تنفسی، قلب و عروق، التیام زخمها و سوختگیها، مواد آرایشی، تسکین اعصاب نقش ایفا می کنند. اطلاع رسانی و ترویج کشت و کار، حمایت صنعت طب سنتی و انجام تحقیقات در جهت افزایش مواد موثره قدم بلندی در استفاده از گیاهان دارویی بوده و باعث می شود، کشاورزان با اطمینان و رضایت خاطر بیشتری به کشت و کار گیاهان مورد نظر بپردازند

کاج مطبق

كاج مطبق

ARAUCARIA

كاج مطبق Araucaria جنسي از خانواده پيناسه Pinaceae ميباشد كه بلندي آن در انواع مختلف به 80 تا 170 سانتيمتر مي رسد .

از اين گياه سه تا چهار قسم آنرا در گلخانه سرد در گلدان يا زمين نارنجستان ميتوان كاشت .

اين نوع كاج به خاطر شكل زينتي زيبايش بسيار مورد پسند دوستداران گل و گياه ميباشد .

اگر مورد بي توجهي قرار گيرد ممكن است نگهداري آن با اشكال مواجه شده برگها زرد و بي حالت شوند .

اصولا در هر شرايطي همراه با رشد كلي گياه ، شاخه هاي پائين ريخته و تنه اصلي لخت ميگردد .

براي رفع اين ايراد تنها مي توان دو يا چند گياه كوچكتر را اطراف آن طوري قرار داد تا ساقه بدون برگ كاج را بپوشاند .

اين گياه در فصل رشد گرماي 18 درجه سانتيگراد را دوست دارد ، اما درزمستان درجه حرارت همينقدر كه بالاي صفر باشد براي آن قابل تحمل است.

نور به طراوت آن بسيار كمك مي كند ليكن بهتر است از تابش مستقيم آفتاب حفاظت شود .

قرار دادن گلدان از انتها در آب هرچند گاه يكبار مفيد خواهد بود .

چنانچه خاك گلدان حالت اسيدي داشته باشد براي گياه مناسب تر است.

بنابراين بايد توجه كرد كه آب بدون مواد آهكي( قليائي) به آن داده شود .

 

انواع مختلف آن عبارتند از :

1 ـ كاج مطبق كوكي ئي  A. cookii : اصل آن از استراليا است و شاخه هاي آن طبقه طبقه هستند و در گلدان كاشته ميشود .

2 ـ كاج مطبق هتروفيلا    A. heterophylla: با برگهاي سبز روشن كه درموطن اصلي خود و در هواي آزاد به 50 متر مي رسد ولي در گلدان به 170 سانتيمتر تجاوز نمي كند و شاخه هاي آن طبقه طبقه هستند .

3 ـ كاج بلند اكسلسا A. excelsa : كه زادگاه آن جزاير نورفولك Aorfolk  ميباشد .

اين كاج كه در جزاير نامبرده بيش از 50 متر قد ميكشد سبز و داراي زيبائي خاصي است .

كاكتوس ها

مقدمه :

در بين گياهان بيشماري كه در روي زمين ميرويند ، گروهي به علت كم نياز بودن و داشتن شكل ويژه و روش زندگي مخصوص بخود ، سادگي نگهداري و پرورش و در عين حال داشتن زيبائي خاص و گلهاي بسيار دلفريب، لطيف و زيبا ، داراي امتيازات بسيار ارزنده اي ميباشند .

اين گياهان با ذخيره كردن آب و مواد غذائي بيشتر در بافتهاي خود قابليت بردباري و سازگاري زياد داشته و مخصوصأ در برابر خشكي و كم آبي بسيار مقاوم هستند .

اكثر اين گياهان را كاكتوس ها و يا ديگر گياهان گوشتي  تشكيل ميدهند.

اين گياهان در سرتاسركره زمين از بيابانهاي خشك آمريكا و آفريقا تا انتهاي قاره آسيا به چشم ميخورند و عجيب اينكه شكل جالب و گلهاي لطيف و فوق العاده زيبا و رنگين اين گياهان بيش از حد دل انگيز و سحرآميز است و نظر هر بيننده را بخودجلب مي كند .

رويشگاه هاي طبيعي اكثر اين گياهان در نقاطي از بيابان هاي خشك كره زمين قرار دارد كه ميزان بارندگي در آنها بسيار كم است و ساليان سال حتي قطره باراني در آن نميبارد ولي وجود اين گياهان گوشتي و برخي كاكتوس ها مي توانند چنين شرايط سخت زيستي را با بردباري شگفت انگيز تحمل نمايند و زنده و زيبا بمانند .

نگهداري و پرورش ، مراقبت و تكثير اين گياهان نيز بسيار آسان است واين خود باز هم امتياز بزرگي براي آنها بشمار ميرود .

در قرن بيستم توجه مردم جهان به كسب اطلاعات هرچه بيشتر دربارة اين گياهان بطور قابل ملاحظه اي بالاتر رفته است .

بطوريكه با تشديد پديده آپارتمان نشيني در جهان و كمبود فضاي كشت و كار گياهان براي شهرنشينان ، پرورش و نگهداري گياهان كم نياز جالب و زيبا اهميت خاصي پيدا كرده است .

تأسيس حرارت مركزي ( شوفاژ ) در منازل و آپارتمان ها نيز محيط بسيار مساعدي در منازل و آپارتمان ها براي نگهداري و پرورش اين قبيل گياهان بوجود آورده است .

تجربه نشان داده است كه اكثر گياه گوشتي و كاكتوس ها را ميتوان در شرايط منزل و آپارتمان بخوبي نگاهداشته و وادار به گل دادن نمود .

در كشور ما ايران تا 30  ـ 40 سال اخير گياهان اين گروه چندان مورد توجه نبود ولي اخيرأ همگام با مردم جهان ، دوستداران و خواستاران بسياري براي اين گياهان در كشور ما بوجود آمده و بر تعداد جمع آوري كنندگان و پرورش دهندگان اين گياهان افزوده شده است .

گياهان گوشتي و كاكتوس ها همه يك جور نيستند و هريك به جنس يا تيره اي از گياهان تعلق داشته و داراي ويژگي

تحقیق در مورد گیاهان زینتی

اين فقط قسمتي از فایل است . جهت دريافت کل فایل ، لطفا آن را خريداري نماييد
اگر تمایلی به پراخت انلاین ندارید می توانید مبلغ فایل را به شماره کارت واریز کنید و رسید را به واتساپ یا تلگرام ما ارسال کنید تا براتون ایمیل بشه
خرید این محصول از دکمه مقابل:
یا تلگرام ارسال کنید تا براتون ایمیل بشه .

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شودو یک نسخه برای شما ایمیل می شود.

3 نظر

  1. سلام مگه نزدید تعداد صفحه ۲ چرا واسه من ۱۸ صفحه اومد مطلب ناقص بود

    • سلام فایل چک شد 25 صفحه کامل هست ناقص نیست اگر 18 صفخه نشان می دهد حتما فونت ورد شما یزرگ تر هست سوال دیگری بود در خدمتم .

پاسخ دهید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.