تحقیق برج خنک کننده و سیستم های حرادتی و برودتی

تحقیق برج خنک کننده  و سیستم های حرادتی و برودتی

تعداد صفحات: 41

نوع فایل: ورد ،

دسته بندی:

قیمت: 8500 تومان

تعداد نمایش: 680 نمایش

ارسال توسط:

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

تحقیق برج خنک کننده و سیستم های حرادتی و برودتی

از پكينگ ها به عنوان سطح انتقال حرارت در برج خنك كننده استفاده مي گردد.

هدف از طراحي پکینگ های ورقه ای شركت صنايع پايدار به حداكثر رسانيدن عملكرد دمايي برج خنك كننده مي باشد. پكينگ ها ي ورقه اي از بهترین نوع ورقه های PVC  بوده و با استفاده از افزودنی های خاص، از نظر مشخصات فیزیکی، ضربه پذیری، استحکام کششی ، مقاومت دمایی و…  منطبق با روشهای تست استانداردASTM و استاندارد(CTI) Bulletin  STD-136  مي باشد. افزون بر اين در برابر اشعه ما وراء بنفش و رشد باکتری، ازجمله باکتری لژیونلا (Legionella) که اغلب در منابع آب طبیعی،آب هاي راکد، چشمه هاي آب گرم و باتلاق ها وجود دارد، مقاوم مي باشند. در برج هاي خنک کننده، هوا سازها، مرطوب سازها و… نيز امكان رشد اين باسيل هوازي وجود دارد. اين مشكل بیشتر در برج های صنعتی که منبع تغذیه آنها آبهایی آلوده به جلبک و باکتری مي باشد، بروز مي كند. از طرف ديگر وجود آب گرم و منبعي از آهن در این سیستم ها، بر ميزان رشد و تکثیر اين عوامل افزوده است. به واسطه فن دستگاه هاي مذكور  باکتریLegionella  به همراه گرد خاک معلق در هوا( که حتی از 5 میکرون هم بزرگتر نیستند) وارد مجاری تنفسی شده، در شش ها نفوذ و منجر به  عفونت می شود. امروزه با استفاده از پلاستيك در ساخت پكينگ هاي برج  خنك كننده،  اين بيماري قابل كنترل مي باشد.

مواج بودن از جمله مزاياي ديگر اين ورقه ها  است، كه با انتقال و تقسيم فشار به چين خوردگي هاي بعدي  ميزان فشار بر روي سطح هر ورقه را كاهش مي دهد. دركاربرد هاي صنعتي با درجه رسوب گيري بالا از شيارهايي با عمق بيشتر استفاده مي گردد، زيرا باكمتر شدن عمق اين شيار ها، نياز به آب تميزتري جهت كاركرد برج مي باشد.

پکینگ هاي اين شركت در طرح های متنوع با شیارهای عرضی و عمودی بصورت لانه زنبوری و شانه تخم مرغی با نسبت های متفاوت سطح به حجم و در ضخامت های مختلف با زاويه و ارتفاع شيار متفاوت كه هر كدام تأثيرات متفاوتي در عملكرد دمايي برج خنك كننده دارند،تولید و عرضه می گردند.

شكل۱ – شيارهاي عرضي

شكل۲- شيارهاي عمودي

هر دو حالت شيارهاي عرضي و عمودي( vertical and  cross corrugated )باعث بهبود در عملكرد دمايي و كاهش سرعت آبي كه به صورت لايه اي از فيلم يا غشاي نازكي بر روي پكينگ در آمده است مي شود. البته اين كاهش سرعت در پكينگ با زاويه غير عمود، سبب افزايش ميزان رسوب مي گردد. نكته قابل توجه اين است كه ميزان كم رسوب،  بر روي سطح پكينگ تأثير مهمي در عملكرد دمايي برج خنك كننده ندارد ولي در صورتيكه ميزان رسوب شديد بوده و مانع آرايش آب به صورت فيلم و مسدود نمودن جريان هوا گردد، به موجب آن، تأثير زيان آور بر روي عملكر دمايي برج خنك كننده مي گذارد.

در بسياري از برج هاي خنك كننده از پكينگ هاي تلفيقي Mixed Media جهت بهبود در عملكرد برج استفاده مي گردد. نتايجي كه در آزمايشات ارائه شده در مقاله شماره CTI TP95-13 آمده است به صورت زير مي باشد:

ارتباط داده هاي انتقال حرارت و افت فشار در جريان آب و هوا  براي تركيب بلوك با ارتفاع  mm ۶۰۰و شيارهاي  mm ۱۸و دو بلوك mm ۶۰۰با شيار  mm ۱۳با فرمول هاي مقابل بيان مي شود.

kaY/L = 1.742 (L/G)-0.711L-0.258

تحقیق برج خنک کننده و سیستم های حرادتی و برودتی

اين فقط قسمتي از فایل است . جهت دريافت کل فایل ، لطفا آن را خريداري نماييد
اگر تمایلی به پراخت انلاین ندارید می توانید مبلغ فایل را به شماره کارت واریز کنید و رسید را به واتساپ یا تلگرام ما ارسال کنید تا براتون ایمیل بشه
خرید این محصول از دکمه مقابل:
یا تلگرام ارسال کنید تا براتون ایمیل بشه .

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شودو یک نسخه برای شما ایمیل می شود.

پاسخ دهید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.