پروژه کار آفرینی کارگاه موزائیک سازی

پروژه کار آفرینی کارگاه موزائیک سازی

تعداد صفحات: 35

نوع فایل: ورد ،

دسته بندی:

قیمت: 19500 تومان

تعداد نمایش: 3025 نمایش

ارسال توسط:

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

پروژه کار آفرینی کارگاه موزائیک سازی همراه نمودار و تصاویر

مقدمه…………………………………………………………………2
اهمیت کار موزائیک سازی………………………………………….3
بخش اول(شروع به کار)…………………………………………..4
آموزش در موزائیک سازی………………………………………….5
بخش دوم(هزینه ها وسود خالص…………………………………..7
میزان تولید در ماه…………………………………………………8
سود خالص خالص…………………………………………………..9
بخش سوم(کار های جنبی در کارگاه موزائیک سازی…………….10
بخش چهارم(ضمائم) ………………………………………………12
نکته های مهم و قابل توجه………………………………………14
بخش پنجم(نمودار ها)……………………………………………..15
بخش ششم(عکس ها)……………………………………………..20
مراجع و منابع……………………………………………………..33
تقدیروتشکر………………………………………………………..34

مقدمه
برو کا ر میکن مگو چیست کار که سرمایه جاودانی ست کار
با توجه به شرایط کنونی جامعه ی اسلامی ایران که تهدیدها علیه کشور ما روز به روز در حال افزایش است مساله کارآفرینی وتولید تمام اجناس مصرفی در داخل کشور از اهمیت زیادی برخوردار است و به طوری کلی اگر کار آفرینی در کشوری مورد توجه قرار گیرد،نرخ بیکاری وفقر به صورت قابل توجهی کاهش خواهد یافت واین نشانگر اهمیت کارآفرینی است.
هدف از کار آفرینی ایجاد اشتغال وپیدا کردن کار مناسبی از نظر درآمد، پیشرفت روز افزون ومستمر،وبه دست آوردن رضایت شغلی می باشد. اگر ما شغل مناسبی را پیدا کنیم که به آن علا قه داریم ودرآمد مناسب، اشتغالزایی وپیشرفت درآن باشد مسلماَ بهترین شغل را پیدا کرده ایم.من هم با توجه به وضع حاضر شغل های زیر را مورد بررسی قرار دادم وشغل موزائیک سازی را به عنوان شغل آینده خودم انتخاب کردم:
1- شغل آرایشگری که علاوه بر اینکه درآمدش برایم راضی کننده نبود،اشتغالزایی هم نمی کرد.
2- پیتزا فروشی که به دلیل نداشتن علاقه،مورد تأیید من قرار نگرفت.
3- تعمیر ماشین های سنگین: در این شغل من متوجه شدم بر خلاف تصوراتم کاری است که بارو حیات وشغل ایده ال من سازگار نداردوعلاوه بر سود معقولش نمی توانم درآن موفق با شم.
4- پرورش صیفی جات گلخانه ای: در این شغل که به آن هم علاقه داشتم وسود معقولی هم داردبه چند نکته ی اساسی پرداختم: اول اینکه یک فرد کشاورزباید ریسک بالایی داشته باشد چون که ممکن است محصول با نزول قیمت مواجه شودوکشاورز که متحمل هزینه های ساخت گلخانه شده با ضرر ودر بعضی موارد با خسران روبه رو می شود، مطلب دوم این بود که یک کشاورز از ابتدا تا انتها باید از تخصص خود در پرورش گیاهان حساس مثل گوجه فرنگی وخیار استفاده کند و من چون تحصص وآموزشی نداشتم از این شغل صرف نظر کردم.
5- شغل بعدی که مورد بررسی وتحلیل قرار دادم،تولیدی موزائیک بود. با بررسی وتحلیل کلی به این نتیجه رسیدم که موزائیک سازی با روحیات من سازگار است. پس از بررسی های بیشتر فهمیدم که احداث یک کارگاه از لحاظ مالی به بودجه ی زیادی نیاز دارد وبه همین دلیل پیش یک تولید کننده ِ موزائیک رفتم وفهمیدم با وام وبا کمترین ریسک می توان یک کارگاه راه اندازی کرد ودر عین سود دهی معقول برای چند نفر هم اشتغالزایی داشته باشم.پس با توکل بر خدای متعال تصمیم به راه اندازی کارگاه وانتخاب این شغل گرفتم وبه این نتیجه رسیدم که با توجه به حمایت دولت در امر اشغال زایی وآموزش های فنی وحرفه ای با کمی تلاش وجدییت می توان به درآمد معقول وحتی کارآفرینی دست پیدا کرد.که هرچه کار گسترده تر باشد مسلماَ خواهان اراده قوی تر وسرمایه ی بیشتری است که درآمد بیشتر وبهتری را به دنبال خواهد داشت.

اهمیت کار موزائیک سازی
با توجه به نیاز مبرم وروز افزون جامعه به ساخت وسازو مسکن وزیاد شدن مسکن سازی طبیعی است که نیاز به مصالح ساختمانی افزایش پیدا می کند.
موزائیک هم به عنوان یکی از مصالح ساختمانی به عنوان پوشاننده ی کف اتاق ها طبیعی است که مصرفی روز افزون داشته باشدوباقیمت ارزان خود نسبت به سایر کف پوش ها مثل گرانیت از اهمیت ویژه ای برخوردار باشد.
با توجه به این نیاز جامعه موزائیک های تولید شده در موزائیک سازی ها هیچ وقت به صورت انباردر کارگاهها نمی مانندوهمیشه بلافاصله پس از تولید به فروش می رسند.ازآنجا که فروش بالا برابر است باسود بیشتر،لذا موزائیک سازان سود معقول وخوبی دارند وبه همین دلیل کمتر باضرر مواجه می شوند.
من هم با توجه به اطلاعاتی که از قبل داشتم واطلاعاتی که پس از تحقیق بدست آوردم،به این نتیجه رسیدم که موزائیک سازی می تواند شغل مطمئن برای من باشد وآینده ای روشن را برای من بهمراه داشته باشد.

آموزش موزائیک سازی
برای آموزش دیدن باید در یک کارگاه موزائیک سازی به مدت حداقل یک ماه به طور تجربی آموزش دید بعد از آموزش دیدن برای گرفتن مدرک فنی حرفه ای باید به آموزشگاه مجاز فنی وحرفه ای مراجعه کرده وبعداز امتحان دادن وارزیابی توسط کارشناسان مدرک فنی حرفه ای دریافت کنیم.بعد از گرفتن گواهینامه ی آموزش به اتحادیه ی صنف موزائیک سازان مراجعه نموده ونسبت به اخذ پروانه کسب ومجوز تولید اقدام کنیم.
دریافت زمین
پس از دریافت مجوز، جهت احداث تولیدی به اداره کاروامور اجتماعی مراجعه کرده وجهت دریافت زمین وکارآفرینی اقدام می کنیم برای این کار نامه ای به شرح زیر می نویسیم:
ریاست محترم اداره ی کار وامور اجتماعی
سلام علیکم.احتراماَ به استحضار می رساند اینجانب حسین ایمانی با توجه به شرایط لازم که آموزش می باشد وهمچنین نیاز جامعه از این اداره ی محترم خواستار مساعدت وهمکاری برای دریافت زمین جهت احداث یک واحد موزائیک سازی می باشم لطفاَ پیگیری های لازم را انجام فرمایید.
با تشکر امضا
پس از پیگیری های لازم توسط اداره کار، پرونده کار آفرین به اداره ی منابع طبیعی یا شهرداری جهت گرفتن زمین در یکی از شهرک های صنعتی شهرستان مورد نظر ارجاع می شود. زمین مذکور که توسط شهرداری یا اداره منابع طبیعی به کارآفرین تحویل خواهد شد باید از 700 متر کمتر نباشد تا احداث کارگاه به مشکل بر نخورد.
وام اشتغال زایی

اين فقط قسمتي از فایل است . جهت دريافت کل فایل ، لطفا آن را خريداري نماييد
اگر تمایلی به پراخت انلاین ندارید می توانید مبلغ فایل را به شماره کارت واریز کنید و رسید را به واتساپ یا تلگرام ما ارسال کنید تا براتون ایمیل بشه
خرید این محصول از دکمه مقابل:
یا تلگرام ارسال کنید تا براتون ایمیل بشه .

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شودو یک نسخه برای شما ایمیل می شود.

پاسخ دهید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.