پروژه آمار بررسی علل افت تحصیلی دانش آموزان

پروژه آمار بررسی علل افت تحصیلی دانش آموزان

تعداد صفحات: 24

نوع فایل: ورد ،

دسته بندی:

قیمت: 19500 تومان

تعداد نمایش: 995 نمایش

ارسال توسط:

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

پروژه آمار بررسی علل افت تحصیلی دانش آموزان

مقدمه

شاید برای بسیاری از شما پیش آمده باشد که در دوره‌ای از زمان تحصیل خود از میزان موفقیت تحصیلی‌تان اندکی کاسته شده باشد و به اصطلاح با افت تحصیلی مواجه شده باشید.

معمولاً اینگونه مسائل بیشتر هنگام شروع دوره‌ای‌جدید از آموزش، مثلاً پایان دبستان و شروع مرحله جدید به وجود می‌آیند.متأسفانه معمولا موضوع افت تحصیلی برای والدین، مربیان و معلمان مبهم و پیچیده بوده و کمتر کسی توانسته به ریشه چنین نتایج نامطلوبی که برای بعضی دانش‌آموزان به وجود می‌آید پی ببرد و پاسخگوی این سؤال باشد که چه عواملی باعث بروز این مشکل می‌شوند.

در واقع منظور از افت تحصیلی، کاهش عملکرد تحصیلی دانش‌آموز از سطحی رضایت‌بخش و خوب به سطحی نامطلوب است؛ یعنی مقایسه سطح عملکرد تحصیلی قبلی و فعلی دانش‌آموز بهترین شاخص افت تحصیلی است.البته برای پیدا کردن علل یک مشکل نمی‌توان به یک علت بسنده کرد، بنابر این برای یافتن علل افت تحصیلی باید مسائل گوناگونی را مانند هوش، انگیزه، هدف، روش مطالعه، اضطراب ‌امتحان، توجه و تمرکز ومورد توجه قرار داد.

یکی از موضوعات مهم در روانشناسی تعلیم و تربیت، موضوع تفاوت‌های فردی است. افراد نه تنها از نظر ویژگی‌های جسمانی با یکدیگر فرق دارند بلکه از نظر هوش، انگیزه، اعتماد به نفس و شرایط خانوادگی و اجتماعی نیز با هم متفاوتند.
مهم‌ترین عوامل فردی که در پیشرفت تحصیلی نقش دارند، عبارتند از: داشتن هدف، انگیزه، اضطراب، روش مطالعه، جنسیت و شرایط عاطفی. مثلاً یکی از مهم‌ترین عواملی که بر پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان تأثیر می‌گذارد، داشتن هدف است. مسلماً اشخاصی که برای تحصیل خود اهدافی را در نظر می‌گیرند از افرادی که بی‌هدف تحصیل می‌کنند، موفق‌تر خواهند بود. هدف، جهت خاصی به موضوعات درسی می‌دهد و روش مطالعه و یادگیری را آسان‌تر می‌کند.

اعتماد به نفس نیز در چگونگی مطالعه افراد و بازدهی آن بسیار مؤثر است. دانش‌آموزی که اعتماد به‌نفس ندارد نمی‌تواند به خوبی چیزهایی را که می‌خواند به خاطر بسپارد و اگر هم بتواند، چون به خود اطمینان ندارد نتیجه خوبی از تلاش‌های خود نمی‌گیرد.

داشتن انگیزه هم در چگونگی مطالعه و موفقیت بسیار مؤثر است. معلمان معمولاً دانش‌آموزانی را که انگیزه بیشتری برای یادگیری دارند، دانش‌آموزان موفق‌تری می‌دادند زیرا علاقه و انگیزه عامل بسیار مهمی در به خاطر سپردن درس‌ها و یادگیری آنها هستند. بنابر این تلاش برای افزایش انگیزه تحصیلی دانش‌آموزان عامل بسیار مهمی در موفقیت آنها خواهد بود.

 

اين فقط قسمتي از فایل است . جهت دريافت کل فایل ، لطفا آن را خريداري نماييد
اگر تمایلی به پراخت انلاین ندارید می توانید مبلغ فایل را به شماره کارت واریز کنید و رسید را به واتساپ یا تلگرام ما ارسال کنید تا براتون ایمیل بشه
خرید این محصول از دکمه مقابل:
یا تلگرام ارسال کنید تا براتون ایمیل بشه .

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شودو یک نسخه برای شما ایمیل می شود.

پاسخ دهید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.