مقاله وضعیت موجود و مطلوب در مدارس کوچک

مقاله وضعیت موجود و مطلوب در مدارس کوچک

تعداد صفحات: 37

نوع فایل: ورد ،

دسته بندی: -

قیمت: 8500 تومان

تعداد نمایش: 736 نمایش

ارسال توسط:

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

مقاله وضعیت موجود و مطلوب در مدارس کوچک

مقدمه:
بر پايه آمار موجود حدود يک ميليون دانش آموز در کلاس هاي درس چند پايه در کشور ما مشغول به تحصيل مي باشند که اکثر دانش آموزان کلاس هاي چند پايه را دانش آموزان روستايي يا دانش آموزان حومة شهرهاي کوچک و دورافتاده تشکيل مي دهند.
که شايد بي مهري و تا حدودي عدم توجه خاص به آموزش در مدارس چند پايه از سوي نظام آموزشي اين محروميت را دو چندان ساخته و مي توان به جرأت گفت که همان گونه که دانش آموزان مدارس چند پايه از محروميت خاصي در امربرخورداري از امکانات مختلف رفاهي برخوردارند معلمان و مدير آموزگاران شاغل در اين مدارس نيز مظلوم و محروم از خيلي امکانات خصوصاً آموزشي واقع گرديده اند. اميد است که برگزاري چنين همايشي بتواند تا حد امکان از جنبه هاي مختلف اهميت و ارزش کار در اين مدارس را به ظهور و اثبات رسانده و مسئولين محترم نظام آموزشي نيز با علم و آگاهي از آن بتوانند زمينه هاي لازم را براي رفع محروميت هاي موجود فراهم نموده تا ان شاء الله در آينده اي نه چندان دور شاهد حضور نيروهاي کارآمد، توانمند وفعال در امر آموزش مدارس چند پايه باشيم. چرا که کار در چنين مدارسي نعمت بزرگي است که شايد خيلي از ما معلمين اهميت آن را درک نکرده و بيشتر سختي کار در اين مدارس برايمان تداعي شود امّا بنده مطمئن هستم زمينه تحقق اهداف مدرسه زندگي در چنين مدارس فراهم مي باشد. اميد است با شناخت چالش ها و مشکلات موجود بتوانيم حداکثر بهره را از ظرفيت ها و ظرافت هاي موجود در راه خدمت به دانش آموزان محروم در مدارس چند پايه را ببريم.

وضعيت موجود
قطعاً براي رسيدن به وضعيت مطلوب نيازمند بررسي همه جانبه ي وضعيت موجود مي باشيم تا بتوانيم با شناخت کامل اهداف، برنامه ها، ابزارها و امکانات و روشها و محتواي آموزش و… در مدارس کوچک وضعيت مطلوبي را پي ريزي نمائيم که تحقق بخش شعار مدارس کوچک، مديران بزرگ- آينده ي سبز باشيم.
ان شاء الله
علل تشکيل کلاس هاس درس چند پايه:
به منظور تبيين هر چه بهتر وضع موجود لازم است نگاهي گذرا به علل تشکيل کلاس هاي درس چند پايه در سطح کشور داشته باشيم که تيتر وار به آن اشاره اي گذرا مي نمايم:
1- کاهش جمعيت دانش آموزي
2- رفع نيازهاي آموزشي افراد واجب التعليم
3- موقعيت جغرافيايي خاص
4- نيازهاي اداري- مالي
5- ايجاد امکان دسترسي همگاني به مراکز آموزشي
6- فضاي فيزيکي- آموزشي
7- امکانات و تجهيزات آموزشي
8- نيروي انساني و ….
با توجه به دلايلي که ذکر آن گذشت بهتر مي توان وضعيت موجود کلاس هاي چند پايه را تبيين نمود.
– وضعيت موجود (فضاي فيزيکي – آموزشي)
وضعيت موجود در خصوص فضاهاي فيزيکي مورد استفاده در امر آموزش مدارس کوچک (چند پايه) نشان مي دهد که به نسبت مدارس مستقل از فضاي مناسب مبتني بر استانداردهاي فني و مهندسي برخوردار نمي باشد به طور مثال کلاس هاي مدارس چند پايه از لحاظ اندازه، زير بناي مفيد، و نوردهي وضعيت مناسب ندارد.
– تجهيزات و امکانات
امروزه مدارس چند پايه همان گونه که گفتم اگرچه در مناطق محروم و غيربرخوردار تشکيل گرديده ولي از لحاظ تجهيزات و امکانات نيز متأسفانه محروم واقع گرديده و ما کمتر شاهد مدارس کوچک با امکانات و تجهيزات کافي در زمينه هاي مختلف خصوصاً امکانات آموزشي از جمله مواد و وسايل آموزشي و رسانه ها مي باشيم.
– انتخاب معلم
شايد يکي از مهمترين مسائل تأثيرگذار بر روند آموزش کلاسهاي چند پايه انتخاب معلم براي چنين مدارسي مي باشد.
در حال حاضر به دليل مسائل و مشکلات معيشتي بيشتر مدير آموزگاران مشغول به کار در مدارس چند پايه، معلمين با مدارک تحصيلي پايين و سابقة بالا مي باشند که بتوانند از مزاياي مديرآموزگاري آن بهره مند گردند و از سوي ديگر معلمين چند پايه باز معلميني هستند که داراي سوابق پايين و امتيازات پايين در نقل و انتقالات مي باشند که اين مهم در جاي خود نيازمند توضيح و تفسير مي باشد که در اين مقوله نمي گنجد.

مقاله وضعیت موجود و مطلوب در مدارس کوچک

اين فقط قسمتي از فایل است . جهت دريافت کل فایل ، لطفا آن را خريداري نماييد
اگر تمایلی به پراخت انلاین ندارید می توانید مبلغ فایل را به شماره کارت واریز کنید و رسید را به واتساپ یا تلگرام ما ارسال کنید تا براتون ایمیل بشه
خرید این محصول از دکمه مقابل:
یا تلگرام ارسال کنید تا براتون ایمیل بشه .

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شودو یک نسخه برای شما ایمیل می شود.

پاسخ دهید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.