مقاله مغناطیس و حیات

مقاله مغناطیس و حیات

تعداد صفحات: 5

نوع فایل: ورد ،

دسته بندی:

قیمت: 19500 تومان

تعداد نمایش: 676 نمایش

ارسال توسط:

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

مقاله مغناطیس و حیات

نگاه اجمالی

مغناطیس درمانی در اروپا در اواخر قرن 18 تقریبا با انقلاب آمریکا به اوج خود رسید. یک فیزیکدان محبوب و مردمی اهل وین فرانک آنتوان سسر (1815 ـ 1733) برای متقاعد ساختن بیماران کاربرد آهنرباها را با هیپنوتیزم آمیخت که تا کنون از همان منطقی بسیاری (مانند بنیامین فرانکلین) غیـر واقـعی بـودن آن را افـشـا کـرده اسـت. و از « مـمـرایـز » ( هیپنوتیزم ) که از آن دوران سرچشمه گرفته است، بهره ‌گرفت. درباره تاریخ این موضوع به کتاب Thebriring farce مراجعه کنید.

 

در رسانه‌ها چه می‌گذرد؟

در سالهای اخیر یاوه‌گویی‌ها درباره ارتباط سلامتی و مغناطیس دوباره جان گرفته است. برخی فروشگاههای بزرگ ، فروشگاههای مواد غذایی و فروشگاههای عرضه مستقیم کالا و روزنامه‌های منتقد تبلیغاتی بر روی تبلیغ و فروش محصولاتی در رابطه با توانایی شفابخش آهنربا و مغناطیس متمرکز شده‌اند.

آگهی‌های تبلیغاتی قول می‌دهند که آهنرباها جریانی از انرژی را در بدن آزاد می‌کنند و باعث زندگی زیبایی شده و قدرت تازه‌ای خاق می‌کنند. آگهی‌های می‌گویند که آهنرباها می‌توانند در سلولهای قرمز آهن خون ( هموگلوبین ) جریان القا کننده و گرمای حاصل از آن باعث از بین رفتن درد و آماس می‌شود. انگشترها ، بازوبندها ، النگوها ، اتوبندها ، بالش‌ها ، تشک‌ها و پمادهای مغناطیسی همگی برای فروش به مردم عام ساده لوح است.

 

تاثیر مغناطیس بر بدن

پزشکان در قدیم الایام و از زمان‌های دور بر این باور بوده‌اند که آهنرباها باعث افزایش گردش خون ، آرام کردن درد مفاصل (آرتروز) ، فرونشاندن سرفه ، مانع سر درد ، درمان بیخوابی ، کاهش اشتها و حتی از بین بردن چین و چروک صورت می‌شود.

اما میدان‌ها بر سیستم بیولوژیک کاملا هم بدون تاثیر و بی‌ارتباط نیستند. کاربرد یک میدان الکتریکی در موقع مناسب در تشریح فرآیند بهبود یک شکستگی استخوان کاملا تایید شده است. نشانه‌هایی وجود دارد که میدان‌های مغناطیسی خارجی می‌توانند واکنش‌های آنی در بدن ما داشته باشند. هر چند از این قبیل شواهد و نشانه‌ها تا کنون تنها به علاج‌های فانتزی تفسیر شده که فروشندگان « آهنرباهای سلامتی » وعده آن را داده‌اند.

 

 

مقاله مغناطیس و حیات

اين فقط قسمتي از فایل است . جهت دريافت کل فایل ، لطفا آن را خريداري نماييد
اگر تمایلی به پراخت انلاین ندارید می توانید مبلغ فایل را به شماره کارت واریز کنید و رسید را به واتساپ یا تلگرام ما ارسال کنید تا براتون ایمیل بشه
خرید این محصول از دکمه مقابل:
یا تلگرام ارسال کنید تا براتون ایمیل بشه .

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شودو یک نسخه برای شما ایمیل می شود.

پاسخ دهید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.