مقاله بازاريابي گوشت طيور

مقاله بازاريابي گوشت طيور

تعداد صفحات: 7

نوع فایل: ورد ،

دسته بندی:

قیمت: 19500 تومان

تعداد نمایش: 714 نمایش

ارسال توسط:

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

مقاله بازاريابي گوشت طيور

كسي كه در كار مرغداري به درآمد مي انديشد، بايد قبل از پايه گذاري آن، مسائل بازار و بازار يابي را در رابطه با امكانات ايستگاه يا فارم در مد نظر داشته  و مورد تجزيه و تحليل قرار دهد تا به محض حصول اطمينان از با صرفه بودن كار به طرح ريزي و احداث مؤسسه جوجه كشي يا مرغداري و يا كشتارگاهي مورد انتظار اقدام نمايد.

در شرائط فعلي ( در كشور ما) غالباً تخم مرغ و نيمچه هاي گوشتي توليدي را بدون اينكه كاري بر روي آنها انجام گيرد از طريق واسطه ها به مصرف كنندگان تحويل داده و يا در اختيار مرغ فروشيها مي گذارند. در اين حالت مسلماً توليد كننده بايد به سود مختصري راضي باشد چون، واسطه ها مي خواهند سود ببرند.

در مرغداريهايي كه در نزديكي بازار فروش متمركزند،مقرون به صرفه ان است كه خود توليد كننده گوشت و تخم مرغ را مستقيماً در اختيار متقاضيان خصوصي  منازل و يا مصرف كنندگان عمده (مانند رستورانها و بيمارستانها) قرار دهد.

البته بازار يابي بوسيله خود توليد كننده وجود انبارهاي ويژه و وسايل حمل و نقل مخصوصي را ضروري مي سازد. بالاخص سرمايه گذاري براي ذبح زياد بوده و نسبت به ظرفيت مؤسسه (تعداد طيور) سردخانه ها و وسايل حمل تغيير مي يابد.

 

 حمل و نقل:

علاوه بر مسايل ژنتيكي،بهداشتي وساير فاكتورها كيفيت گوشت به انجام اعمالي كه قبل از كشتار بر روي مرغها صورت مي گيرد (جمع آوري و انتقال به قفس ها بار زدن و حمل آنها به كشتارگاه) بستگي دارد. هرگاه يك يا چند و يا تمام اين مراحل به آرامي و دقت صورت گيرد به همان نسبت كيفيت گوشت كمتر در جهت نامرغوبتر شدن ان تغيير مي كند. استرس ناشي از اين اعمال سبب كاهش وزن و مقاومت در مقابل آلودگي ها مي شود و گاهي مرگ را نيز به ارمغان دارد.

 

آماده سازي و شرايط حمل:

نيمچه هايي كه به كشتارگاه ارسال مي شوند بايد چينه دان و تا حدودي رووده اي خالي داشته و مدتي هم غذا نخورده باشند تا از خطر كثيف شدن و آلودگي در امان بمانند. گرسنگي دادن به مرغها قبل از ذبح مي تواند تا 24 ساعت ادامه يابد.

البته اگر نيمچه ها از اين حد بيشتر گرسنه بمانند اين امر سبب كاهش وزن آنها مي گردد.

در غازها و بوقلمونهاي بالغ مدت گرسنگي مي توان تا 18 ساعت ادامه يابد ولي برعكس در اردكها و غازهاي نيمچه، گرسنگي نبايد از 6-4 ساعت تجاوز كند. طيور را قبل از ذبح به اين علت گرسنه نگه مي دارند كه عوارض حمل و نقل كمتر بر روي آنها تأثير گذاشته و گوشتشان مدت بيشتري قابل نگه داري باشد.

 

جمع آوري مرغها:

جمع اوري بايد به آرامي و به حوصله،بدون هيچگونه عصبانيت و عجله صورت گيرد. عدم كارداني در موقع جمع آوري مرغها، مخصوصاً در گله هاي بزرگ سبب نا آرامي و فرار و جست و خيز و بالاخره سر و صدا در بين مرغها مي گردد. انها بدون داشتن هدفي به اطراف و گوشه هاي مرغدان پريده و گاهي به تعداد زيادي روي هم قرار گرفته و حتي با اين كار باعث مرگ تعدا دي از مرغها مي شوند. براي اينكار توصيه مي شود كه چراغها را در مرغدان خاموش كرده و امكاناً از نور آبي ضعيف استفاده شود. چون طيور، نور آبي ضعيف را تشخيص نمي دهند. ولي همين نور باي انسان امكان ديد كافي را خواهد داد. ضمناً با كشيدن تور مي توان آنها را به دسته هاي كوچكتري تقسيم كرده و جايشان را به مرور كوچكتر و محدود تر نمود.

براي نگه داشتن نيمچه هاي گوشتي و مرغهاي سوپ بايد آنها را از بالشان گرفت، ولي نژادهاي سنگين و مرغهاي مادر گوشتي را بايد از پاهايشان گرفت، اردكها را از ناحيه گردن و قسمت پايين سر نگه مي دارند.

با اين روشهاي نگهداري ضايعاتي ازقبيل در رفتگي مفاصل،شكستگي بال، فشردگي و خون مردگي در قسمتهاي بدن به حداقل كاهش مي يابند. شيوة نگه داري  طيور نهايتاً بر روي كيفيت گوشت آنها تأثير مي گذادر.

چنانكه جمع اوري مرغها از روي اصول انجام نگيرد باعث مي شود كه:

  • كيفيت لاشه كاهش يابد.
  • هزينه جمع اوري افزايش پيدا كند.
  • در مرغداران بر اثر گرد و خاك در حين جمع اوري براي افراد مشغول به كار، محيط نامناسب به وجود ايد و عوارضي در آن افراد سبب گردد.

 

فاكتورهاي ديگري كه كيفيت گوشت طيور را در اين رابطه كاهش مي دهند عبارتند از:

  • طولاني شدن مدت جمع اوري
  • زياد بودن تعدا مرغها
  • شرايط نا مساعد جوي در حين جمع اوري و حمل و نقل
  • عدم مراقبت و مواظبت كارگران رد موقع جمع اوري.

اخيراً وسيله ي در بازار عرضه شده و مورد بهره برداري قرار گرفته است كه به كمك آن و با استفاده از نور ضعيف آبي اقدام به جمع اوري مكانيكي مرغها مي گردد. راندمان جمع اوري اين دستگاه در حدود 6000-4000 پرنده در ساعت است. دستگاه كه شبيه كمابين مي باشد به وسيله يك نفر كنترل و راه اندازي مي شود.

مقاله بازاريابي گوشت طيور

اين فقط قسمتي از فایل است . جهت دريافت کل فایل ، لطفا آن را خريداري نماييد
اگر تمایلی به پراخت انلاین ندارید می توانید مبلغ فایل را به شماره کارت واریز کنید و رسید را به واتساپ یا تلگرام ما ارسال کنید تا براتون ایمیل بشه
خرید این محصول از دکمه مقابل:
یا تلگرام ارسال کنید تا براتون ایمیل بشه .

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شودو یک نسخه برای شما ایمیل می شود.

پاسخ دهید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.