مقاله استفاده از كنجاله كلزا در جيره مرغان تخمگذار

مقاله استفاده از كنجاله كلزا در جيره مرغان تخمگذار

تعداد صفحات: 3

نوع فایل: ورد ،

دسته بندی:

قیمت: 7500 تومان

تعداد نمایش: 500 نمایش

ارسال توسط:

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

مقاله استفاده از كنجاله كلزا در جيره مرغان تخمگذار

كلزا يكي از دانه هاي روغني است كه از اعضاء خانواده كروسيفرا

( cruciferae ) و جنس براسيكا ( brassica ) مي باشد . اين دانه مخصوص مناطق معتدل و سردسير بوده كه امروزه در اكثر نقاط دنيا در سطح وسيع كشت مي شود .

گياه كلزا داراي گلهاي زرد رنگ و غلاف و ساقه مي باشد كه در داخل هر غلاف 15 – 40 عدد دانه كوچك و گرد به قطر 1 – 2 ميلي متر وجود دارد .

كنجاله حاصل از روغن كشي دانه روغني كلزا به طور متوسط 35% پروتئين دارد كه به ميزان وسيعي مي تواند به عنوان مكمل پروتئيني در تغذيه دام و طيور مورد استفاده قرار گيرد . همچنين از نظر اسيدهاي آمينه گوگرددار ( سيستئين ، سيستين ، متيونين ) و ويتامين ها غني مي باشد .

امروزه در دنيا از كنجاله كلزا به عنوان مكمل پروتئيني در جيره غذايي مرغان تخمگذار استفاده مي شود . مطالعات متعددي در مورد اثر كنجاله كلزا در توليد تخم مرغ و پارامترهاي مربوط به سيكل تخمگذاري انجام شده است كه نشان داده است استفاده زياد از كنجاله كلزا بر تعداد تخم مرغ اثري ندارد .

هنگامي كه كنجاله كلزا به جيره مرغان تخمگذار افزوده مي شود اندكي كاهش در ميزان خوراك مصرفي و اندازه تخم مرغ ديده مي شود . همچنين اثر افزودن كنجاله كلزا بر ميزان خوراك مصرفي و اندازه تخم مرغ در يك دوره كوتاه مدت در مرغان تخمگذار جوان مطاله شده است ( 1998 ) . نتايج حاصل نشان مي دهد كه اندازه تخم مرغ در اثر كاهش انرژي مصرفي كاهش يافته است . علت كاهش خوراك مصرفي مشخص نشده است اما وجود اسيد فيتيك در كنجاله كلزا مي تواند قابليت دسترسي كلسيم و غذاي مصرفي را كاهش دهد.

مطالعات جديد ( 2003 ) نشان مي دهد كه حداكثر 10% كنجاله كلزا اصلاح شده ( كانولا ) كه مقادير گلوكوزينات آن پايين است مي تواند به عنوان مكمل پروتئيني در جيره مرغان تخمگذار با تخم مرغ پوسته سفيد بدون اثرات سوء مورد استفاده قرار گيرد . كنجاله كلزا حاوي 8/1 ـ 6/0 % سيناپين است كه در بدن مرغان تخمگذار تبديل به تري متيل آمين مي شود . مرغان تخمگذار پوسته قهوه اي آنزيم تري متيل آمين اكسيداز كمتري نسبت به مرغان تخمگذار پوسته سفيد توليد مي كنند و در بدن آنها مقادير زيادي تري متيل آمين متابوليسم نمي شود و در درون زرده قرار مي گيرد و موجب طعم ماهي در تخم مرغ مي شود .

مقاله استفاده از كنجاله كلزا در جيره مرغان تخمگذار

اين فقط قسمتي از فایل است . جهت دريافت کل فایل ، لطفا آن را خريداري نماييد
اگر تمایلی به پراخت انلاین ندارید می توانید مبلغ فایل را به شماره کارت واریز کنید و رسید را به واتساپ یا تلگرام ما ارسال کنید تا براتون ایمیل بشه
خرید این محصول از دکمه مقابل:
یا تلگرام ارسال کنید تا براتون ایمیل بشه .

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شودو یک نسخه برای شما ایمیل می شود.

پاسخ دهید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.