مقاله آیا ارتباط جنسی در زمان بارداری و تولد فرزند مجاز است

مقاله آیا ارتباط جنسی در زمان بارداری و تولد فرزند مجاز است

تعداد صفحات: 14

نوع فایل: ورد ،

دسته بندی:

قیمت: 19500 تومان

تعداد نمایش: 1284 نمایش

ارسال توسط:

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

مقاله آیا ارتباط جنسی در زمان بارداری و تولد فرزند مجاز است

آیا ارتباط جنسی در زمان بارداری و تولد فرزند مجاز است؟( پاسخ متخصص به پرسش های شما )

آیا در هنگام حاملگی می توان مقاربت داشت

بسياري از خانمها در اوّلين مراقبت حاملگي شان اين سوال را مطرح مي كنند كه مقاربت و يا نزديكي در زمان حاملگي چگونه بايد باشد؟ آيا خطري براي جنين ايجاد مي كند يا نه؟ البته هر خانمي بايد اين سوالها را از ماما يا پزشك خود بپرسد ولي بطور كلي، در حاملگيهاي بدون مشكل و طبيعي، مقربت خطري ندارد. بطور كلي  درزمان بارداری هيچگونه مانعی برای نزديکی کردن زوج ها وجود ندارد مگر اينکه خانم احساس ناراحتی کند، لکه بينی داشته باشد و يا به هر دليل ديگری توسط پزشک و يا ماما ازنزديکی کردن منع شده باشد.

در صورتی که حاملگی طبيعی باشد و خانم احساس راحتی کند، نزديکی کردن زوج ها می تواند باعث دلبستگی بيشتر پدر و مادر آينده به همديگر و در آينده، به فرزندشان باشد.

حتی در مواردی که زوج نزديکی ندارند می توانند از نظر فيزيکی با هم در تماس باشند. ماساژ دادن و نوازش کردن خانم ها در دوران بارداری به آرامش فکری و عضلانی شان کمک می کند بنابر اين در نهايت فرزند شادابتری هم خواهند داشت. اين کار همچنين باعث می شود که زوج ها پس از تولد فرزندشان هم زودتر به حالت طبيعی زندگی جنسی خود برگردند.

پس از زايمان طبيعی اگر خانم احساس راحتی کند پس از چند روز نزديکی ممکن است البته اين زمان بسته به نوع زايمان و داشتن بخيه يا نداشتن آن متفاوت است. پس از سزارين اين دوره ممکن است طولانی تر باشد. سزارين جزو عمل های بزرگ به حساب می آيد و فرد بايد مراقبتهای بعد از عمل را رعايت کند.

ورزشهايی که عضله های کف لگن را تقويت می کنند می توانند برای پيش، در حين زايمان طبيعی و پس از زايمان بسيار مفيد باشند. و باعث می شوند که ماهيچه ها ی واژن در مدت کمتری به حالت طبيعی شان نزديکتر بشوند.

برخی خانمها در حين بارداری بخصوص سه ماهه اول و تا زمانی پس از زايمان بر اثر تغييرات هورمونی و جسمانی ناشی از بارداری با کاهش ميل جنسی روبرو می شوند. تعداد زيادی از خانم ها حس ميکنند ديگر به عنوان يک زن برای همسر خود جذاب نيستند. برای برگرداندن ميل جنسی خانمها اولين و مهمترين نکته اين است که آنها را مجبور به برقراری ارتباط جنسی نکنيد که نتيجه عکس دارد. دوم اينکه اگر زوج نزديکی نمی کنند تماس فيزيکی را قطع نکنند. نوازش کردن و بوسيدن بدن خانم باعث می شود که هورمونهايی که در نهايت باعث ميل جنسی می شوند از مغز ترشح بشوند. زوج ها بايد با هم در مورد نحوه نگاهداشتن تماس فيزيکی شان در حين بارداری صحبت کنند. اينکه چه کاری را بيشتردوست دارند و چه کاری را کمتر. اين کار باعث می شود که زوج به مرور شيوه خاص خودشان راشکل بدهند و از آن در طول زمان لذت ببرند.

با ورود نوزاد به زندگی زوج ها، معمولا رابطه زوجها از حالت دوطرفه بين همسران به حالت رابطه قوی بين مادر و فرزند در ميايد و يا اينکه به حالت رابطه مثلثی در ميايد که بچه در راس و پدرو مادر در خدمت اين نوزاد تازه متولد شده هستند. در هر دو حالت رابطه زوج ها شديدا تحت شعاع قرار ميگيرد. مشارکت در کارهای بچه و خانه راه حل ساده ای برای احيا کردن رابطه زوج ها است. و اينکه آقايان در نظر داشته باشند که مادرنوزاد چند هفته ای بودن کار خيلی راحتی نيست. اکثرا مادرها آنقدر خسته می شوند که حتی اگر ميل جنسی هم داشته باشند رمق ندارند که به نزديکی با شريک جنسی شان بپردازند.

در اين شرايط آقايان می تواند احساس ترد شدگی کنند و خود را کنار و کنار تر بکشند تا مسئله ريشه دار شود و يا اينکه با همدلی کردن با همسر خود نهايتا با موفقيت از اين مرحله بگذرند. تماس فيزيکی مثل بوسيدن و نوازش کردن برای ابراز علاقه زوج ها بهم نقش مهمی را در اين دوران ايفا ميکند.

برای زوج هايی که چند سالی از تولد فرزندانشان گذشته ممکن است مسائل ديگری پيش بيايد که مهمترين دليلش اين می تواند باشد که پدر و مادر وقت آزادشان را با فرزندانشان می گذرانند و هرگز فضای خصوصی ندارند تا احساساتشان را با هم در ميان بگذارند. اين مسئله به مرور باعث می شود که بينشان فاصله بيفتد.

مقاله آیا ارتباط جنسی در زمان بارداری و تولد فرزند مجاز است

اين فقط قسمتي از فایل است . جهت دريافت کل فایل ، لطفا آن را خريداري نماييد
اگر تمایلی به پراخت انلاین ندارید می توانید مبلغ فایل را به شماره کارت واریز کنید و رسید را به واتساپ یا تلگرام ما ارسال کنید تا براتون ایمیل بشه
خرید این محصول از دکمه مقابل:
یا تلگرام ارسال کنید تا براتون ایمیل بشه .

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شودو یک نسخه برای شما ایمیل می شود.

پاسخ دهید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.