طرح کار افرینی کارخانه شهد ایران

طرح کار افرینی کارخانه شهد ایران

اندازه: 259

تعداد صفحات: 39

نوع فایل: ورد ،

دسته بندی:

قیمت: 7500 تومان

تعداد نمایش: 652 نمایش

ارسال توسط:

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

طرح کار افرینی کارخانه شهد ایران

صنعت آبمیوه
مقدمه
با رشد روز افزون جمعيت افزايش ميزان مواد غذايي اهميت فوق العاده اي پيدا كرده است . تكنولوژي پيشرفته مواد غذايي سبب شده كه ما بتوانيم حداكثر استفاده را از توليدات كشاورزي به عمل آوريم و ضايع شدن محصولات كشاورزي جلوگيري نماييم .
صنعت آبميوه ( آبميوه نكتار و پوره ميوه ) نيز يكي از جديد ترين رشته هاي صنايع غذايي است ، علي رغم اينكه به تازگي در ايران معمول گرديده به عنوان يكي از روش هاي حفاظت و جلوگيري از ضايعات ميوه از اهميت ويژه اي برخوردار است . اين صنعت از لحاظ تكنيك بسيار پيشرفته و در عمل به متخصصين و كارشناسان مجرب و كار آزموده نياز مند است ، چرا كه ميوه جات از لحاظ عطر و طعم و رنگ بسيار حساس بوده و ارزش غذايي آنها هنگامي حفظ مي شود كه بتوانيم به خوبي مراحل مختلف توليد آنها را كنترل و اجرا نماييم . ارزيابي و كنترل قيمت مواد غذايي زمينه مهمي از مطالعه علوم مواد غذايي مي باشد . اگر مصرف كنندگان به دلايلي از مصرف آن خودداري كنند بي ارزش خواهد شد . رنگ ، طعم و بافت را مي توان بوسيله دستگاههاي آزمايشگاهي اندازه گيري كرد . ولي هنوز تجزيه و تحليل وابسته به حواس انسان به وسيله تست هاي چشايي مهمترين ابزار اندازه گيري كيفيت مواد غذايي و مقبوليت پذيرش آن مي باشد . كيفيت يك مواد غذايي نه تنها به قابليت خوراكي آن بستگي دارد بلكه به ارزش تغذيه اي ، الگوها و عادات غذايي مردم نيز بر كيفيت غذايي آن تاثير مي گذارند . كنترل كيفيت در دو سطح بايد صورت گيرد . در سطح كارخانه اي ، كنترل توليد باعث مي گردد كه يك محصول ايمني پيدا كرده و كيفيت آن ثابت بماند . تدوين قوانين غذايي در سطح ملي ، مصرف كنند را در مقابل تقبلات غذايي ، آلودگي و عمليا ت بهداشتي حفاظت كند . براي اينكه بتوانيم اين صفت را با اصول صحيح برنامه ريزي شده توسعه دهيم لازم است قبل از هر چيز با اصول علمي و شرايط توليد آن كاملاً آشنا شويم .

خلاصه اي از تاريخچه شركت شهد ايران ( توليد كننده آبميوه و كنستانتره ) در خلال سالهاي 60 و 61 عنوان شد كه محصول سيب درختي كشور ساليانه 1200000 تا 1500000 تن مي باشد كه مقدار زيادي از اين محصول ، پاي درخت ها فاسد مي شود و از بين مي رود بدين منظور محصولان شركت بر فكر افتادن از سيبي كه در حقيقت ضايع مي شود و از سيبي كه پس از مصرف تازه خوري و پس از تكميل ظرفيت ضايع نگهداري باقي مي مانند و محكوم بر فناست با احداث كارخانه كنسانتره و آبميوه ، مقداري از اين محصول را براي مصارف داخلي تبديل به آبميوه و مقداري هم به صورت كنستانتره و آبميوه تغليظ درآورده و به كشور هاي ديگر صادر نمايند تا بدين وسيله ضمن جلوگيري از ضايعات فراوان كه در حقيقت ثروت ملي است – ارزش قابل توجه اي نيز نصيب كشور شود . در ضمن زمينه اشتغال به تحصيل عده اي از هموطنان فراهم گردد . به همين منظور در سال 61 عمليات ساختماني آغاز شد در سال 64 پس از اتمام ساختمان و ساخت و نسب ماشين آلات و تاسيسات ، با ظرفيت توليد سالانه 1500 تن كنستانتره و 3000 تن آبميوه شرع به كار نمود و در سال 66 پروانه بهره برداري از اداره صنايع دريافت نمود .
محصولات توليد كارخانه :
محصولات توليدي شامل كنستانتره ، سيب ، انكور ، البالو ، زرد آلو ، گلابي و انواع آبميوه همچنين پوره هلو ، زرد آلو و پوره سيب و گلابي است .
وضعيت بسته بندي
آبميوه را به دو صورت بسته بندي مي كنند :
1) در پاكت هاي آلومينيومي ( دلمپك ) 200 سي سي
2) يا پاكت هاي تترا پك به بازارهاي داخلي عرضه مي شود
و براي صادرات كنستانتره از شبكه هاي پلي اتيلن مخصوص مواد غذايي با ظرفيت 200 ليتر يا شبكه فلزي كه داراي لايق هاي پلاستيك است استفاده مي شود .
پوره را هم به دو طريق يكي در بسته هاي مخصوص اسپتيك( aspetic ) و ديگري در سردخانه با دماي c0 20 نگهداري مي شود .
تامين مواد اوليه

فهرست مطالب
مقدمه 1
محصولات تولید کارخانه 2
وضعیت بسته بندی 2
تامین مواد اولیه 2
تکنولوژی تولید و بسته بندی 3
تعداد پرسنل 3
تفاوت آبمیوه 3
نوشابه بدون گاز 3
نکتار 4
سیستم کنترل کیفی 4
بررسی خط تولید کارخانه 4
باسکول 4
سیلو 5
پرس 5
پاستورازاسیون 6
تغلیظ 6
سالن تتراپک 9
پاکت سازی 10
ری اریتور 11
نحوه گردش کار در انبار 12
انبار گردانی 14
روش تجزیه و تحلیل درونی 15
روند فروش 16
روند سود 16
روند سرمایه در گردش 20
صادرات 21
استراژی توسعه صادرات 22
سهام و سرمایه 24
فروش شرکت 25
فروش در شرکت شهد ایران 26
فروش کالا 28
فروش نسیه 29
پرسنل بخش واحد فروش شرکت شهد ایران 30
نقش و ارتباط واحد فروش 31
اهداف بخش فروش 32
شرکت سهامی 34
توزیع نیروی انسانی 36
مشخصات ماشین آلات تولیدی 38
منبع 39

طرح کار افرینی کارخانه شهد ایران

اين فقط قسمتي از فایل است . جهت دريافت کل فایل ، لطفا آن را خريداري نماييد
اگر تمایلی به پراخت انلاین ندارید می توانید مبلغ فایل را به شماره کارت واریز کنید و رسید را به واتساپ یا تلگرام ما ارسال کنید تا براتون ایمیل بشه
خرید این محصول از دکمه مقابل:
یا تلگرام ارسال کنید تا براتون ایمیل بشه .

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شودو یک نسخه برای شما ایمیل می شود.

پاسخ دهید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.