طرح کارآفرینی بازیافت مواد پلاستیکی

طرح کارآفرینی بازیافت مواد پلاستیکی

تعداد صفحات: 8

نوع فایل: ورد ،

دسته بندی:

قیمت: 19500 تومان

تعداد نمایش: 1897 نمایش

ارسال توسط:

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

طرح کارآفرینی بازیافت مواد پلاستیکی

موضوع طرح : بازيافت مواد پلاستيكي ، توليد نايلون و چاپ روي آن

ظرفيت : – توليد گرانول از ضايعات پلاستيكي و نايلون 300 تن
– توليد نايلون و نايلكس و چاپ روي آن 150 تن

مجوز هاي لازم: اعلاميه تاسيس

سرمايه گذاري كـل: 1851 ميليون ريال

سهم آوردة متقاضي: 201 ميليون ريال

سهم تسهيلات: 1650 ميليون ريال

دورة بازگشـت سرمايه: 4/2 سال ( معادل 29 ماه )

سود ويژه : 664 ميليون ريال

ميزان اشتغالزايي : بيست نفر
مقدمــه:

جمع‌آوري زباله هاي قابل بازيافت علاوه بر جلوگيري از آلودگي محيط زيست ، در صورت جدا سازي مي‌تواند به عنوان مواد اوليه بسياري از كارخانجات توليدي به حساب آيد. جمع‌آوري ضايعات پلاستيكي و وارد كردن آن در چرخه توليد مي‌تواند علاوه بر ايجاد اشتغال و به كار گيري سرمايه هاي سرگردان در زمينه توليد برخي محصولات پلاستيكي از قبيل توليد تابلوهاي راهنمايي و رانندگي ،‌توليد سطل هاي زباله و …. استفاده گردد.
مراحل بازيابي ضايعات پلاستيكي بشرح زير مي‌باشد:
1-دسته بندي ضايعات : پس از جمع‌آوري بايد ضايعات بر حسب نوع مواد از قبيل پلي پروپيلن و پلي اتيلن و نرمي و سختي دسته بندي گردند.
2-خرد كردن و آسياب كردن : مواد نرم و مواد سخت بايد بطور جداگانه و توسط آسياب خرد گردند. اندازه ذرات به دست آمده معمولا تغيير مي‌نمايد و بر اساس شرايط مصرف آن معمولا اندازه اي كه مصرف مي‌شود داراي اندازه اي كمتر از يك اينچ مي‌باشد.
3-شستشو : ذرات به دست آمده از مرحله دوم بايد مورد شستشو قرار گيرند ، ذرات سخت را مي‌توان در ماشين هاي شستشوي آبي تميز نمود به اين منظور مي‌توان از پودر كربنات سديم يا پودرهاي شوينده معمولي استفاده نمود.
4- آب گيري و خشك كردن: ذرات شستشو شده داراي آب و رطوبت هستند و بنابر اين آب آنها بايد گرفته شود و در كوره حرارتي رطوبت زدايي شوند.
5-گرانول كردن : براي آماده كردن ذرات آسيابي جهت استفاده در فرايندهاي پايين دستي و يا به منظور كامپاوند كردن با مواد دست اول ،‌ ذرات آسياب شده تميز بايد به شكل گرانول در آيند. اكسترودرهاي مورد استفاده جهت گرانول سازي سه نوع هستند كه براي PVC يا PET و متفرقه بكار مي‌روند.
ماشين مورد استفاده جهت كار بر روي ضايعات ثانويه عبارت از سيستم برش سرد مي‌باشد . در مرحله گرانول سازي مي‌توان رنگينه ها و يا رنگدانه ها را به پلاستيك افزود. ماشين مورد استفاده جهت كار بر روي ضايعات اوليه سيستم برشي است كه به وسيله گاز خنك خواهد شد.
ضمن اينكه نياز اين طرح براي بكارگيري نيروهاي متخصص و فاقد تخصص فرصت مناسبي را براي اشتغال نيروهاي متخصص و آموزش افراد كم تخصص در حين كار ايجاد نمايد، ضمن اينكه با توجه به ماهيت اين فعاليت توليدي مي‌توان از نيروي كار بانوان در رده‌هاي تخصصي و كارگري نيز بنحو مقتضي استفاده نمود.

توجيه اقتصادي طرح :
الف – سرمايه گذاري ثابت :

الف – 1 ) زميـن :

متـراژ ( متر مربع ) هزينه واحد ( هزارريال ) هزينه كل ( ميليون ريال )
2500 30 75
الف – 2 ) محوطه سازي :

 

طرح کارآفرینی بازیافت مواد پلاستیکی

اين فقط قسمتي از فایل است . جهت دريافت کل فایل ، لطفا آن را خريداري نماييد
اگر تمایلی به پراخت انلاین ندارید می توانید مبلغ فایل را به شماره کارت واریز کنید و رسید را به واتساپ یا تلگرام ما ارسال کنید تا براتون ایمیل بشه
خرید این محصول از دکمه مقابل:
یا تلگرام ارسال کنید تا براتون ایمیل بشه .

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شودو یک نسخه برای شما ایمیل می شود.

پاسخ دهید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.