طرح پرورش دام

طرح پرورش دام

تعداد صفحات: 25

نوع فایل: ورد ،

دسته بندی:

قیمت: 19500 تومان

تعداد نمایش: 1967 نمایش

ارسال توسط:

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

طرح پرورش دام
– مقدمه
از مهمترين عواملي كه پيشرفت در هر فعاليت توليدي اقتصادي را تضمين مي كند تلفيق دانسته هاي علمي با امكانات علمي است و اين امر در برخي از رشته هاي توليدي مانند فعاليتهاي دامپروري لازم و ضروري مي باشد و چنانچه نگاهي اجمالي به وضعيت دامپروري كشاورزي ما پيشرفته داشته باشيم مشاده مي نمائيم كه با بكارگيري تكنولوژي و استفاده از علوم و فنون تخصصي راندمان توليد در كشورهاي صنعتي به طور چشمگيري افزايش يافته تا آنجا كه حدود هشتاد درصد (80% )‌توليدات دامي مربوط به اين كشورها مي باشد و 20% مابقي توليد را كشورهاي در حال توسعه دارا مي باشد – اين روند توليد نيست بلكه معكوس با جمعيت كشور ما داشته و جمعيت دنيا توليد را دارند . لازمه تامين نياز پروتئيني اين جمعيت 5/4 ميلياردي ، بايستي از طريق توليدات كشورهاي خودشان و يا واردات انجام پذيرد .
با توجه به سياستهاي برنامه پنج ساله دوم كشور جمهوري اسلامي ايران تقريباً بدون افزايش دام و واحدهاي دامي و با حداقل واردات گوشت قرمز نياز پروتئيني جامعه بايستي تامين گردد و اين امر سرمايه گذاري بيشتر در بخش دامپروري سنعتي و استفاده از دانش روز در توليدات را طلب مي نمايد . ضمن اينكه اين نگرش ضمانت سرمايه گذاري در توليد گوشت قرمز را تضمين مي نمايد .
و با توجه به اين ديدگاه دولتمردان نظام جمهوري اسلامي ايران و روند افزايش جمعيت در كشورمان اجراي پروژه هاي صنعتي توليد گوشت قرمز ضروري به نظر مي رسد و برهمين اساس طرح پروار بندي و توليد گوشت قرمز كه در ذيل مشروح آن ذكر گرديده جمعيت اجرا و گام – برداشتن در جهت سياست آتي كشور در نظر گرفته شده است .

2- خلاصه طرح :‌
الف ) درخواست كننده تسهيلات :‌شركت دامداري ضيافت گوشت به شماره ثبت 375 – شهرستان گناباد آدرس : گناباد – خيابان سعدي – مقابل بهزيستي .
ب ) موضوع طرح: احداث پرواربندي بره نژاد كودي و يا آميخته به ظرفيت دويست راس در هر واحد دوره و جمعاً سه دوره در سال به ظرفيت ساليانه ششصد (600) راس .
ج) سوابق طرح : محل اجزاي طرح واقع در زمين به مساحت 1200 متر از اراضي كوثر به پلاك 10 – اصلي و چهار فرعي واقع در شهرستان گناباد استان خراسان كه به استناد پروانه تاسيس پرواربندي بره شماره 106 – پ / ص مورخ 13/2/78 و كد : 4585 – 09 – 19 – 20 – 24 – 1 صادره اط سري سازمان جهاد سازندگي خراسان معاونت امور دام استان مي باشد .
مواد مورد نياز در اين طرح فعلاً مهم تر از آب كشاورزان و مالكين منطقه است كه خريداري و تامين مي گردد و لازم به ذكر است در آينده چاهي حفر گردد و جهت برق مورد نياز واحد از برق سراسري استفاده خواهد شد و در طرح پيش بيني گرديده است.
3- مجوزهاي قانوني طرح عبارت است از :
الف)‌ پروانه تاسيس پرواربندي دويست راسي بره و سه دوره در سال به شماره 106 پ / ص مورخه 13 / 2 / 78 و كد 4585 – 09 – 19 – 20 – 24 – 1 صادره از سوي سازمان جهاد سازندگي خراسان معاونت امور دام استان كه بر اساس مجوزهاي بخشداري – شهرداري – محيط زيست – دامپزشكي – شركت برق و آب و … صادر گرديده است .
ب) نامه شماره ………………… مورخه ………………. سازمان برنامه و بودجه خراسان مبني بر تصويب دام تبصره سه از بودجه سال 1378 موضوع خود كفائي گوشت قرمز .
ج) نامه معاونت امور دام جهاد سازندگي استان خراسان مبني بر معرفي فرد جهت دريافت تسهيلات به مديريت طرح و برنامه جهاد سازندگي استان .
د)‌ نامه مديريت سطح و برنامه جهاد سازندگي استان خراسان مبني بر معرفي متقاضي به سازمان برنامه و بودجه خراسان جهت دريافت تسهيلات .
ر) سند زمين شماره 25944 از صفحه 224 دفترخانه اسناد رسمي شماره 25 حوزه ثبتي مشهد .
ز) پروانه بهره برداري از چاه كه پس از اجراي طرح و پوشش سقف از شركت سهامي آب منطقه اي خراسان اخذ مي گردد .
و) مجوز احداث ساختمان از شهرداري شهرستان بيدخت گناباد به شماره 13 مورخه 15/6/78

4- تشريح طرح :
عمليات طرح شامل احداث سازمان و تاسيسات و خريد ماشين آلات و اوراق مورد نياز و تامين قسمتي از هزينه جاري ساليانه به استفاده از تسهيلات تبصره سه مصوب سال – 1378 در قالب عثود مربوط مي باشد كه با همكاري سرپرستي محترم بانك صادرات استان پس از اعطاي اعتبار با دوران مشاركت شش ماهه به بهره برداري خواهد رسيد و بر اساس توجيهات مشروحه ذيل در طي پنج ساله باز پرداخت تسهيلات اعطايي صورت خواهد گرفت و پس از بهره برداري طرح در سال سه دوره بره و يا ميش و از دو قوچ خريداري و پروار بسته خواهد شد .
( وزن زنده 32 تن ) و عمليات كارشناسي مربوط به پرورش در طي دوره ها انجام خواهد پذيرفت .

5- مشخصات فني طرح :
الف ) زمين : نوع خاك مرغوب با بافت مناسب از نظر پروفيل و جهت احداث بنا نياز به زير سازي جهت ديوه ره ها مي باشد و با توجه به محل پيش بيني شده جهت اوراث بنابر اساس كروكي منظم نيازي به تسطيح محل مورد نظر نمي باشد .
ب) ساختمان : با توجه به شرايط آب و هوايي منطقه لازم بوده كه نوع ساختمان طوري پيش بيني گردد كه دام از سرما و گرما در امان باشد لذا برابر الگوي ساختماني مطلوب منطقه جايگاه بسته و ديوارها آجر با ملات سيمان پيش بيني گرديده است و به منظور تسهيل شستشو و شعله دادن – سيمانكاري بدنه تا زير سقف بايستي كامل انجام پذيرد و با توجه به نياز نور و تهويه كافي مساحت زير بناي آغل پنجره پيش بيني گردد و سقف ايرانيت نصب بر روي آهن پيش بيني و احداث گردد و جهت آخور داخل آغل دور تا دور آغل آخور يكطرفه و وسط آن آخور دو طرفه پيش بيني گردد .
ساختمان كارگري با ارتفاع چهارمتر و ديوار آجر و ملات سيمان با روكش سيمان از داخل و سقف خربا و ايرانيت بايد احداث موتورخانه و ساير اماكن مورد نياز نيز در طرح پيش بيني گردد .
ج) تاسيسات : جهت تامينت برق از شبكه سراسري استفاده خواهد گرديد و جهت تامين آب شرب دام نيز مجوز حفر چاه در دست تيه مي باشد كه بعد از انجام 70% عمليات ساختمان اخذ و ارائه خواهد شد

اين فقط قسمتي از فایل است . جهت دريافت کل فایل ، لطفا آن را خريداري نماييد
اگر تمایلی به پراخت انلاین ندارید می توانید مبلغ فایل را به شماره کارت واریز کنید و رسید را به واتساپ یا تلگرام ما ارسال کنید تا براتون ایمیل بشه
خرید این محصول از دکمه مقابل:
یا تلگرام ارسال کنید تا براتون ایمیل بشه .

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شودو یک نسخه برای شما ایمیل می شود.

پاسخ دهید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.