طرح توجيهي پرورش مرغ گوشتي به ظرفیت 10000 قطعه

طرح توجيهي پرورش مرغ گوشتي به ظرفیت 10000 قطعه

تعداد صفحات: 18

نوع فایل: ورد ،

دسته بندی:

قیمت: 19500 تومان

تعداد نمایش: 3530 نمایش

ارسال توسط:

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

طرح توجيهي پرورش مرغ گوشتي به ظرفیت 10000 قطعه

عمليات طرح :
شامل:
1ـ ساختمانها و تاسیسات هزينه‌هاي مورد نياز طبق جدول شماره 1
2ـ تجهيزات و تأسيسات و هزينه هاي مورد نياز طبق جدول شماره 2
3ـ پرسنل شاغل در طرح طبق جدول شماره 3
4ـ هزينه هاي جاري طبق جدول شماره 4
5ـ تولیدات طرح طبق جدول شماره 7
6 – پیش بینی حساب سود و زیان طبق جدول شماره 8

تامین مواد غذایی مورد نیاز مورد نیاز مردم به خصوص در کشورهای جهان سوم به یکی از مهمترین مسائل آن کشورها تبدیل شده است . با توجه به افزایش روز افزون جمعیت جهان و نیز افزایش سطح بهداشت و کاهش مرگ ومیر و نیاز روز افزون آدمی به مواد غذایی سبب شده است تا بشر به دنبال منابع غذایی دیگر و جدید باشد که یکی از این منابع گوشت طیور می باشد . از مهمترین مسائلی که سبب رشد چشمگیر صنعت پرورش طیور گشته است ارزش غذایی بالای گوشت طیور ، کم بودن افت پس از کشتار ، سالم وبهداشتی بودن گوشت طیور ، قابلیت هضم وجذب بالا ، سرعت رشد سریع ، صرفه جویی در جایگاه و زمین و برگشت سریع سرمایه می باشند .
هدف از اجرای این طرح گردش سرمایه در کشور ، ارز آوری ، تولید و بهره وری ، تامین بخشی از پروتئین حیوانی مورد نیاز کشور ، خودکفائی در زمینه تولید گوشت سفید و استفاده از نیروهای جوان و متخصص جهت استحصال گوشت مرغ طی 5 دوره پرورش جوجه یکروزه می باشد .

مقدمه :
روند رو به افزایش جمعیت کشور ایجاب می کند که تولیدات متناسب با نیاز های غذایی بهبود و افزایش یابد ، که در این راستا نقش تولیدات گوشت سفیدبر همگان روشن است .بدیهی است گوشت مرغ به سبب مزیتهای فراوانی که دارد به عنوان منابع تامین پروتئین می تواند در کشور مطرح و نیاز عمومی را در این زمینه مرتفع نماید.
هدف اصلی این طرح استحصال بخشی از تولیدات گوشت مرغ استان طی 5 دوره پرورش جوجه یکروزه در سال می باشد که جوابگوی بخشی از سرانه مصرف پروتئین در استان خواهد بود . همچنین این قبیل طرح ها سبب اشتغال تعدادی از افراد و تامین معیشت خانوارهای آنها می باشد و کود تولیدی حاصله نیز در خصوص تقویت اراضی زراعی دارای استفاده می باشد .

خلاصه طرح :
با توجه به اینکه پرورش مرغ گوشتی نسبت به پرورش سایر حیوانات و طیور دارای امتیازات و خصوصیات منحصر به فرد می باشد ، لذا فعالیت در این رشته دارای صرفه اقتصادی بوده و به پاره ای از امتیازات به شرح زیر اشاره می گردد :
– نسبت ضایعات در گوشت مرغ در مقایسه با سایر دام ها کمتر است ، به طوری که در گوشت گوسفند ضایعات حدود 50 % و در مرغ حدود 25 % است .
– کوشت مرغ از نظر هضم و جذب بهد از گوشت ماهی بهتر از سایر پروتئین ها است .
– پرورش مرغ به آسانی امکان پذیر است و در محیط محدود تعداد زیادی را می توان پرورش داد .
– سرعت رشد مرغ نسبت به سایر دام ها بیشتر است به طوری که یک جوجه به وزن حدود 50 گرم بعد از 6 تا 8 هفته به حدود 40 برابر وزن خود خواهد رسید .
– ضریب تبدیل جیره غذائی به گوشت در مرغ نسبت به سایر دام ها بالا بوده به طوری که در مرغ های اصلاح شده این ضریب 2 تا 2/2 و در گوساله و گاو بین 6 تا 9 % متغیر است .

توجیه فنی طرح :
نکات ویژه در بررسی فنی طرح های نیمچه گوشتی شامل مدت روشنایی ، فضای لازم جهت نگهداری نیمچه ها ، حرارت لازم ، تهویه و میزان خوراک و جیره غذایی مناسب ، میزان املاح مجاز موجود در آب مصرفی ، واکسیناسیون و جلوگیری از آلودگی محیط سالن ها می باشد.
الف ) روشنایی : شدت نور در دو هفته اول بایستی به مقدار 4 وات برای هر مر مربع از سطح سالن پرورش در نظر گرفته شود و پس از دو هفته بایستس این مقدار روشنایی را کم نمود تا در هفته های آخر به میزان 2 وات در هر متر مربع کاهش داد . مدت روشنایی در 3 روز اول 24 ساعت و ازروز چهارم تا کشتار حداکثر 22 ساعت در نظر گرفته می شود .
ب ) فضای لازم جهت نگهداری و پرورش : فضای لازم با توجه به سن آنها متغیر است که بایستی میزان سطح مورد نیاز را جهت افزایش راندمان تولید و ضریب تبدیل مورد تاکید قرار داد . برای جوجه های یکروزه تا 8 هفته در هر متر مربع از سالن 16 تا 20 قطعه در نظر می گیرند و برای جوجه های 8 هفته تا 12 هفته در هر متر مربع 10 تا 12 قطعه نیمچه در نظر گرفته می شود .
ج ) حرارت لازم : تامین حرارت لازم در واحد های پرورش نیمچه گوشتی نقش مهمی را ایفاد می کند . گرما به وسیله مادر مصنوعی با سوخت گاز یا برق و یا به وسیله بخاری برقی ،نفتی ، گازوئیلی و هیتر تامین می ش

طرح توجيهي پرورش مرغ گوشتي به ظرفیت 10000 قطعه

اين فقط قسمتي از فایل است . جهت دريافت کل فایل ، لطفا آن را خريداري نماييد
اگر تمایلی به پراخت انلاین ندارید می توانید مبلغ فایل را به شماره کارت واریز کنید و رسید را به واتساپ یا تلگرام ما ارسال کنید تا براتون ایمیل بشه
خرید این محصول از دکمه مقابل:
یا تلگرام ارسال کنید تا براتون ایمیل بشه .

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شودو یک نسخه برای شما ایمیل می شود.

پاسخ دهید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.