ترجمه مقاله جانوران زیان آور در کشاورزی

ترجمه مقاله جانوران زیان آور در کشاورزی

تعداد صفحات: 10

نوع فایل: ورد ،

دسته بندی:

قیمت: 19500 تومان

تعداد نمایش: 692 نمایش

ارسال توسط:

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

ترجمه مقاله جانوران زیان آور در کشاورزی

فعالیت حشره :

سوسک برگ نارون

سوسک برگ نارون ، یک سوسک برگخوار است و هم حشره بالغ و هم لارو آن از برگها تغذیه می کنند و انها را تبدیل به اسکلت می کنند . این حشرات مانند حشرات بالغ در زمستان ظاهر نمی شوند و در بهار بیرون می آیند و از شاخ و برگ درختان تغذیه می کنند . کمی بعد ، تخمگذاری می کنند که تبدیل به لارو می شوند . لارو چند هفته تغذیه می کند و بعد در خاک تبدیل به شفیره می گردد . حشرات بالغ در اوایل تابستان برای تولید مثل مجدد بیرون می آیند . اکنون لاروهای اولین تولید مثل در حال تغذیه هستند و اگذ حشرات بالغ یا لارو های در حال تغدیه را روی برگهای نارون خود دیدید ، اکنون زمانی است که باید آنها را از بین ببرید .

اما اگر درخت نارون شما سالم است ، می تواند در برابر مقداری از تغذیه این سوسک تحمل داشته باشد . همچنین دشمنان طبیعی این سوسک نیز به تعادل جمعیت آنها کمک می کنند . جمعیت انها از سالی به سال دیگر نوسان می کند بنابراین خوب است از درخت خود مراقبت کنید تا اگرنیاز به مقابله با آنها بود ، این کار را انجام دهید .

یکی از مؤثرتین گزینه ها برای مقابله ، استفاده از یک قارچ کش سیستمیک در خاک است ( زیرا امکان اسپری کردن وجود ندارد ) . اگر درخت بزرگ است ، یک درخت شناس متخصص باید آن را درمان کند . گزینه ها شامل مریت و بایر هستند که باید برای درختان بزرگ و بوته ها برای کنترل حشره استفاده شوند . ” نیم اُیل ” مورد دیگر است BT ( مثلا باسیلوس ترینگنسیس دیپل ) است . BT  باید برای لاروهای خیلی جوان به کار رود .

 

کرم شمشاد

کرم شمشاد ، کرمی زره دار است که مواد مغذی گیاه را از طریق برگها ، ساقه ها و پوست آن می مکد . موجب ترشح شهد گیاه نمی شود اما به مرور گیاه را ضعیف می سازد و موجب زرد و پژمرده شدن برگها می شود . مقادیر کم این کرم زیان بار نیست اما اگر ساقه های درخت شما از آن پوشیده شده باشد ، باید شروع به مبارزه با آن کنید زیرا مرحله خزیدن آغاز می شود . روغن گل برزی ( روغن های باغبانی مثل گرین لایت هورت ، اویل اسپری ، گریت لایت اسکالسید ) خوب عمل می کنند و بی خطر هستند . مالایتون نیز عمل می کند اما برای حشرات مقید مضر است .

شپشه ریشه یاس بنفشه

شپشه های بالغ ریشه یاس بنفش از جاهای مختلفی از گیاهان تغذیه می کنند .

آسیب ناشی از تغذیه حشرات بالغ به آسانی قابل رؤیت است . اما خطر زیادی برای گیاه ندارد . آنها در شب با ایجاد دندانه های نمیه گرد در حاشیه برگ ها از آنها تغذیه می کنند . در زمانی کا لارو هستند از ریشه های گیاهان چوبی مختلف تغذیه می کنند .

ما توصیه به مبارزه با شپشه ریشه یاس بنفش نمی کنیم مگر آنکه صاحب گیاه احساس کند به زیبایی گیاه صدمه زیادی وارد شده است . حشرات بالغ آن را می توان با به کار بردن پیرتیروئیدها روی شاخ و برگ درختان و درپایه درخت یعنی جایی که حشرات بالغ در طول روز پنهان می شوند ، کنترل کرد .

لارو را می توان با آبیاری با ایمنی داکلوپرید ( میریت ) از بین برد و یا با استفاده از نماتودهای هتروهایدیتیز نیازمند این هستند که خاک بلافاصله بعد از استفاده از آنها آبیاری شود و برای چند روز مرطوب نگه داشته شود .

 

کرم عنکبوتی خالدار

کرم ریز عنکبوتی خالدار تنها در آب و هوای گرم شروع به فعالیت می کند. آنها در گرما و در جاهای خشک ( یعنی زمانی که آدم ها بی حال هستند ) . بر روی بیش از 180 گونه گیاهی مختلف در سراسر دنیا تغذیه می کنند . آنها با قسمت های تیز و مکنده ی دهانی ، لکه هایی روی برگها ایجاد می کنند و موجب از دست رفتن توان گیاه به دلیل کاهش کلروفیل می شوند . این کرم های عنکبوتی می توانند در همه ی طول تابستان در اطراف باشند و وقتی که جمعیت آنها زیاد شد می توان نوارهایی از آنها را در سطح زیرین برگ مشاهده کرد .

گیاهانی که از نظر آب در تصفیه هستند بیشتر مستعد کرم عنکبوتی هستند و گرد و خاکی که روی برگها می نشیند نیز موجب تشدید مشکل می شود . همچنین استفاده بیش از حد آفت کش های خاصی که انواع مختلفی از حشرات را می کشند (ویبرتروئیدها ، ارگانو فسفاتها ) نیز می تواند موجب باز شدن تخم های این کرم شوند . این مساله شیمیایی می توانند حشرات و کرم های مفید شکار گر را که اغلب تعداد کرم های عنکبوتی را کنترل می کنند نیز از بین ببیرند .

به درختان خوب آب بدهید و از گرد و خاک روی آنها کم کنید . در زمان ظهور زیاد کرم ها ة مواد کنترل شامل آسفات (محلول غلیظ کشنده حشرات ارتو سیستمیک ، مایع حشره کش بویند سیستمیک )، سولفوز (گرد سولفوربویند ، گرد سولفور فرتی لوم ) ، روغن گل یرزی (روغنهای باغبانی )(حشره کش های فرتی سوم) سولفات مس (گرد گاردن بویند ، رز سبز روشن و گرد گل) مالاتیون یا سوین .

ترجمه مقاله جانوران زیان آور در کشاورزی

اين فقط قسمتي از فایل است . جهت دريافت کل فایل ، لطفا آن را خريداري نماييد
اگر تمایلی به پراخت انلاین ندارید می توانید مبلغ فایل را به شماره کارت واریز کنید و رسید را به واتساپ یا تلگرام ما ارسال کنید تا براتون ایمیل بشه
خرید این محصول از دکمه مقابل:
یا تلگرام ارسال کنید تا براتون ایمیل بشه .

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شودو یک نسخه برای شما ایمیل می شود.

پاسخ دهید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.