تحقیق در مورد انقلاب اسلامي

تحقیق در مورد انقلاب اسلامي

تعداد صفحات: 65

نوع فایل: ورد ،

دسته بندی:

قیمت: 8500 تومان

تعداد نمایش: 1981 نمایش

ارسال توسط:

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

تحقیق در مورد انقلاب اسلامي

به نظر مي رسد كه ابتدا انقلاب و اسلام تعريف شود گر چه هر دو واژه و كلمه با اينكه عربي است بسيار مانوس و آشنا براي ملت مسلمان ايران و بلكه براي همه كساني است كه در اين مدت با انقلاب اسلامي از طريق رسانه ها و نوشته ها آشنا شده اند .

تحقیق در مورد انقلاب اسلامي

انقلاب به معناي لغوي دگرگوني – حالي به حالي شدن چيزي – بازگشت و به معناي روشن تر ، پذيرش دگرگوني است زيرا قلب به معناي واژگون كردن و زير و رو كردن است و انقلاب به معني پذيرش دگرگوني است مثل اينكه چيزي به خاطر علل و عواملي دگرگوني را بپذيرد كه البته پس از پيدايش علل و عوامل پذيرش حتمي است مثل دگرگوني مايعي به مايع ديگر برگشتن شراب به سركه گر چه هر دو مايعند ولي اولي داراي خواص و آثار و احكامي بوده كه پس از انقلاب و تبديل تبديل به سركه آن خواص ، آثار و احكام عوض شد ، بنا بر آنچه ذكر شد معناي انقلاب از نظر لغت و به ويژه زبان قرآن كريم روشن شد . معناي انقلاب در اصطلاح : سرنگوني يك نظام اجتماعي كهنه فرسوده و جايگرين كردن آن با نظام اجتماعي نو و مترقي و به عبارت ديگر سرنگوني يك نظام اجتماعي كهنه و فرسوده و سرنگوني حكومت طبقه يا طبقات رو به زوال و ارتجاعي و جايگزين كردن آن با نظام اجتماعي جديد و پيشرو ، و حكومت طبقه يا طبقات پيشرو و بالنده است .

و معناي انقلاب اجتماعي : دگرگوني در ساخت اجتماعي جامعه ، تحولي كه به تغيير رژيم و ساخت سياسي محدود نمي شود و تا زير بافت اجتماعي گسترش  مي يابد .

انقلاب روحي را به معناي : پيدايش انسان نو از نظر انديشه ، شيوه عمل ، عواطف و احساسات و آرمانها گرفته اند . بعضي انقلاب اسلامي را تغيير حاكميت طاغوت          ( هر تجاوزگر يا هر معبودي غير از خداوند) به معني استقرار الله معني كرده اند   انقلاب اسلامي يك انقلاب سياسي يا دگرگوني اجتماعي محض نيست ، بلكه تجديد حيات اسلام را در تمام وجوه و ابعاد در نظر دارد و متضمن بازگشت به اصول اساسي اسلام است .

شهيد مطهري مي گويد : انقلاب عبارت است از طغيان و عصيان مردم يك ناحيه و يك سر زمين عليه نظم حاكم موجود براي ايجاد نظمي مطلوب ، به بيان ديگر : انقلاب از مقوله عصيان و طغيان است عليه وضع حاكم به منظور استقرار وضعي ديگر .

به اين ترتيب معلوم مي شود كه ريشه هر انقلاب دو چيز است ، يكي نارضائي و خشم مردم از وضع موجود . و ديگر آرمان يك وضع مطلوب ، شناختن يك انقلاب يعني شناخت عوامل نارضائي و شناخت آرمان مردم .

آنچه به عنوان معناي اصطلاحي آورده شد بدون ترديد با قطع نظر از ديدگاه اسلام است لكن بدان معنا نيست كه معناي انقلاب اسلامي كلا متضاد و مباين با اين معناي انقلاب است ، چه بسا بعضي از اين مفاهيم يا همه آنها رد انقلاب اسلامي باشند منتها به علاوه اسلام به آن خواهيم پرداخت .

مقاله در مورد انقلاب اسلامي

معناي اسلام -آيات 19 و 125 سوره مباركه انعام

با توجه به كلمه اسلام كه در قرآن كريم بطور گسترده بدان اشارت رفته است و بهترين و مناسبترين آيات با

تحقیق در مورد انقلاب اسلامي

اين فقط قسمتي از فایل است . جهت دريافت کل فایل ، لطفا آن را خريداري نماييد
اگر تمایلی به پراخت انلاین ندارید می توانید مبلغ فایل را به شماره کارت واریز کنید و رسید را به واتساپ یا تلگرام ما ارسال کنید تا براتون ایمیل بشه
خرید این محصول از دکمه مقابل:
یا تلگرام ارسال کنید تا براتون ایمیل بشه .

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شودو یک نسخه برای شما ایمیل می شود.

پاسخ دهید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.