تحقیق سازگاركننده ها براي آلياژهاي پليمري

تحقیق سازگاركننده ها براي آلياژهاي پليمري

تعداد صفحات: 17

نوع فایل: ورد ،

دسته بندی:

قیمت: 19500 تومان

تعداد نمایش: 497 نمایش

ارسال توسط:

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

تحقیق سازگاركننده ها براي آلياژهاي پليمري

سازگاركننده ها براي آلياژهاي پليمري
كاربرد آلياژهاي پليمري به دليل ارائه موازنه اي مطلوب از خواص فيزيكي و شيميايي همچنان به رشد سريع خود ادامه مي دهد. سازگاركننده ها مكانيسمي جهت اختلاط اين پليمرهاي غير قابل امتزاج فراهم مي آوردند. در اين مقاله به روند اخير استفاده از سازگاركننده ها براي آلياژهاي پليمري نگاهي مي اندازيم.
استفاده از آلياژهاي پليمري و به تبع آن سازگاركننده ها طبق پيش بيني كارشناسان، همچنان به رشد خود ادامه خواهد داد. بازار سازگاركننده ها، بدون در نظر گرفتن آن ميزان كه در بازيافت استفاده مي شود، در حدود 6/13 ميليون كيلوگرم (30 ميليون پوند) در سال 2000 تخمين زده شده است و انتظار مي رود تا با سرعت رشد سالانه % 4/5 در سال 2005 به 6/18 ميليون كيلوگرم (40 ميليون پوند) برسد. كمپاني ارتباطات تجاري (BCC) كه يك كمپاني آمريكايي است اين مطلب را در گزارش سال 2001 خود تحت عنوان “بهينه سازي پليمر پس از پليمريزاسيون” بيان كرده است. دو عامل خواص و قيمت، رشد آلياژها را تضمين ميكنند. آلياژهاي پليمري جهت حصول موازنه مطلوب ميان خواص فيزيكي و شيميايي به طور وسيعي استفاده مي شوند. گرايش به پليمرهاي با نقاط ذوب بالاتر و پايداري حرارتي بهتر منجر به كاربرد بيشتر آلياژهاي پليمري شده است كه براي بهبود اين پليمرها كه نوعا شكننده تر هستند، به كار گرفته مي شوند.
تمايل ديگر، آلياژ سازي سه ماده يا بيشتر با يكديگر مي باشد كه عمدتاً در اجزاي قالب گيري شده محصول مورد استفاده مصرف كننده به كار مي روند، كه از آن جمله مي توان به لاستيك هاي با زير دست نرم بر روي مسواك ها يا تيغ ها اشاره نمود. اجزاي قالب گيري شده يك محصول از مخلوط پيچيده اي از پليمرها تشكيل مي شوند كه خواص فيزيكي مطلوب به همراه چسبندگي به زمينه را دارا مي باشند. سازگاركننده ها در به دست آوردن اين آلياژها نقش كليدي دارند.
صنعت پلاستيك به طور مداوم به دنبال كاهش در هزينه ها مي باشد. در برخي موارد كه يك پليمر گران جهت كاربرد مشخصي مورد نظر مي باشد، آلياژ سازي با يك پليمر ارزان تر با يك پركننده، با استفاده از سازگاركننده يا عامل اتصال (Coupling Agent) مربوط، هزينه ها را كاهش خواهد داد. راه حل ديگر اصلاح يك پليمر ارزان مانند pp با استفاده از مواد افزودني يا آلياژسازي مي باشد به طوري كه بتواند با مواد بهتر از لحاظ خواص رقابت كند.
چگونگي عملكرد سازگاركننده ها
سازگاركننده ها جهت تهيه آلياژ از پليمرهاي غير قابل امتزاج و خلق يك مخلوط همگون به كار مي روند. مواد ناسازگار، مانند آب و روغن، هنگام اختلاط دو فازي مي شوند. يك سازگاركننده مانند يك عامل سطح فعال عمل كرده و كشش بين سطحي دو پليمر ناسازگار را كاهش داده و امكان تهيه آلياژ از آن ها را فراهم مي آورد.
هر چند كه آلياژ كماكان دو فازي است اما سازگاركننده، اختلاط و پايداري دو فاز را تا حدي كه آلياژ به مثابه حالت امتزاج پذير عمل كند، ممكن مي سازد. سازگار كننده نوعاً شامل دو بخش است به طوري كه هر بخش مي تواند با يكي از اجزاي آلياژ بر همكنش داشته باشد، سازگاركننده هاي غير واكنشي پيوندي تشكيل نمي دهند اما عموماً با يكي از اجزا آلياژ امتزاج پذير مي باشند.
سازگاركننده ها نقش مهمي در خلق انواع مختلف آلياژ داشته و به آميزه سازان نيز تا حدودي آزادي عملكرد در جهت برآورد نيازهاي مشخص مي دهند. آلياژهاي پليمري عموماً خواص ضربه يا خمشي، مقاومت شيميايي، شكل پذيري حرارتي و قابليت چاپ را تغيير مي دهند، در برخي موارد بعضي از خواص آلياژ سازگار شده از هر يك از اجزا به تنهايي پيشي مي گيرد.
سازگاركننده هاي *** از شركت Crompton را مي توان جهت تهيه تركيبات پلي پروپلين با كاركرد بهينه، همچنين آلياژهاي پلي پروپلين يا بسياري از گرما نرم هاي مهندسي مختلف به كار گرفت. جريان پذيري بهتر، دانسيته پايين تر، قالب پذيري و مقاومت شيميايي بهتر، مقاومت به پير شدن بهتر، مقاومت به خراش بهتر، شفافيت بالا و ماندگاري رنگ بهتر به علاوه كاهش وزن براي كاربردهاي ويژه از مزاياي استفاده از اين مواد مي باشد.

تحقیق سازگاركننده ها براي آلياژهاي پليمري

اين فقط قسمتي از فایل است . جهت دريافت کل فایل ، لطفا آن را خريداري نماييد
اگر تمایلی به پراخت انلاین ندارید می توانید مبلغ فایل را به شماره کارت واریز کنید و رسید را به واتساپ یا تلگرام ما ارسال کنید تا براتون ایمیل بشه
خرید این محصول از دکمه مقابل:
یا تلگرام ارسال کنید تا براتون ایمیل بشه .

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شودو یک نسخه برای شما ایمیل می شود.

پاسخ دهید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.